Gå til innhold

Forbasket kjipt med kjeltringer.


Hermann

Anbefalte innlegg

I forbindelse med noe flytting hadde jeg imidlertidig lagret en del fluefiskesaker i garasjen. Dette har en eller flere kjeltringer vært å forsynt seg av. Borte er blant annet 10 - 12 hanenakker, Whiting de fleste men også noen Metz og Hoffman. Noen av nakkene, som jeg har kjøpt av Juvis, er ganske spesielle. Blant annet March Brown, Golden Brown og en mørk oliven nakke.

Stjålet er også en splitter ny Lie-Nilesen høvel spesialtilpasset med spor i såla til canebygging. Bambus stangbyggermiljøet i Norge er såpass lite, og høvelen passer ikke til så mye annet, så den har jeg et svakt håp om å få igjen. Det er også stjålet et Mitutoyo digitalt mikrometer, et digital SPI dybdeur samt et analogt dybdeur. I tillegg også en hel del annet fluebinderutstyr.

Tyven/e har forøvrig vært svært selektive for det er kun fluebindeutstyr samt verktøy til canebygging som er borte. Elektriske gjærsager, gressklipper, kantklipper og en masse annet av verdi, er ikke rørt.

Bortsett fra kanskje høvelen, har jeg ikke så mye håp om å få tilbake noe av dette.

Men noe kan jeg gjøre: Jeg håper den/de som har stjålet dette får den dårligste fluefiskesesongen noensinne, at de setter en flue bundet med mine materialer og kroker i fingeren, får blodforgiftning og må amputere kastearmen.

Hermann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f..... Er jo helt klart en fluefisker. Håper han har jævlig dårlig samvittighet! Skjønner ikke hva som får folk til å gjøre slikt. Og han kan også holde seg vekk fra dette forumet, dra til deg og levere det ha har stjelt. Så kan du binde han fast i ei buske og piske

han med fluelina ;) håper du får igjen det som er gått tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at dette befinner seg i Norge nå...

Slike "spesial-tyverier" brer seg tydeligvis over hele landet, om ikke i hele Europa om dagen.

Flere eksempler.

En spesielt godt utstyrt ny motocross-sykkel ble stjålet fra kjelleren. Den var faktisk sikret med kjetting med heftig lås. Denne var pent kuttet, og dette uten å vekke familien eller bikkja som sov rett over. Dyre saker, som båtmotor, og andre åpenlyst verdifulle, var ikke rørt.

Men derimot ekstradeler og verktøy til denne sykkelen var tatt.

Det samme med to nye roadracingsykler fra en profilert Em-deltaker for en stund siden.

Hadde vært umulig for noen i RR-miljøet i Norge å bruke en del derfra.

Etc, etc.

Så jeg tror det oftest dreier seg om rene bestillingtyverier. Altså, man henter kun ting man har bestilling på.

Det blir nok "desverre" sjeldnere og sjeldnere at det er den lokale junkien som brekker seg inn.

Men derimot folk som kan å bruke dette fantastiske mediet Internett for det det er verdt.

Facebook, mailen din, deltagelse på spesialforum, etc, etc, gjør det ganske så lett.

Annonser noe på På finn.no eller hvor som helst, så legger man gjerne ut et tlf.nr. Så da har du fortalt hvor sakene kan hentes.  

Når det gjelder registrerte kjøretøy, så har jo også Vegvesenet gjort sitt, med den faaantastisk lure sms-tjenesten hvor man bare sender reg.nr, og får opplyst adresse og eier på et blunk.

Så jeg tviler sterkt på at det er en stangbygger som egenhendig har vært inne i boden din, Hermann.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jippiiiiiiieeee......., nakkene mine har kommet til rette igjen. Fikk en telefon av en kamerat i politiet på Hamar. Jeg hadde fortalt han om tyveriene i garasjen min og om hanenakkene og stangbyggerverktøyet mitt som var stjålet. Han hadde vært oppe til en narkoman som bor i ei hytte ca. en kilometer fra meg oppe i skogen i forbindelse med at hunden til narkomanen hadde stukket av. En diger jævel av en Rottweiler som hadde plaget folk på Jessnes noen dager slik at flere hadde ringt politiet. Der hadde kompisen min lagt merke til en del fluebindeutstyr, deriblant hanenakkene. Etter litt utspørring av typen så innrømte han innbruddet i garasjen min. Alt verktøyet mitt har han allerede rukket å omsette videre men fluebindematerialet hadde han ikke fått solgt. Jeg tror aldri jeg har vært så glad noen gang som når han politikompisen dukket opp på døra her med hanenakkene mine.(Kanskje i forigårs når jeg fikk en ørret på 1,6 kilo i Stropla på Dovre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du sørger for å disiplinere dette verdiløse kreket på en behørig måte?

Det får jeg overlate til politiet. Han er fanget av narkotika og trenger vel hjelp med det. Jeg synes faktisk litt synd på en fyr som må bryte seg inn i en garasje for å finansiere stoffmisbruket sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du sørger for å disiplinere dette verdiløse kreket på en behørig måte?

Det får jeg overlate til politiet. Han er fanget av narkotika og trenger vel hjelp med det. Jeg synes faktisk litt synd på en fyr som må bryte seg inn i en garasje for å finansiere stoffmisbruket sitt.

Vel, vi er alle forskjellige.

Drugs eller no drugs, jeg hadde nok løst oppdraget på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...