Gå til innhold
  • 0

sliter med snøre floker og krøller seg, noen tips til å unngå dette?


Kenny Nguyen

Spørsmål

15 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Var innlosjert i et sommmerhus i helgen, hvor de hadde vaskemaskin men ikke tørketrommel..

Jeg strakk firersnøret mitt på tvers i stuen og hengte opp klær til den store gullmedaljen..

Dagen etter var klærne tørre og snøret "peise" rett   :D

edit: Dette er jo en metode hvis du tilfeldigvis har vått tøy liggende og har ett eller to døgn på deg :P

altså ikke et typisk scenario :P8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Snøret mitt er veldig mye brukt, spola er for 6/7 snøre så den er ikke så altfor liten. Jeg prøvde å strekke det, funka bra etter 10m. Så må nok prøve flere metoder, at det er farge skille på snøret. Tyder det på at jeg kanskje bør bytte, farge eller smøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ikke bare slitasje som får snøret til å oppføre seg sånn.Lang tids oppbevaring(4 år er lang tid)kan også gi det resultatet.

Sjekk snøret for små¨sprekker når du bøyer det.

Selv pleier jeg å bytte ut de snørene jeg bruker mest en gang i sesongen,men jeg fisker til tider mye da,og kunne vel vært forsiktigere.

Hvis du kvier deg for å kjøpe nytt,kan en vask i lunkent såpevann hjelpe,henge det deretter opp i store kveiler,la det gjerne henge et døgn.Smør snøret med noe som gir glatt overflate,(selv hørte jeg på Jan M og gikk til anskaffelse av en boks med Armor All interiørpolish,funker utmerket  ;) ,det både renser og smører og ligger alltid i bilen eller stolsekken jeg pleier å dra på).Alt dette kommer helt sikkert til å hjelpe,men hvis snøret etter kort tid begynner å oppføre seg som før,bør det nok fornyes.

Akkurat det med å smøre snøret er forøvrig noe som kan gjøres ved starten av hver fiskedag,særlig hvis du vet den kan bli lang.Det kan fint gjøres etter montering av utstyret,dra snøret av snella,smør gjerne fram og tilbake,la det ligge å tørke på bakken mens du hopper i vaderhabbitten feks.og jobben er gjort,og du får en mye bedre dag i elva/ved vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg kjøpte et brukt Highwatersnøre for en del år siden og det hadde så mye minne at det nesten var ubrukelig. Fikk den gang følgende tips som gjorde underverker:

-Fyll ei stor bøtte med varmt vann (så varmt som du får det fra krana).

-Dra snøre av snella og opp i bøtta med det.

-La det ligge 1-2 minutter

-Deretter legges snøre i store kveiler på gulvet til det blir kaldt eller enda bedre; i ei rett linje på plena (unngå å få for mye tvinn på snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest staffan@epost.no

kjøp nytt snøre med en gang uten å legge mere energi i det gamle brukte.....pvcliner  foreldes . Det nye snøret smører du opp jevnlig for kastekomfortens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg bruker et slags middel som smører snøret, dette er skadelig for snøret så det brukes ikke ofte men når de begynner å bli for krøllete så smører jeg det også er de så gode som nye =) Strekking har jeg hatt lite hell med, endte opp med å ryke mitt, ca. midt på (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg bruker et slags middel som smører snøret, dette er skadelig for snøret så det brukes ikke ofte men når de begynner å bli for krøllete så smører jeg det også er de så gode som nye =) Strekking har jeg hatt lite hell med, endte opp med å ryke mitt, ca. midt på (A)

Et slags middel som er skadelig for snøret, men etter at det er påsmørt så blir snøret som nytt ? ?  :rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg bruker et slags middel som smører snøret, dette er skadelig for snøret så det brukes ikke ofte men når de begynner å bli for krøllete så smører jeg det også er de så gode som nye =) Strekking har jeg hatt lite hell med, endte opp med å ryke mitt, ca. midt på (A)

Et slags middel som er skadelig for snøret, men etter at det er påsmørt så blir snøret som nytt ? ?  :rolleyes:

He-he . . . Ja, dette hørtes skøyeraktig ut  ;D

Snører som bare har blitt litt tråe grunnet skitt på coatingen blir langt bedre etter rengjøring og smøring, men jeg ville nok brukt noe som er beregnet for formålet  ;)

Er coatingen utslitt/sprukket, så hjelper det neppe med noe slags smøremiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...