Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...

enig smiley! dette er en sykt kul tråd! Swedeelvis har gitt meg flickr skills så nå kommer bildene i strømm! :D

takk for skryt! jeg har bindt en del patte/fatte/semi griser nå i fjor og i år, og jeg har også fått sø på dem! så det er gøy! sitter forøvrig med stikka foran meg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er spirit det, stå på. jeg har ikke begynt ennå, helt fersk på det jeg, bundet kun en så langt. lånt materiale av Atle her på forumet. venter på spey hackel og gleder meg fælt å begynne og binde og fiske med mine egne fluer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

I mens du venter på spey så er et tips å kjøpe en bit med pink salmon craft fur og øve deg med. Supert materiell som du bruker på samme måte som spey. Billigere å øve på craft enn på spey. En bra bit craft koster omtrent en femtilapp og av det får du Mange fluer. Bare å øve. Se på bandets bindebeskrivelse av semigrisen. Ikke like mange moment som pattegrisen men bra for øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mens du venter på spey så er et tips å kjøpe en bit med pink salmon craft fur og øve deg med. Supert materiell som du bruker på samme måte som spey. Billigere å øve på craft enn på spey. En bra bit craft koster omtrent en femtilapp og av det får du Mange fluer. Bare å øve. Se på bandets bindebeskrivelse av semigrisen. Ikke like mange moment som pattegrisen men bra for øving.

Kjøpes det hvor som helst i fluekjapper eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Ja mer eller mindre. I alle som jeg handler i. I Oslo, Stram line, Nfisk og Midtgard. Alle butikkene har bra utvalg av farger. Det varierer så klart fra dag til dag beroende hvor mye de selger men det tilhører grunnutbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine reker Hankfisk! Semigrisen trenger jeg ikke kommentere, den fanger :D

Selv om de siste to ukene ikke har vært spesielt varme, så er det jo ikke lenge til vi står langs kysten på nattestid og fisker etter grov sommerørret.. I den forbindelse tenkte jeg å dele en mylarpopper med dere! Forhåpentligvis skuffer den masse vann i overflaten, og trigger bamsene  ;D

530075_413519991992184_100000025612006_1602148_470778493_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...