Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

som lars sier så gulner epoxyen, men det er jo ikke noe problem så lenge du blander farge i den. bruk ikke mye farge. en liten og da mener jeg liten dråpe er nok. blir fort gummiaktig hvis du blander inn for mye. prøv deg frem selv. blander på gule postit lapper. enkelt å kaste etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes!  :o Materialene til feks. pattegrisen er dyre som de er  ;D

For min del foretrekker jeg at øynene ikke henger sammen. Men alltid moro med alt som er nytt ;) En times produksjon av rekeøyne bør holde til en boks med reker. Bruk uv-lim og avslutt med å dyppe dem i sort lakk dersom man ønsker det "kjapt å gæli". Da går det unna som varmt hvetebrød  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes!  :o Materialene til feks. pattegrisen er dyre som de er  ;D

For min del foretrekker jeg at øynene ikke henger sammen. Men alltid moro med alt som er nytt ;) En times produksjon av rekeøyne bør holde til en boks med reker. Bruk uv-lim og avslutt med å dyppe dem i sort lakk dersom man ønsker det "kjapt å gæli". Da går det unna som varmt hvetebrød  <<l

Helt enig med deg her Lars, hvis det skal gå enda fortere så kan du droppe å svi av endene på monoen, stikke den litt inn i tuba med uvlim og ut igjen så vil limet renne ned til tuppen av seg selv så lyser du når den henger der du vil ha den. MEN du er avhenging av ei veldig god lykt ellers faller limet fort av tuppen av monoen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg en liten innretning for å lage rekeøyne. Det er jo mulig å kjøpe, men ålreit å lage selv også :)

Har no foamplater som jeg limte sammen og klipte spor i. Så svei jeg endene på monoen med en lighter og blanda litt epoxy helt på hjørnet av ei pappplate som jeg dyppet alle de svidde endene i. Så ere bare å vente til de tørker og tusje de.

Sikkert smartere måter å gjøre det på men :)

Hvordan gjør dere det ?

Konge! skal lages i snekkerboden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg en liten innretning for å lage rekeøyne. Det er jo mulig å kjøpe, men ålreit å lage selv også :)

Har no foamplater som jeg limte sammen og klipte spor i. Så svei jeg endene på monoen med en lighter og blanda litt epoxy helt på hjørnet av ei pappplate som jeg dyppet alle de svidde endene i. Så ere bare å vente til de tørker og tusje de.

Sikkert smartere måter å gjøre det på men :)

Hvordan gjør dere det ?

Konge! skal lages i snekkerboden

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en tur til Oslofjorden i kveld og satte meg derfor på stikka for å binde meg en reke. Lurte litt på om det skulle bli cdc eller craftfurreke men klarte liksom ikke å bli enig med meg sjøl. Laga derfor denne reka her med miks av flere elementer som craftfur, cdc, marabou og SF flash blend. Kroppen er dubbet med ice-dub og deretter cdc spunnet i løkke. Over ryggen ligger den en remse med klar scud-back som er bundet fast til reka med grønn vinyl-rib. Litt utenfor boksen, men likevel innafor. Håper den fisker godt i kveld. :)

8035512481_a387d97033_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kule fluer her.

Kjenner jeg irriterer meg over å ikke ha alt mteriell jeg trenger for å lage en skikkelig SØ boks ( i og med at jeg er helt blank nybegynner her).

La denne nettopp ut for konstruktiv rettelse på SØ i sjøen tråden, men legger den ut her også.

Hjelp meg å forbedre min reker :)

8035540974_ab07ee0cc6_z.jpg

En annen farge.

8035540894_0b6f311a81_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hank, de rekene dine funker nok som juling, Henning <<l Meeen, jeg ville bindt inn kulelenkeøynene på undersia av kroken for bedre balanse  :) Men fisk er jeg sikker på at dem fanger alikavæl!

Leker mye med bugbond om dagen, og det blir feks en del rekeloppe-saker ut av det. Her er en(mobilbilde) som jeg lurer på om sjøørreten vil la seg lure av... Har knyti flere lignende varianter, så det må definitivt bli tid til hard testing utover høsten og vintern <<l

8054844834_61ef284040_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Mye kule fluer her.

Kjenner jeg irriterer meg over å ikke ha alt mteriell jeg trenger for å lage en skikkelig SØ boks ( i og med at jeg er helt blank nybegynner her).

La denne nettopp ut for konstruktiv rettelse på SØ i sjøen tråden, men legger den ut her også.

Hjelp meg å forbedre min reker :)

8035540974_ab07ee0cc6_z.jpg

En annen farge.

8035540894_0b6f311a81_z.jpg

Den orange der er en killer Henning :) Den type flue ( nesten identisk ) har jeg tatt mye av høst fisken på.

Bruker noen surringer med 0,10 bly på mine for å få fisket av et større sjikte. Jeg personlig fisker denne med harde intrekk og 2-3 sekunders pauser.

Min første fisk over 2 kg var på dette mønsteret 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at de kommer til å funke :)Jeg fikk de IKKE til å funke, men må vel ha et par flere forsøk.

Har forøvrig lagt øynene under slik som brukerne her inne har tipsa om, og da ser de slik ut som dette.

(Har et par ideèr til som skal tas ved neste bindings)

8036115268_4d0a33c054_z.jpg

8036115384_93a3356349_z.jpg

Denne MÅ da ligne på en reke :)

8036115504_653ebb9f48_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggen har fått meg hekta på fluefiske og binding , så har prøvd meg på et par cdc reker, så gjenstår det og se om SØ`en vil ha de =)

Det kan du ta deg f på at sjøørreten vil ha! :D Fin knyting, få dem i sjøen!

Henning, den midterste reka har jeg trua på til feks brunt, grått og grumsete vann. En flashy godbit, som sikkert også kan brukes som feks småfisk eller loppe.

Motsatt med den nederste, den har jeg trua på at vil kunne fungere bra i blankt vann med god sikt osv  :D

Noen ganger kan det være helt motsatt selvfølgelig, og det er vel litt av grunnen til at vi gidder å drive på med detta, nettopp fordi vi ikke finner en beinhard fasit på ting, som ved feks fluevalg og farger. Kun noen løse tanker der altså  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...