Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

de to rosa grisene har jeg brukt rosa/lilla polar rev..

super hair, og 2 stk små fjær (rød) som jeg ribber helt ned og klipper øverst..

den grønne er craftfur extra selected :D

må virkelig si at fluene dine begynner å ta form hank! du har hatt en bratt lærings kurve her gitt!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er mitt første Pættis semigris :) og en nybegynners Pattegris, begge på krok 8

Fanger fisk dem der, men jeg synes det hackelet ditt ligner mer på marabou. Ikke så lett å få det lett dresset da! Prøv å riv av ene siden av stammen på de mest fyldige fjæra så blir den lettere ;) Semigrisen ser veldig bra ut! Skal bli spennende å følge utviklingen din fremover Meti <<l Snakk med de andre karene her om du kan få kjøpt noe av dem som har god kvalitet på speyhackelet. Det du fikk fra Ebay var dessverre ikke bra :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt første Pættis semigris :) og en nybegynners Pattegris, begge på krok 8

Fanger fisk dem der, men jeg synes det hackelet ditt ligner mer på marabou. Ikke så lett å få det lett dresset da! Prøv å riv av ene siden av stammen på de mest fyldige fjæra så blir den lettere ;) Semigrisen ser veldig bra ut! Skal bli spennende å følge utviklingen din fremover Meti <<l Snakk med de andre karene her om du kan få kjøpt noe av dem som har god kvalitet på speyhackelet. Det du fikk fra Ebay var dessverre ikke bra :-\

thanks man;)

det går an å binde små griser med den der hackelet det. det kosta ikke så mye likevel så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips smiley, dress flua med 1/3 av det du har gjort (pattegrisen) og du har fremdeles mye å gå på  ;D

takk for tipset! jeg har nå bundet ca 10 fluer til sammen så jeg må si jeg fornøyd med min "gris" til å være så tidlig i lære/bindeprossesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

sier det samme! kjempefin flue! skal poste når jeg har prøvd meg.. har bare bundet noen av disse og de blir ikke så 3d formet som disse..  :-X

Når du vender hårene, så før du fester de med bindetråd, prøv å "trykke" litt på de, med andre ord fordel de nedover sidene, så får vertfall jeg et bra resultat. Lager en SBS video av denne flua snart så kan du kanskje se det bedre der om du ikke skjønte det jeg mente.

Med tanke på den gode responsen jeg fikk på denne deceiveren har jeg tenkt de neste ukene å surre sammen flere SBS'r av mine favorittfluer, og poste de på bloggen fortløpende. Skal prøve å få fylt favorittboksen min i løpet av et par uker, dere kan lese mer om prosjektet her! :)

Håper flere følger med!

http://fluefiskegjengen.wordpress.com/2012/09/04/mortens-flueboks/

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...