Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har laget noen eksemplarer av den sagomsuste Skibotn flua. Skiboten flua er veldig enkel og veldig effektiv. Min består av like deler rød CDC og rød firestar dubbet på en str 11 gull salar krok. Den tar 2 minutter å binde.

y9WHG.jpg

Orginalen har du her (ikke jeg som har bunnet denne) Jeg vet ikke hva slags subbing/kropp det er i orginalen.

skibotnflua.jpg

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjært barn har mange navn.

Orginalflua på bildet er det en som heter Stian som har bundet, mens mønsteret ble vel oppfunnet av Tommy ettellerannet. Flua burde hete Tommys skapreke, synes jeg ;D

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjært barn har mange navn.

Orginalflua på bildet er det en som heter Stian som har bundet, mens mønsteret ble vel oppfunnet av Tommy ettellerannet. Flua burde hete Tommys skapreke, synes jeg ;D

:) :)

[/quote

Tommy Mathiesen, kjenner Tommy godt! Dyktig på mange områder, fluebinding og stangbygging f.eks. Blir det noe fisk der nord da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav H: Flott reke det!!

Tony: Jeg har bare fått fisket i Vestrålen og i Bodø traktene så langt i år. Der var det plenty av fisk på +- 5 kg, men ingen så store som ville ta min flue. Skal til Troms om ikke så lenge, men jeg holder meg nok borte fra de kjente plassene ved diverse elveos. Har sett meg ut en øy og en strekkning langs land i en fjordarm. Blir overraska om ikke Skibontflua leverer  ;D

:) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av deg(Kim) så måtte jeg knyte opp litt og ta noen bilder med mobilen. Glemmer ikke dere andre heller, tusen takk for all inspirasjon og mye råe fluer.  :)

OBS: Mobilbilder.

Blitt et par av dissa(igjen).. Cdc i div farger, icedub, scudback osv surra på en owner kappa #8

8007658209_3e0b756cbb_c.jpg

En blanding av div nye test-lopper, reker og myye rot, men jeg skal vel være skodd for hælja iallfall :rolleyes:

8007662402_fcfcaa1f32_c.jpg

Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde meg en liten innretning for å lage rekeøyne. Det er jo mulig å kjøpe, men ålreit å lage selv også :)

Har no foamplater som jeg limte sammen og klipte spor i. Så svei jeg endene på monoen med en lighter og blanda litt epoxy helt på hjørnet av ei pappplate som jeg dyppet alle de svidde endene i. Så ere bare å vente til de tørker og tusje de.

Sikkert smartere måter å gjøre det på men :)

Hvordan gjør dere det ?

post-4810-13949893215466_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fluer Kim og Olav  <<l

@Eggen: Metoden fin fungerer fin-fint!

Jeg gjør det ganske likt. Fyrer opp et t-lys og smelter enden på monoen. Deretter trykker jeg den mot feks. foten på stikka så de blir flate (da fester limet seg godt etterpå). Bruker uv-liv som den dyppes i og herdes med lykt. Pupillene lager jeg ved å først dyppe tuppen (og herde) med kun en liten mengde lim. Deretter farges det med tusj eller dyppes i farget lakk. Så dyppes det en ny runde. Da får man litt dybde/3D profil på rekeøynene med en glassklar overflate utenpå pupillene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du blander en liten dråpe svart/rød etc akryl etter fargen du vil ha på øynene i epoxyen, så slipper du farging etterpå. fungerer kjempe. liten tube akryl varer hele livet. 40 spenn på clas olsson. 5min epoxy 30-40 spenn på biltema. bare ett tips fra meg.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...