Gå til innhold

Folks fluer i sjøen


Nico K

Anbefalte innlegg

siden dere er inne på fluer så lurer jeg på, er det noen som binder "tan" griser og når funker de? har kjøpt noen fra de største til de minste men aldri hatt så lite som napp på de. lurer på om det var bomkjøp. sorry OT folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 682
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Tan og grizzly har jeg hatt hell med, når det er rolig og veldig klart vann. Liker sandfargete reker bedre enn rosa/orange når det er ginklart i vannet.

Eneste unntaket er Kjetil sine griser. De fanger fisk uansett forhold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye tan fremover nå;) Du får bruk for de på fredag...

kult, det høres bar ut. har nok av dem i 3 forskjellige størrelser så en av de str må vel være riktig ;)

takk for tips Knut S. har det i bakhodet neste gang forhold er sånn som du beskriver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tan/sand fargende reker er kanon når vannet er stabilt 6 grader og oppover, er man i en plass med mudder bunn og tang er disse en killer! man trenger heller ikke være redd for at de er for store, har sett noen brutale eksemplarer av "tang rekene"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Fiskesnakk stikker til Skåne og fisker hele helgen. Håper på fart der nede. Alltids litt vanskelig med nye steder. Sitter bak "rekestikken" nå og binder for harde livet. Får håpe det kommer updates under veien.

7001257629_825361f4be_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye giftig der Fredrik! Kanskje lettere for deg å komme på talefot med den svenske ørreten ;)ps;du har jo han med det finskklingende navnet på "Tony"s flyfishing"siden på FB,han virker som lommekjent i Skånetraktene..Skitt fiske og god tur 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskesnakk stikker til Skåne og fisker hele helgen. Håper på fart der nede. Alltids litt vanskelig med nye steder. Sitter bak "rekestikken" nå og binder for harde livet. Får håpe det kommer updates under veien.

7001257629_825361f4be_z.jpg

Ser det er 2 femigriser og noen semigriser i boksen, du trenger ikke mer en det Fredrik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.utras.net/?p=332

Her er det noen fine vinterfluer frode  ;D Vet ikke hvor utbredt krillen er her på østlandet da.. Tror det fenomenet som det snakkes om her i større grad skjer på vestlandet og nordover..  ;D

Det er bra med krill i alle fjordene her på østlandet også. Jeg skrev hovedfagsoppgave i marinbiologi for omtrent 100 år siden på krillens vertikale vandringsmønster og forklaring på det. På dagtid står krillen på dypt vann, mens den trekker opp i de øvre lagene i ly av mørket. Som oftest vil den tross det stå dypere enn det vi når med fluesnørene våre på nattestid.

De dominerende krillartene i Oslofjorden er Meganyctiphanes norvegica på rundt 30 mm kroppslengde og Thysanoessa raschi/inermis på rundt 20 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig mann Fredrik 8)  Ute noen timer idag,ga f... i pontongen i og med at en kompis skulle være med.Kom ned til relativt flatt vann men med noe farge som økte trua på fisk.Og det samme som i går gjentok seg med en times delay",strømmen kom med den første flobølgen innover,merkbart varmere vann i minitsunamien idag :)Ikke like intens strøm inntil land,gikk litt lenger ut,men strøm nok til å gi oss 6 stykker+endel hugg og en peeeen følger på borti 4+...hadde bare ikke noe mer line å trekke inn når jeg så beistet glefse over flua,dro ut litt fortom og borte var"n :-\Fikk fisk på div fluer idag;semigris i sandfarge,deciever mosegrønn/hvit,jiggy grønn/hvit,kompisen fikk på noen lysegrønne streamere med litt flash i. Alt i alt en grei dag i sola,faktisk første dag med bare capsen på mitt nakne hode ;D Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyamidreke eneste materialet i denne flua.

Dubbingløkke samt monorib med et tynt lag bug. Disse trur jeg SØ vil ha 8)

Det trur jeg også! Har ofte brukt polyamid som base og tapering i selve kroppen, men aldri til hele reka som du har gjort her. Takk for inspirasjonen  :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...