Gå til innhold

simms produkter!


Anbefalte innlegg

Spm. 1- Nei, Gt er forbeholdt utvalgte fabrikker, godkjent av Gore. Og av tekstilfabrikker i Kinaer det er kun noen få som er godkjent. De finnes selvfølgelig i andre deler av verden også. Norrøna f.eks. sydde sine klær hovedsaklig i Polen i mange år. Mulig de gjør det ennå.

Spm. 2- I Kina og USA. Av fabrikker som eies av Gore.

Spm. 3- Jepp, jeg vil si nærmest umulig, da Simms er stort sett de eneste som får lage vadebukser i Goretex. Ihvertfall de nyere tekstilene/laminatene. Cloudveil var heldige og fikk lisens, etter det jeg hørte pga felles bekjentskaper innen de to firmaene.

Ja stemmer , takk for svar :)

Det er jo helt klart det att jeg tviler sterkt på att simms tillater att fabrikken deres selger deres bukser til hvem som helst....så ja, dette er selvfølgelig en kopi av dårligere kvalitet  :)

Men det som brukes i andre vadebukser av god kvalitet, hva er det for no forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det varierer veldig. Membrantekstiler fra Japanske Toray er mye brukt av gode merker (Simms bruker det i Freestone vaderne). Patagonia har sitt eget, H2No.

Ellers finnes det mange forskjellige membran. Fra meget gode til helt håpløse.

Simms er forresten kjent for å ha enda strengere kvalitetskrav enn Gore. Så de oppfyller alle kravene til Gore og legger så til egne forbedringer/forsterkninger i produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm. 1- Nei, Gt er forbeholdt utvalgte fabrikker, godkjent av Gore. Og av tekstilfabrikker i Kinaer det er kun noen få som er godkjent. De finnes selvfølgelig i andre deler av verden også. Norrøna f.eks. sydde sine klær hovedsaklig i Polen i mange år. Mulig de gjør det ennå.

Spm. 2- I Kina og USA. Av fabrikker som eies av Gore.

Spm. 3- Jepp, jeg vil si nærmest umulig, da Simms er stort sett de eneste som får lage vadebukser i Goretex. Ihvertfall de nyere tekstilene/laminatene. Cloudveil var heldige og fikk lisens, etter det jeg hørte pga felles bekjentskaper innen de to firmaene.

Ja stemmer , takk for svar :)

Det er jo helt klart det att jeg tviler sterkt på att simms tillater att fabrikken deres selger deres bukser til hvem som helst....så ja, dette er selvfølgelig en kopi av dårligere kvalitet  :)

Men det som brukes i andre vadebukser av god kvalitet, hva er det for no forresten?

Det eneste jeg har erfaring med som gir samme inntrykk av kvalitet som Simms-bekledning er Patagonia.

De benytter en membran som kalles H2no (tror jeg det var), og ligger også på samme prisnivå som Simms.

Ellers har jeg også rimeligere vadebukser, som Vision, hvor jeg mener man får mye for pengene.

Man merker allerede før man tar på seg buksa at det ikke er like gjennomført som Simms, men så koster det en brøkdel også. Hva alle disse membranene som de forskjellige merkene benytter heter vet jeg ikke, annet enn at det er en "tex" av noe slag  ;D

Når det gjelder priser på Simms i usa kontra norge ; De Simms vadebuksene jeg har kjøpt fra usa har også vært på salg der borte (noe man finner til enhver tid), og da blir spriket enormt stort.

Siden jeg bor et godt stykke fra nærmeste "local dealer" i norge, så regner jeg heller ikke med fraktkostnadene fra usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Membrantekstiler fra Japanske Toray er mye brukt av gode merker (Simms bruker det i Freestone vaderne). Patagonia har sitt eget, H2No.

Ellers finnes det mange forskjellige membran. Fra meget gode til helt håpløse.

Simms er forresten kjent for å ha enda strengere kvalitetskrav enn Gore. Så de oppfyller alle kravene til Gore og legger så til egne forbedringer/forsterkninger i produksjonen.

ja okey :)

Når det gjelder simms buksene , så skal man være riktig uheldig om man får en bukse med lekkasje  :)

denne fabrikken her: har jævlig mye stash da forresten...http://leichichina.en.alibaba.com/  er de virkelig størst på fiskestash da mon tro...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne fabrikken her: har jævlig mye stash da forresten...http://leichichina.en.alibaba.com/  er de virkelig størst på fiskestash da mon tro...  :)

Jeg mistenker ihvertfall at det er herfra Biltema og Clas Ohlson importerer fiskeutstyret de selger i sine butikker  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne fabrikken her: har jævlig mye stash da forresten...http://leichichina.en.alibaba.com/  er de virkelig størst på fiskestash da mon tro...  :)

Jeg mistenker ihvertfall at det er herfra Biltema og Clas Ohlson importerer fiskeutstyret de selger i sine butikker  ;D

hehe ja  ;)

Men ser på mange av snellene som garantert duger fett til mitt fiske....ser spesielt på det lukka bremsesystemet  :)

Må garantert være en god fortjjeneste dette med sneller og det andre stashet som fluebokser og sånn...ikke mange dollarne man må ut med per stk !

Åssen er dette med veil. priser da? hva legger man vekt på da?  må være en del inkludert i denne veiledende prisen...

ellers så er jo dollarkursen kurant om dagen da...har vel vært høyere før og dermed ikke så mye og spare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser på mange av snellene som garantert duger fett til mitt fiske....ser spesielt på det lukka bremsesystemet  :)

Vil du kjøpe piratkopier så tut og kjør, men selv om det står at det er et lukket bremsesystem så er det billige kopier. Det er langt fra gitt at det faktisk er lukket, ei heller er det gitt at finishen er fin eller at spolen slingrer og klakker. Det er med sneller som med vadebukser. Du får ikke piratbukser (hmm.. den kan jo tolkes på flere måter) med samme kvalitet som en G4 bukse, selv om det er G4 buksa de har tatt bilde av. Poenget er: Ikke vær naiv :)

Forøvrig morsomt å se på hjemmesidene deres. Skal se de kopierer over en lav sko. Er noen dårlige kopier av "dyret" i tillegg til laksemønstre, pattegrisen etc. Er stort sett kjente merker som er utgangspunktet der. Nautilus sneller, Fishpond sekker etc. Ja ja... hver sin smak, men ser ikke meg med en kopi av noe. Jeg kan fint bestille noe fra statene, men billige piratkopier? Hrmf.. foretrekker at ting funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser på mange av snellene som garantert duger fett til mitt fiske....ser spesielt på det lukka bremsesystemet  :)

Vil du kjøpe piratkopier så tut og kjør, men selv om det står at det er et lukket bremsesystem så er det billige kopier. Det er langt fra gitt at det faktisk er lukket, ei heller er det gitt at finishen er fin eller at spolen slingrer og klakker. Det er med sneller som med vadebukser. Du får ikke piratbukser (hmm.. den kan jo tolkes på flere måter) med samme kvalitet som en G4 bukse, selv om det er G4 buksa de har tatt bilde av. Poenget er: Ikke vær naiv :)

Forøvrig morsomt å se på hjemmesidene deres. Skal se de kopierer over en lav sko. Er noen dårlige kopier av "dyret" i tillegg til laksemønstre, pattegrisen etc. Er stort sett kjente merker som er utgangspunktet der. Nautilus sneller, Fishpond sekker etc. Ja ja... hver sin smak, men ser ikke meg med en kopi av noe. Jeg kan fint bestille noe fra statene, men billige piratkopier? Hrmf.. foretrekker at ting funker :)

hvordan vet du att dette er billige piratkopier? tror du ikke mange kjøper ferdigproduserte sneller og trykker navnet sitt?

greia er vel att dette er masseproduserte sneller.... derfor lav pris...?

sier ikke att dette ikke kan være det....men mange av disse snellene tror jeg faktisk hadde fungert til mitt fiske gett...piratkopi eller ei.... tror fint jeg kunne fått inn mine fisker uten att bremsen hadde klikka  ;D var det jeg skulle fram til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å åpne opp en dyr snelle og se på bremsesystemet det. Tror ikke akkurat at en OPTi Runner med karbonbremser og det hele fås kjøpt identisk uten logo til noen få dollar. Ei heller Tibor, Nautilus etc. Billig fordi det er masseprodusert? Har enda til gode å se noen med fake snelle eller utstyr noe sted, så markedet er nok vesentlig større for originalvarene. Men for å stoppe denne kranglinen så er det bare en ting å gjøre: Du bestiller deg et arsenal av sneller og vadeutstyr som du mener er tilnærmet det samme som det vi får i hyllene her hjemme, men uten logo. Testet det i et par måneder og kom tilbake med rapport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stort sett agenter som driver på egenhånd. De kontakter de forskjellige fabrikkene (som de ofte later som de er en del av) og selger videre med fortjeneste når folk tar kontakt via nettet. Ikke noe galt med det, men vær klar over at det alltid er en risiko involvert når det gjelder betalingen.

Dette er masseproduserte varer som er tilgjengelig for alle. Noen av snellene her er faktisk helt greie, og funker mer enn bra nok til ørretfiske. Du finner dem over hele verden med mange forskjellige navn.

Men jeg ville ikke sammenlignet dem med de dyrere merkene. Det ER en klar kvalitetsforskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stort sett agenter som driver på egenhånd. De kontakter de forskjellige fabrikkene (som de ofte later som de er en del av) og selger videre med fortjeneste når folk tar kontakt via nettet. Ikke noe galt med det, men vær klar over at det alltid er en risiko involvert når det gjelder betalingen.

Dette er masseproduserte varer som er tilgjengelig for alle. Noen av snellene her er faktisk helt greie, og funker mer enn bra nok til ørretfiske. Du finner dem over hele verden med mange forskjellige navn.

Men jeg ville ikke sammenlignet dem med de dyrere merkene. Det ER en klar kvalitetsforskjell her.

Ja det vil jeg tro att det er viss risiko ja....

Nei sammenligner ikke, men som du sier så er nok mange av disse greie nok til ørretfiske i norge... og mitt fiske :)

Jeg har ikke så god greie på hva som klart skiller en kvalitetssnelle fra disse her "piratkopiene" men det er sikkert en stor forskjell  ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på nett dette  :D glemte forresten og nevne att jeg fikk Simms guide jakka også tillegg, snelle og jakke attpå kan man si for den prisen vadebuksa koster i Norge  :D og da er det ingen tvil....

Og enda klager du over at den jævla jakka er laget i Kina ??  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på nett dette  :D glemte forresten og nevne att jeg fikk Simms guide jakka også tillegg, snelle og jakke attpå kan man si for den prisen vadebuksa koster i Norge  :D og da er det ingen tvil....

Og enda klager du over at den jævla jakka er laget i Kina ??  :D

Klager ikke, presiserer att jeg bare trodde att alt simms var produsert i USA  ;) ingen klaging her nei  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så goretex er forbeholdt utvalgte fabrikker i kina? hvor produseres så gore tex da ?  så det du sier er att det er vanskelig og få tak i i kina for og lage vadebukser feks?  :)

Spm. 1- Nei, Gt er forbeholdt utvalgte fabrikker, godkjent av Gore. Og av tekstilfabrikker i Kinaer det er kun noen få som er godkjent. De finnes selvfølgelig i andre deler av verden også. Norrøna f.eks. sydde sine klær hovedsaklig i Polen i mange år. Mulig de gjør det ennå.

Spm. 2- I Kina og USA. Av fabrikker som eies av Gore.

Spm. 3- Jepp, jeg vil si nærmest umulig, da Simms er stort sett de eneste som får lage vadebukser i Goretex. Ihvertfall de nyere tekstilene/laminatene. Cloudveil var heldige og fikk lisens, etter det jeg hørte pga felles bekjentskaper innen de to firmaene.

Når det gjelder inntekt etter skatt pr husholdning så er Norge nr 5 på lista. USA er nr 1. Når vi i tillegg vet at kun noen få stater har moms, og veldig lav sådan så sitter nok en gjennomsnittlig fluefisker i USA igjen med mer enn en i Norge. I tillegg er det meste billigere der, så det er liten tvil om at pengene strekker mye lenger i USA enn i Norge.

I tillegg er fluefiske i USA fortsatt en øvre middelklasse greie.

Inntekt pr hue er sterkt misvisende hvis man er ute etter å finne hva folk rundt omkring har å rutte med. F.eks. så lever min familie MYE bedre her nede på omtrent halvparten av inntekten jeg hadde i Norge. Og NZ ligger LANGT nede på lista når det gjelder inntekt.

Når det er sagt - her nede koster et par G4 vadere fra 5600 - 6000 kroner. Skal man bruke intekt pr hue metoden så tilsvarer det 10-12000 kroner!  :o

Forøvrig gode poenger av Enevols her.

fant sage også på denne siden  :P

http://www.alibaba.com/product-free/117065727/fly_fishing_rod_sage_ZXL.html

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder fiskeutstyr så har jeg ett minstekrav, og det er at det bør bære preg av å være utviklet av noen som er lidenskaplig opptatt av fiske (i dette tilfellet fluefiske).

Der sliter kineserne litt, da det bare finnes tre fluefiskere i kina : Kim, Kim II og Kim Tjodalv. (Kim Tjodalv er forresten fersk kinesisk mester i lengde tohånds, da han dro til med et kast på drøye 16 meter i kina-vm nylig. Han har norske aner, og fikk dessuten god hjelp av medvind, visstnok.

Man finner jo noen av disse navnløse, kinesiske fluesnellene til rundt 100-lappen i skrotkasser i norske butikker fra tid til annen også, så jeg tviler på om det har noe for seg å bestille fra alibaba.

Disse snellene kan se brukbare ut på 600 meters avstand, men når man står med dem i hendene så skjønner man jo at det er skrot (derfor skrotkassene)  ;D

Utstyr som er utviklet av fluefiskere har noe ved seg som dette kina-rælet mangler . . . Det går gjerne på kvalitet, og at det ligger en tanke bak produktet.

Dessuten finner man med jevne mellomrom knallgode sneller og stenger til en slik og ingenting på bruktmarkedet her på forumet, så jeg ser ihvertfall ingen grunn til å handle tuppervare fra kina  ;)

At kineserne kan lage fine ting ut ifra spesifikasjoner er det ingen tvil om, men disse spesifikasjonene kommer helst fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æru seriøs kaller du ikke sjappa di for ALIBABA!! er vel et eventyr som heter Alibaba og de 1000 røvere  ;D ;D

Alibaba er jo ikke ei sjappe da...det er ei nettside for produsenter og kjøpere...  :D

problemet er vel att det er mange useriøse aktører på denne siden...og noen seriøse  :)

Vi må ik glemme att mye av stashet vi fluefiskere kjøper kommer nettopp fra disse seriøse produsentene...  :)

jeg tror dette er en av de seriøse på denne siden innen fluefiske...http://leichichina.en.alibaba.com/  :)

mye av dette mistenker jeg for og havne på ebay : http://shop.ebay.com/i.html?_trkparms=65%253A15%257C66%253A4%257C39%253A1&rt=nc&_nkw=fly%20reel&_clu=2&_fcid=154&_localstpos=&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m14.l1513&gbr=1&_pgn=6  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fleksibel bedrift. Ikke bare lager de alt innen fiskeutstyr (haspelstenger/sneller, fluefiske, bellybåter etc.). I tillegg produserer de alt innen hår (tupé, parykker, extensions etc.)... 

He-he . . . Tror nok jeg ville holdt meg godt inne på grunna med bellybåt fra alibaba  ;D

(Driter i om det er off topic jeg, siden Simms-produktenes produksjonsland uansett er oppklart)  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra sikre kilder at Tundra skal kutte ut capser, dem går over til tupè med skygge, nettopp fra Alibaba og de 1000 røvere  ;D ;D ;D

Da dette er blitt helt OT, så tar jeg meg friheten til å rette deg. Det heter ; ALI BABA OG DE 40 RØVERNE :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fleksibel bedrift. Ikke bare lager de alt innen fiskeutstyr (haspelstenger/sneller, fluefiske, bellybåter etc.). I tillegg produserer de alt innen hår (tupé, parykker, extensions etc.)... 

(Driter i om det er off topic jeg, siden Simms-produktenes produksjonsland uansett er oppklart)  ;)

jaja kjør på  ;D

men er det andre kjente merker som det stå made in china på da ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...