Gå til innhold

C&R håv


Vilma

Anbefalte innlegg

Gjest AndreBrun

Hei. En annen relatert ting til god C&R:

Hvis du holder fisken opp av vannet etter fighten - hold pusten.

Ha som tommefingerregel at du bare holder fisken opp/ut av vannet så lenge som du klarer å holde pusten. Eller helst litt kortere, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Marius, godt poeng!

 

Hermansen. Man kan gjerne slå i hjel fisken for min del, men da må det være i et vassdrag som tåler det, og de er det jo for så vidt mange av. Men uansett ikke fisk mot kiloen og over. Det er jo faktisk bare tull å gjøre. :D I hvert fall min mening.

 

Vi får vel uansett sette strek for annet en håv-tips her, for å unngå å rote til tråden om tips til C&R- håv. Men Flemming har forsåvidt gitt svaret: Et mykt og knuteløst nett er jo det beste. Kanskje noen kan komme med tips til noen gode merker?

Jeg har en håv fra NZ, som har sprukket i treet, så jeg vet ikke om jeg vil anbefale den. Kanskje andre har gode forslag.

 

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det här är en rätt kul historia som ni kan skratta gott åt.

Ifjor var jag och en vän och fiskade i Säveån på öringsträckan i Floda och när det nästan var helt mörkt kännde jag något med foten på botten, ner med handen och upp kom en håv ur vattnet. I det svaga ljuset såg håven ut att vara en billig skithåv men fick ändå följa med hem, väl hemma lade jag den i en hörna av garaget utan att ha synat den närmre.

När jag sen läste "tmags" förslag på håv tyckte jag att den kunde man ju se närmre på , på länken och vad får jag se !!!!!

Den håven har jag sett förr men var, jo i mitt garage.

Så förutom knutlöst nät har jag nu även våg lätt till hands, knappt man tror det e sant. Lite får man bjuda på

Så TACK "tmags" för att du har upplyst mig om vad jag har i mitt garage och så här i dagsljus ser den rätt trevlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin historie!! Sikkert greie de McLean håvene men de var da ikke spesielt finmaskede, synes jeg da. Har du sett Brodin? http://www.brodin.com/ Det er pene håver (luksus) med meget fine nett. Jeg har en slik som dessverre knakk i fjor :( Landa på den når jeg gikk skikkelig på snørra. Nå har jeg en Vision håv som også har meget fint nett som er utmerket til C&R. http://www.visionflyfishing.com/tools.htm Men den er ikke like jålete som brodinhåven da... også koster den under det halve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Brodin selv var i live og produserte sine egne håver var jo disse i en verdensklass for seg. Etter at familien tok over og skuslet med dødsboet ble ikke kvaliteten på håvene langt på nær det samme lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Den er vel ikkje heilt tenkt som ørrethåv???Er ikkje det meir som eit SØ håv?

Kjøpte ein håv tl nevøen min på auropris for ei tid tilbake :D

Superfine masker og er drita lett.

Alu ramme,plastikk handtak og svart nett.

Denne koster 20kr.

Har sjekka den litt etter at eg kom heim og er faktisk overaska kor drita bra den kjennes ut......hhhmmmm :D

Og eg som bare prøver å spre fiskedilla(han er 2,5 år)

Er det nokon andre som har sett denne håven??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
Den er vel ikkje heilt tenkt som ørrethåv???Er ikkje det meir som eit SØ håv?

 

hva produsenten har hatt i tankene vet ikke jeg .. ;) ..men hvorfor skulle den ikke kunne brukes til "ørret" da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nei, tenkte berre at den ikkje var ein typesk ørrethåv, dvs liten, lett og finmosket?

Det er iallefall ikkje heilt det EG forbinder med ørrethåv.....Men eg kan jo ta feil da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
....Men eg kan jo ta feil da :D

 

Neppe! :) ...i en eller annen grad så foregår det jo en utvikling innen fluefiske ...så mann bør vel se på slike ting som en smakssak..vel... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ja ja.Eg synest iallefall at den er for diger til mitt bruk(fisker kun ørret med flue)

Men den er sikkert passelig for dere som fisker svær brunørret? :D Eller fisker du Laks? :roll:

Ja det er sikkert ein smaksak.......(kanskje nokon har bedre smak en andre) :smt064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

Men den er sikkert passelig for dere som fisker svær brunørret? :D Eller fisker du Laks? :roll:

 

:D ..ikke la deg lure av avataren min...det er faktisk tørrfluefiske på ørret som står høyest på lista mi...ellers så tar jeg det jeg kan få... på flue 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin historie!! Sikkert greie de McLean håvene men de var da ikke spesielt finmaskede' date=' synes jeg da. Har du sett Brodin? http://www.brodin.com/ Det er pene håver (luksus) med meget fine nett. Jeg har en slik som dessverre knakk i fjor :( Landa på den når jeg gikk skikkelig på snørra. Nå har jeg en Vision håv som også har meget fint nett som er utmerket til C&R. http://www.visionflyfishing.com/tools.htm Men den er ikke like jålete som brodinhåven da... også koster den under det halve..[/quote']

 

Den finnes også i finmasket. Var det jeg prøvde å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett carbon saken til William Joseph? Den er litt tøff synes jeg. Ellers så bruker jeg en Orvis håv selv. Orvisen har et isektsnett som er sydd inn i håv nettet sånn at man kan bruke den til å fange det som flyter forbi. Sikkert noen som synes at det er tullete, men jeg har brukt det masse etter at jeg fikk håven. Det negative med disse to håvene er at de er litt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...