Gå til innhold

Reach kastet


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

disse opptakene tas med mitt Canon G11 kamera.....her finnes det ingen HD og micen er totalt udugelig, disse kan bare brukes til dette, det kommer flere, men nettet er på tryne så den som nå skal lastes ned tar 600 minutter, det er 10 timer det. :( :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Dette er moro Staffan. Godt å se deg i såpass god form!  8)

Et lite praktisk spørsmål som kanskje kan gi det hele en liten ekstra piff: Når du mender slik du gjør for å kompansere for det roligere vannet vet land etter at fluesnøret har blitt lagt ned, men før det har satt seg skikkelig, slipper du ut mer snøre mens du mender eller mender du med det som er ute? Jeg foretrekker ofte å slippe ut litt (bare litt) til slik at jeg ikke beveger flua eller strekker fortommen for mye. Husker du ga meg et par ord om å unngå å bevege flua og heller la fortommen strekke seg ut med strømmen når jeg fisket i Hemsil rundt 90/91. Og det henger søren meg i enda, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette er moro Staffan. Godt å se deg i såpass god form!  8)

Et lite praktisk spørsmål som kanskje kan gi det hele en liten ekstra piff: Når du mender slik du gjør for å kompansere for det roligere vannet vet land etter at fluesnøret har blitt lagt ned, men før det har satt seg skikkelig, slipper du ut mer snøre mens du mender eller mender du med det som er ute? Jeg foretrekker ofte å slippe ut litt (bare litt) til slik at jeg ikke beveger flua eller strekker fortommen for mye. Husker du ga meg et par ord om å unngå å bevege flua og heller la fortommen strekke seg ut med strømmen når jeg fisket i Hemsil rundt 90/91. Og det henger søren meg i enda, hehe.

det er veldig individuelt hva strømmen gjør med snøre er avgjørende , det ser jeg øyebliklig etter at snøre har landet.

Ofte gjør jeg som du sier..... ha kalt det å "mende på ny line".......... den "nye lina er den delen av lina som ikke var i bruk i kastet, som du enten har på snella eller liggende på bakken ellor som ei løkke. Flott tid denne begynnelsen av 90 tallat......da var formen på topp, ADHD blomstra og man var ikke sperra på det å slå ihjel en fisk eller to som man kunne steike på kvelden.

Staffan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...