Gå til innhold

Salt snelle...


Vebjørn'

Anbefalte innlegg

f3w er råbra, kjøpte den brukt her og er utrolig fornøyd. Blir nok flere danielsson i fremtiden.

Hva skjedde med Nautilusen din? Litt nyskjerrig da jeg har skaffa meg FWX til sjøfiske!

Bremsen har streika...

Det er en skive inne i bremse som er bøyd. Og det gjør at den ikke er jevn ved min. brems, og ikke funker i det hele tatt med max. brems  :(

Vebjørn!

Høres jo ut som en prod. feil... den bremsen er jo forseglet.... har du hørt med Kristen & Co hos Nautilus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Nei har ikke snakket med Nautilus enda... Men sender jeg den nå vil jeg vel få den tilbake tidligst innen påskeferien  :P;D 

Men skal sende en Mail å høre.

Nå har jo snella funket i et halvt år helt utmerket før dette skjedde. Så det kan jo tyde på at det er noe slitasje eller noe. Merket det først når jeg stod å kjørte laks i gaula. Den skreik som et h.... og funka svært dårlig  :(

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For meg er det bare en snelle, Abel som gjelder på sjøen. Fisker mye på sjøen, snella blir ofte lagt i fjæresteinem/stranda når fisken skal av. Dette innebærer både saltvann, sand, og slag. Har aldri vært noe problem.

Snellene går som ei kule bruker både en super 6 til 6`er stang og en super 7 til 7èr stang. Har også ekstra spoler som skiftes når jeg bytter på ulike typer snører.

Så for meg er det kun denne snella som gjelder. Forøvrig bruker jeg denne snella også på stenger jeg bruker i ferskvann!

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min Loop FW5eight (produsert av Danielsson) til sjøørrettfiske i sjøen i 5 sesonger. Aldri hatt noen problemer med denne. Den er etter over 100 saltvannsturer funksjonsmessig fortsatt som ny. Snelle er selvfølgelig spylt i ferskvann etter hver tur. Har også en ekstraspole FW4-7.

Og snella er ikke til salgs ;D

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke snakket med Nautilus enda... Men sender jeg den nå vil jeg vel få den tilbake tidligst innen påskeferien  :P;D 

Men skal sende en Mail å høre.

Nå har jo snella funket i et halvt år helt utmerket før dette skjedde. Så det kan jo tyde på at det er noe slitasje eller noe. Merket det først når jeg stod å kjørte laks i gaula. Den skreik som et h.... og funka svært dårlig  :(

Vebjørn!

Tror ikke de bruker så lang tid, jeg :)

Men om du ikke kan bruke den, så spiller det vel ingen rolle.

Nautilus har kommet for å bli hos meg, syns de andre snellene i samme prisklasse og kvalitet, rett og slett blir for tunge.. NV er vel favoritten ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du den ultimate snellen til den stangen Vebjørn, den gamle modellen av Danielsson LW 4Seven. Har haft min i ti år nå og det går ikke en tur da jeg angrer. Skal få kjøpt meg fler, men de er ikke helt enkle å få tak i.

http://www.lakelandflytying.com/2415/products/danielsson_lw_spool_lw_4seven.aspx

Den æ sæksy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du den ultimate snellen til den stangen Vebjørn, den gamle modellen av Danielsson LW 4Seven. Har haft min i ti år nå og det går ikke en tur da jeg angrer. Skal få kjøpt meg fler, men de er ikke helt enkle å få tak i.

http://www.lakelandflytying.com/2415/products/danielsson_lw_spool_lw_4seven.aspx

Den æ sæksy!

veldig fin, men ville i så fall kjørt 6nine. Solgte min tidligere i år til fordel for en OPTi Runner. Deilig med litt forandring, men Danielsson snella går i evigheter og kommer om flere tusen år til å forundre arkeologer som graver frem velfungerende eksemplarer  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du den ultimate snellen til den stangen Vebjørn, den gamle modellen av Danielsson LW 4Seven. Har haft min i ti år nå og det går ikke en tur da jeg angrer. Skal få kjøpt meg fler, men de er ikke helt enkle å få tak i.

http://www.lakelandflytying.com/2415/products/danielsson_lw_spool_lw_4seven.aspx

Den æ sæksy!

hehe LoL :)

hva veier opti runner a ? hva heter den snella? fult navn?

veldig fin, men ville i så fall kjørt 6nine. Solgte min tidligere i år til fordel for en OPTi Runner. Deilig med litt forandring, men Danielsson snella går i evigheter og kommer om flere tusen år til å forundre arkeologer som graver frem velfungerende eksemplarer  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er kjekt med den lars er at man skulle miste futuralet kan man bare kjøre innom nærmeste biltema og handle dekk trekk, passer rett over med et 29" trekk!!! pluss at man kan legge flyte elementer i senter av snella og vips så har man en liten belly!!

litt off topic men kunne ikke dy meg... flott snelle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er kjekt med den lars er at man skulle miste futuralet kan man bare kjøre innom nærmeste biltema og handle dekk trekk, passer rett over med et 29" trekk!!! pluss at man kan legge flyte elementer i senter av snella og vips så har man en liten belly!!

litt off topic men kunne ikke dy meg... flott snelle!! :)

Har sine åpenbare fordeler  ;D

I tillegg kan spolen benyttes som reservedekk på bilen  :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Opti snellene er noe for seg selv  ;D Bruker en selv iblant på ørretfiske i skog og mark  :P

Har tenkt litt på en Tibor også, den er vel solid så det holder den.  

Men hvis du absolutt må ha en spole som er større en sykkelhjulet ditt, så er det jo bare å kjøre på med en torque tournament ;)

[attachimg=1]

post-4210-13949889995185_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vebjørn'

Jeg startet en Danielsson-tråd for ca. 1 år siden (husker ikke helt). Det var helt sinnsykt hvor folk roste disse snellene. Jeg endte selv opp med en F3W 4seven for bruk i saltvann og har ikke angret et sekund siden. Det eneste du må passe på, er at bremsen er satt på null når snella ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vebjørn'

Jeg startet en Danielsson-tråd for ca. 1 år siden (husker ikke helt). Det var helt sinnsykt hvor folk roste disse snellene. Jeg endte selv opp med en F3W 4seven for bruk i saltvann og har ikke angret et sekund siden. Det eneste du må passe på, er at bremsen er satt på null når snella ikke er i bruk.

Ja, har hørt mye godt om danielsseon. Men hvorfor slakke helt på bremsen når du ikke bruker den ?  Hvis fluesneller ikke tåler å stå med bremsen på så skjønner jeg veldig godt hvorfor snellene mine går i stykker  :-\

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vebjørn'

Jeg startet en Danielsson-tråd for ca. 1 år siden (husker ikke helt). Det var helt sinnsykt hvor folk roste disse snellene. Jeg endte selv opp med en F3W 4seven for bruk i saltvann og har ikke angret et sekund siden. Det eneste du må passe på, er at bremsen er satt på null når snella ikke er i bruk.

Ja, har hørt mye godt om danielsseon. Men hvorfor slakke helt på bremsen når du ikke bruker den ?  Hvis fluesneller ikke tåler å stå med bremsen på så skjønner jeg veldig godt hvorfor snellene mine går i stykker  :-\

Vebjørn!

Dette gjelder for alle sneller... de skal ikke lagres med brems "på" Pleier å stå i vedlikeholdspapirene til snellene - 1. sett brems på null, ta av spole før man skyller og tørker snella etter hver gang den har vært i bruk  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...