Gå til innhold

Simms Produkter, en vurdering...


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Det er meg fremdeles uforståelig at SIMMS sluttet med Aquastealth. Mine Rivershed med A.S. er nå på fjerde året både i salt og fersk. Nå har jeg ikke over 200 fiskedager i året lenger, men gode 100... Har prøvd mye rare vadesko opp igjennom, men Rivershed er i min personlige mening de beste "fjellvadeskoene" du får tak i for aktive fluefiskere. Dog med Aquastealth. Kjøper gjerne noen pent brukte i str 44. :)

Som fjellvadesko for 8-10 timersvandring syns jeg den blir vel tung. Men jeg har den heller på føttene enn i ryggsekken for å si det sånn. Jeg er på jakt etter en slags "arbeidssko" med grov sole for godt feste men som er legg. Har sett et par varianter, problemet er at man må få inn neoprenfoten som er i størrelse elefantsyken. Men ser at mange bruker vanlig joggesko når de er på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Men ser at mange bruker vanlig joggesko når de er på fjellet.

Ikke til vading vel? Det er skummelt det! Tenk om du glir på en stein og skader deg slik at du ikke kommer deg noe sted fordi du vader med "livsfarlige" sko. Hjelper ikke å prøve å ringe noen heller om du ramler slik at mobilen blir våt. Jeg har gjort det, og ifølge enkelte kompiser har egentlig aldri hjernerystelsen gått helt over. Traff en stein med hodet. Sneia nok bare ellers hadde jeg neppe sittet her nå.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg fremdeles uforståelig at SIMMS sluttet med Aquastealth. Mine Rivershed med A.S. er nå på fjerde året både i salt og fersk. Nå har jeg ikke over 200 fiskedager i året lenger, men gode 100... Har prøvd mye rare vadesko opp igjennom, men Rivershed er i min personlige mening de beste "fjellvadeskoene" du får tak i for aktive fluefiskere. Dog med Aquastealth. Kjøper gjerne noen pent brukte i str 44. :)

Som fjellvadesko for 8-10 timersvandring syns jeg den blir vel tung. Men jeg har den heller på føttene enn i ryggsekken for å si det sånn. Jeg er på jakt etter en slags "arbeidssko" med grov sole for godt feste men som er legg. Har sett et par varianter, problemet er at man må få inn neoprenfoten som er i størrelse elefantsyken. Men ser at mange bruker vanlig joggesko når de er på fjellet.

Der funker fint med joggesko, har brukt det en hel del.

Sportssandaler er enda lettere og bedre, tycker jag, men de bør være av bra kvalitet. Har et par Helly-Hansen-sandaler nå som gir veldig bra grep.  Med ekstra neoprensokk blir det ikke noe ekstra slitasje på sokken i vadebuksa heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Men ser at mange bruker vanlig joggesko når de er på fjellet.

Ikke til vading vel? Det er skummelt det! Tenk om du glir på en stein og skader deg slik at du ikke kommer deg noe sted fordi du vader med "livsfarlige" sko. Hjelper ikke å prøve å ringe noen heller om du ramler slik at mobilen blir våt. Jeg har gjort det, og ifølge enkelte kompiser har egentlig aldri hjernerystelsen gått helt over. Traff en stein med hodet. Sneia nok bare ellers hadde jeg neppe sittet her nå.  ;)

Har du prøvd aqustealthsålen utenfor Hemsila? Hehe, den var litt frekk, men vibram på såpeglatte steiner, fjords om elv er like helsefarlig. Nå er jo fjorden litt glattere. Litt som å gå på line syns jeg. Var nødt til å forsterke med noen byggeskruer for å føle litt falsk sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste Simms vadeskoene jeg har vært fornøyd med er de gamle Freestone-skoene mine, med aqustealth såler m/studs.

De er litt tunge, men det enste som er synlig slitt på dem etter 2-3 sesonger er lissene  :)

Har forøvrig funnet en favoritt i Patagonia's Riverwalker nå . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det er meg fremdeles uforståelig at SIMMS sluttet med Aquastealth. Mine Rivershed med A.S. er nå på fjerde året både i salt og fersk. Nå har jeg ikke over 200 fiskedager i året lenger, men gode 100... Har prøvd mye rare vadesko opp igjennom, men Rivershed er i min personlige mening de beste "fjellvadeskoene" du får tak i for aktive fluefiskere. Dog med Aquastealth. Kjøper gjerne noen pent brukte i str 44. :)

Som fjellvadesko for 8-10 timersvandring syns jeg den blir vel tung. Men jeg har den heller på føttene enn i ryggsekken for å si det sånn. Jeg er på jakt etter en slags "arbeidssko" med grov sole for godt feste men som er legg. Har sett et par varianter, problemet er at man må få inn neoprenfoten som er i størrelse elefantsyken. Men ser at mange bruker vanlig joggesko når de er på fjellet.

Der funker fint med joggesko, har brukt det en hel del.

Sportssandaler er enda lettere og bedre, tycker jag, men de bør være av bra kvalitet. Har et par Helly-Hansen-sandaler nå som gir veldig bra grep.  Med ekstra neoprensokk blir det ikke noe ekstra slitasje på sokken i vadebuksa heller.

Sandaler og fjellvandring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg fremdeles uforståelig at SIMMS sluttet med Aquastealth. Mine Rivershed med A.S. er nå på fjerde året både i salt og fersk. Nå har jeg ikke over 200 fiskedager i året lenger, men gode 100... Har prøvd mye rare vadesko opp igjennom, men Rivershed er i min personlige mening de beste "fjellvadeskoene" du får tak i for aktive fluefiskere. Dog med Aquastealth. Kjøper gjerne noen pent brukte i str 44. :)

Som fjellvadesko for 8-10 timersvandring syns jeg den blir vel tung. Men jeg har den heller på føttene enn i ryggsekken for å si det sånn. Jeg er på jakt etter en slags "arbeidssko" med grov sole for godt feste men som er legg. Har sett et par varianter, problemet er at man må få inn neoprenfoten som er i størrelse elefantsyken. Men ser at mange bruker vanlig joggesko når de er på fjellet.

Der funker fint med joggesko, har brukt det en hel del.

Sportssandaler er enda lettere og bedre, tycker jag, men de bør være av bra kvalitet. Har et par Helly-Hansen-sandaler nå som gir veldig bra grep.  Med ekstra neoprensokk blir det ikke noe ekstra slitasje på sokken i vadebuksa heller.

Sandaler og fjellvandring...

Men kjære deg, jeg vandrer vel ikke i sandaler og vadebukser, lite like som jeg ville finne på å vandre i vadesko og vadebukser :D Vadeutstyret ligger selvsagt i ryggsekken under lange marsjer med oppakning. Greit at Gore-Tex visstnok puster, men det er jo grenser for pusteegenskaper...

Og å bruke bare vadeskoene som marsjstøvler under lange marsjer med oppakning synes jeg virker temmelig ukomfortabelt - blant annet er jo vadeskoene alt for store på størrelse og ikke akkurat vanntette. Eller?

Poenget med sandalene er å spare vekt og plass i ryggsekken under lengre turer til avsidesliggende fiskeplasser, og hvis man har bra sandaler og ekstra neoprensokk er de helt ok å vade med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Har du prøvd aqustealthsålen utenfor Hemsila?

Tro meg, jeg har prøvd litt av hvert. Og fisket et par steder.

Hemsil er faktisk glattere enn man skulle tro. I alle fall i enkelte områder. Jeg bruker filt stort sett alle steder jeg fisker. Liker ikke å tryne. Men har selvsagt fått mine krumspring med innlagte skru og rotasjoner på grunn av filt også. Vått gress eller leire i en bakke er ikke akkurat det beste for filtsåler... eller meg. Og joggesko er det siste jeg tar på meg igjen. Dersom det da ikke finnes noen helt spesielle varianter som jeg ikke vet om. Det kan selvsagt hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det siste fra Simms, så løp & kjøp  :D :

http://www.simmsfishing.com/site/prodry_gore-tex_suit.html

Blir jo kult å kommer til Rena i den ;D

Den blå varianten var mildt sagt grotesk, syntes jeg  ;D

Ellers er kanskje ikke dette settet så dumt for dere som driver med fluefiske gjennom vinteren . . .

Nja.. Vader jo mye, og de fargene var ikke akkurat noe man blende inn med omgivelsene med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Sikkert ekstremt gode å sitte med mtp. at de er laget for latsabber som ikke gjør annet i ei lita jolle. Hmmm... Kanskje den kan fungere godt som comfortbukse mens tørrfluefiskerne sitter og venter på at fisken skal bryte filmen?  ;D

Hvem orker å skifte om når en fisk plutselig begynner å vake? Da må man jo være på tå hev og utnytte situasjonen, ikke kaste bort verdifulle minutter med å ta av seg og kle på seg vadere? ???

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ekstremt gode å sitte med mtp. at de er laget for latsabber som ikke gjør annet i ei lita jolle. Hmmm... Kanskje den kan fungere godt som comfortbukse mens tørrfluefiskerne sitter og venter på at fisken skal bryte filmen?  ;D

Hvem orker å skifte om når en fisk plutselig begynner å vake? Da må man jo være på tå hev og utnytte situasjonen, ikke kaste bort verdifulle minutter med å ta av seg og kle på seg vadere? ???

;D

Bare å bruke den under vadebuksa så ivaretar du komforten  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det bare å finne seg et nytt merke. Kan ikke gå med rak rygg i klær fra en produsent som satser tungt på feite woblerfiskende amerikanere  ;D Hva er det neste? Integrerte slukholdere i zip-lomme?  :-*

Tror denne outfiten er utviklet i samarbeid med finske Rapala, og er nok myntet på den merkebevisste isfiskeren  :D

Kjøper man hele settet så får man med en slik maggot-boks til å stroppe fast på låret  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

e det noen som har sendt en mail til simms for å høre med problemet glatte sko, om hvorfor dæm skiftet sålene som va på de gammle l2 skoene.... det kan jo ikke være god reklame for simms at det e så mange som tryner med simms sko...

Ja, jeg har sendt dem en mail. Var ikke mye hjelp å hente dessverre.

Her er svaret:

--

I am sorry for your troubles. I definitely recommend using studs on the Vibram soles in certain rivers. It can be hard to get good traction in some rivers while in others they work amazingly on their own. The soles were designed to be soft enough to grip yet hard enough not to be worn down too fast, it is a tough balance. The Alumibite cleats are great for larger boulders as they are softer but will wear faster. The Hardbite cleats are a good all-around cleat and are great for more traction in rivers that have more submerged vegetation. I believe it depends on what river you are fishing when it comes to how the traction of the soles and cleats perform. I always recommend asking the local shops and guides what works best for them, they will have better knowledge of the river systems you are fishing and if they are wearing Simms, they should be able to tell you what they use. I hope this helps and again, I am sorry for your frustration.

Please let me know if you have any other questions.

Thanks,

NN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven..

Her va det høy SIMM-faktor ;D... Vel, enhver får være salig i sin tro :rolleyes:

Nu ska jeg banne i kjærka!!!

Simms har hatt, og har fortsatt, en del "JALLA" produkter, til en kunstig høy pris..

De er faktisk ganske lik de fleste andre produsenter på det området, bare med den forskjellen,

at de tar skyhøy pris for MØKKA >:(

ppparty

..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...