Gå til innhold

Ørret på Island


Anbefalte innlegg

Jasså ja, har det havnet her nå... :)

 

Turen kan anbefales, det var flott å komme tilbake til Island. Var der for to år siden, og hadde en helt annen fiskeopplevelse nå, når jeg var litt bedre forberedt. Visste mer om fisket, og ikke minst var jeg bedre forberedt på fluefronten. Det kommer et stykke i Jakt & Fiske om første turen. Er litt usikker på om jeg tar med noen bilder fra denne turen også, men når det er klart kan jeg forsøke å få lagt ut noen flere bilder. Bildet er forøvrig av min største på turen, og den veide 2,1 kg. Den største som ble tatt der oppe veide 3 kg, og det ble også tatt endel mellom 2 og 3 kg.

 

Jan R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg overhørte Stein Grønberg på Grønberg Sport i Kristiansand i sommer.

Han fortalte at han og Barry Old Clarke hadde vært på Island en uke eller to. Regner med at det kommer på trykk i AOF i vinter.

Grønberg var helt i hundre og fortalte om snittstørrelse på to kilo, krystallklart vann osv. Jeg ble hypergira for en tur neste sesong. Der oppe er det visst nymfe som gjelder ettersom det er mye vind til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Noen som kan fortelle når sesongen starter på Island?

Skal dit med jobben i februar, og sliter som fy for å finne argumenter for å utsette turen et par måneder :?

 

Endret: Og vips! Der var turen flyttet til mai =D>

 

Endrer derfor spørsmålet til om noe har starttips til hvor jeg leter meg frem til en todagers opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...