Gå til innhold

Hotspot Hvaler


Ole-Jørgen

Anbefalte innlegg

Noen her som har prøvd sølykken ute ved storesand/ørekroken?

8)

Jeg har fisket endel i der i sommer/høst. Inne på stranden i Ørekroken renner det ut en bekk. Ifølge en eldre fisker jeg snakket med, var det ikke en gytebekk. Men han hadde lagt merke til at mange vadet ut så langt som mulig fra ca ved parkeringsplassen på høyresiden der. Han sa også at ved vestavind var det bare å snu å dra en annen plass  :P

Men uansett så tror jeg det kan være bra der nå framover helt til evt is kommer.

Profilbildet mitt er forresten derfra  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvd sølykken ute ved storesand/ørekroken?

8)

Jeg har fisket endel i der i sommer/høst. Inne på stranden i Ørekroken renner det ut en bekk. Ifølge en eldre fisker jeg snakket med, var det ikke en gytebekk. Men han hadde lagt merke til at mange vadet ut så langt som mulig fra ca ved parkeringsplassen på høyresiden der. Han sa også at ved vestavind var det bare å snu å dra en annen plass  :P

Men uansett så tror jeg det kan være bra der nå framover helt til evt is kommer.

Er det fordi fisken ikke er noe bitevillig i vestavær på den plassen, eller at han fikk vinden fra høyre?  synes det ser ut som en gunstig børstisplass utfra hva jeg så på gulesider kartet 

Profilbildet mitt er forresten derfra  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke SØ fisker, så han brydde seg vel egentlig ikke om vindretningen sånn sett. Så det er nok at den ikke biter. Har ikke fisket der nok til å merke noen forskjell. Står som regel ute ved sundet ved rullestenene på høyre siden. Er veldig fine strømforhold der. Pluss at dypet utenfor gjør at det kommer en og annen sværing inn der på de rette tidene  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...