Gå til innhold

GoPro Hero HD


Marius N

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk et slikt kamera av kona til jul og fett er det!

Noen her inne som har erfaring med det? Er det noe "må ha" tilbehør jeg bør se etter? Hva med en polarisert linse? Sett litt på den brystselen, gir kanskje litt bedre stabilitet enn å ha det på hodet?

Synes også LCD skjermen så fristende ut:)

Mål 2012: 20 min fluefiskefilm ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Marius ;)

Ser frem til å se det in action.

Det første jeg ville kjøpt er flat linse som gir klare bilder under vann. Vindvinkellinsen gir veldig diffust bilde under vann. Er vel et par tråder her inne om den. Mener bl.a. Mr. Brun linket til en leverandør her hjemme hvor glasset kan kjøpes. Er et must i mine øyne ;)

PS: Håper på å få kjøpt Hero i 2012 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystselen bør du ha. Det blir fort mye bevegelser med å ha den på hode, spesielt under kasting, vading osv.

Jeg har også LCD skjermen og bruker den av og til. Ikke et "must" for meg, men kjekk mange ganger.

Ellers er vel ekstra batterier, batterilader som passer i sigarettenneren i bilen et "must", i hvertfall hvis du er mye på farten i bil. Har også kjøpt en lader som passer i stikkontakten hjemme, selv om du jo lader den via USB pluggen til PC/Mac. Men du har jo ikke alltid en PC/Mac i nærheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og grattis med GoPro, Marius  :)

Som Lars sier, så bør du nok skaffe deg ei flat forsatslinse på det vanntette huset for at bildene skal bli skarpe. Har noe med lysbrytningen og kurvingen på glasset å gjøre.

Her er linken til hvordan du kan gjøre det:

http://www.thetroutbum.com/no/fotografering/4-fotografering/107-gopro-hd-focus-fix.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystselen bør du ha. Det blir fort mye bevegelser med å ha den på hode, spesielt under kasting, vading osv.

Jeg har også LCD skjermen og bruker den av og til. Ikke et "must" for meg, men kjekk mange ganger.

Ellers er vel ekstra batterier, batterilader som passer i sigarettenneren i bilen et "must", i hvertfall hvis du er mye på farten i bil. Har også kjøpt en lader som passer i stikkontakten hjemme, selv om du jo lader den via USB pluggen til PC/Mac. Men du har jo ikke alltid en PC/Mac i nærheten. :)

Takk skal du ha, brystselen blir det første som skal bli kjøpt. Hvordan er det å kaste med 2hånds med denne selen? Er kameraet i veien for underarmen eller går det greit? Så filmene dine fra i sommer. Har du skifta linse som Lars sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og grattis med GoPro, Marius  :)

Som Lars sier, så bør du nok skaffe deg ei flat forsatslinse på det vanntette huset for at bildene skal bli skarpe. Har noe med lysbrytningen og kurvingen på glasset å gjøre.

Her er linken til hvordan du kan gjøre det:

http://www.thetroutbum.com/no/fotografering/4-fotografering/107-gopro-hd-focus-fix.html

Takk Andre!

Blir morro å teste det:)

Har det no praktisk betydning for filmingen på land? Tenker at det kommer til å bli brukt 95% på land og da er det jo kjipt å "miste" noen av de kvalitetene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystselen bør du ha. Det blir fort mye bevegelser med å ha den på hode, spesielt under kasting, vading osv.

Jeg har også LCD skjermen og bruker den av og til. Ikke et "must" for meg, men kjekk mange ganger.

Ellers er vel ekstra batterier, batterilader som passer i sigarettenneren i bilen et "must", i hvertfall hvis du er mye på farten i bil. Har også kjøpt en lader som passer i stikkontakten hjemme, selv om du jo lader den via USB pluggen til PC/Mac. Men du har jo ikke alltid en PC/Mac i nærheten. :)

Takk skal du ha, brystselen blir det første som skal bli kjøpt. Hvordan er det å kaste med 2hånds med denne selen? Er kameraet i veien for underarmen eller går det greit? Så filmene dine fra i sommer. Har du skifta linse som Lars sier?

Kameraet er ikke i veien for kasting med 2 hånds, det går fint. :)

Jeg har ikke skifta linsa, men det er vel noe jeg bør prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får det bli en sele i første omgang! Liker "fisheye" effekten men hvis den er dårlig under vann er det litt kjipt på en annen side tenker jeg hvor mye skal jeg filme under vann? En release og litt kjøring på grunna bør vel gå? Får teste litt i akvariet:) Koster jo litt å oppgradere det. 400 for linse og 500 for sele og rundt 600 for lader + batteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Da må du slutte jinxe og pelle deg ut å fiske. Ellers vil det ta noen år for deg å få 20 spillebare minutter.

Hei

Fikk et slikt kamera av kona til jul og fett er det!

Noen her inne som har erfaring med det? Er det noe "må ha" tilbehør jeg bør se etter? Hva med en polarisert linse? Sett litt på den brystselen, gir kanskje litt bedre stabilitet enn å ha det på hodet?

Synes også LCD skjermen så fristende ut:)

Mål 2012: 20 min fluefiskefilm ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du slutte jinxe og pelle deg ut å fiske. Ellers vil det ta noen år for deg å få 20 spillebare minutter.

Hei

Fikk et slikt kamera av kona til jul og fett er det!

Noen her inne som har erfaring med det? Er det noe "må ha" tilbehør jeg bør se etter? Hva med en polarisert linse? Sett litt på den brystselen, gir kanskje litt bedre stabilitet enn å ha det på hodet?

Synes også LCD skjermen så fristende ut:)

Mål 2012: 20 min fluefiskefilm ;D

Haha, sant det Fredrik, har jinxa som faen denne høsten men så er det ikke SØ fiske som er den store høydaren for min del, små fisk ;D Hva var forresten den største ørreten du tok i sommer? 1,5 hg :-*

Men du har rett derfor vi får slå oss sammen, bandesnakk productions ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Hehe, takk. Ikke mye å skryte av når man ikke følger opp. Nå er iPhone 4S i hånd så da blir det å begynne igjen. Du får slenge deg med i prosjektet Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk. Ikke mye å skryte av når man ikke følger opp. Nå er iPhone 4S i hånd så da blir det å begynne igjen. Du får slenge deg med i prosjektet Marius.

Bortsett at mitt prosjekt skal hete "I fish rivers"... Nei den var dårlig!

Skal sette meg ned å gjøre det skikkelig for en gangs skyld. Lage et storyboard og håpe på at fisken er i det gode hjørnet for en gangs skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Du mener "I Jinx Rivers" vel?

Hehe, takk. Ikke mye å skryte av når man ikke følger opp. Nå er iPhone 4S i hånd så da blir det å begynne igjen. Du får slenge deg med i prosjektet Marius.

Bortsett at mitt prosjekt skal hete "I fish rivers"... Nei den var dårlig!

Skal sette meg ned å gjøre det skikkelig for en gangs skyld. Lage et storyboard og håpe på at fisken er i det gode hjørnet for en gangs skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrautstyret var mye billigere å kjøpe fra USA når jeg kjøpte gopro.

Sjekket litt rundt og det er faktisk ikke så mye billigere så sant man ikke klarer å lure posten for momsen... Fekk feks selen for 300 kroner her til lands og den koster rundt 50 ink frakt uten moms... Men klart hvis man er der nede på ferie er det jo litt å spare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrautstyr; denne er ganske kjekk til å lade GoPro-en på tur:

http://www.portablepowersupplies.co.uk/usbliionbatterypack.htm

Lades opp med USB og lader alt som lades med USB (5,4V). Kan leveres med masse overganger, så den er fin til iPhone/iPod også. Lader til og med min gamle Nokia, så denne batteripakken er alltid med på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har hatt Gopro en stund nå, men alltid usikker om jeg har stilt inn kamera riktig før filming. Nå(om litt)

skal jeg kjøpe Gopro 2 med Wi-fi.

Når kamera er paret med smarttelefon så kan man live videostreamie til tlf, og da ser man

på tlf hva man filmer:)

http://gopro.com/hd-hero-accessories/wi-fi-bacpac-remote-combo/

Wi-Fi-enable your HD HERO2 or original HD HERO camera with the Wi-Fi BacPac™ and Wi-Fi Remote.

The Wi-Fi BacPac attaches to your HD HERO2 camera to enable long range video remote control via the Wi-Fi Remote or a smartphone, tablet, or computer running a free GoPro App. Waterproof and durable, the Wi-Fi Remote enables complete control of up to 50 HD HERO2 cameras at a time.

When paired with the Wi-Fi BacPac, the HD HERO2 also supports live video streaming and remote control via smart-devices, computers and the Web wherever Wi-Fi or a mobile hotspot is present. Record one video stream to your HD HERO2′s SD card while sending a second video stream via Wi-Fi to your smart-device, computer or the Web.

The original HD HERO is also compatible with the Wi-Fi BacPac and Wi-Fi Remote with support for remote control functions only. Video streaming is not available on the original HD HERO camera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pris er nok avgjørende :P

Da jeg har endel tilleggutstyr så jeg kunne tenkt meg å fått kjøpt kun kamera, men det skal vel godt gjøres.

Vil jo tro at ved kjøp av den Wi-fi saken så følger det med et nytt bakstykke som er tilpasset.

Fjernkontrollen vil nok sette prikken over Ièn 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...