Gå til innhold

C&F reisebinde sett


Eirik Kittelsen

Anbefalte innlegg

Ønsker du virkelig en kost/nytte analyse av et reisebindesett?? *ler* Men for å være litt mer seriøs ser dette ut for å være noe av det mer gjennomtenkte innenfor sin genre (eller heter det sjanger for tiden?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med reise bindesettene til C&F .

eventuelt kost/nytte effekt?

 

Hei Eirik.

 

Jeg har lige købt et sådan sæt prisen i dk kr. 4495,00 jeg købte det på tilbud for Kr. 2795,00 hos Go-fishing i Hillerød, er det noget for dig så har de et sæt igen, det er så gennem ført og lækkert.

 

Nogen syntes nok det er mange penge, og det er det også, men det er jo også mange penge for en T&T til 7500,00 så nu køber jeg ikke T&T.

 

hilsen Knud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har også et slik sett, koser med vilt med det på tur, det har brakt inn en ny dimensjon i mitt fluefiske. Alt verktøyet i settet holder høy kvalitet og har mange fiffige detaljer (kjeften på stikka er magnetisk innvendig slik at du kan løsne grepet om kroken uten å være redd for at den skal falle ned...++++) Koster veil i Norge 4990,- og importeres av Bios Norge A/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

er det dette settet dere snakker om? :smt118

 

http://www.worleybuggerflyco.com/flyboxes/C_&_F_Fly_Tying_Tools.htm

 

har selv ikke råd til både bindesett hjemme og på tur, så jeg vurderer noe lignede til allround-bruk. tåler det det? har jo ikke tenkt på binde ørtenhundre fluer pr sesong heller...tror jeg pr tid!

 

vet dere om noen steder der det er salg på en slik, eller lignede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup, det er settet. Alt verktøy er full størrelse og likt det som selges for mer stasjonær bruk. Det eneste som er spesielt bygget for reisebruk, er stikka. Pidestallen er muligens litt lett hvis du skal sitte å binde en del fluer. Men kjøp settet du, så supplerer du med en bindestikke til å ha stående hjemme. Perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...