Gå til innhold

nå må alle i akershus komme seg ut å fiske


wobbern

Anbefalte innlegg

Så ikke en eneste maur jeg... :(

 

Fisket i kveld mellom 1630 og 1945 i et skogsvann i Aurskog-Høland.

 

Fisket var allikevel bra. :D Tok 9 ørreter, den største på 40 cm prikk.

 

Maur str 13 funka greit i begynnelsen sammen med noen bibio'er. Etterhvert ble fisket vanskeligere, og små klinkhammers og tynne superpuppan tok over jobben, med suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var du nok i feil vann benedictus laugh.png' alt=':lol:'> Tror faktisk at det var deg vi så, stemmer det at du fisket alene i det øverste? Pontongbelly, kennebec?

Vi stoppet der å kikka litt og dro til vannet nedenfor, var godt med maur der. Og vi fikk en del på maur, ingen store. Så også noen middels store vårfluer som klekket og små mygg.

 

Jeg var også å kikket i et større vann, der var det lite maur og lite vak. Det klekket litt halvstor fjærmygg (str. 16 gråbrune) også svermet det litt vårfluer på skyggesiden. På de grunneste områdene var det noen små døgnfluer som la egg, fikk ikke kikket nærmere på dem.

 

Fin tid vi er inne i nå, gjelder å fiske mye nå de neste ukene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg det ja...

 

Var meninga at jeg skulle fiske i det nedenfor faktisk... men da jeg gikk forbi så var det 3 stk der allerede. Satt meg ned i noen minutter å så på de som fisket. De tok to stk på den tida jeg var der, begge hørtes ut som de var rimlig pene. De fisket fra land. Gikk en del ørret helt tett inntil land der (på østsida), og beitet sikkert på maur.

 

Hadde ikke så lyst til å trenge meg innpå, så jeg gikk videre.

 

og forresten... BRK ringte og var helt lyrisk i det dere dro fra vannet.. Hadde akkurat tatt ei røye på 58 cm, ca 2,3 kg.... Småpent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg det ja...

 

Var meninga at jeg skulle fiske i det nedenfor faktisk... men da jeg gikk forbi så var det 3 stk der allerede. Satt meg ned i noen minutter å så på de som fisket. De tok to stk på den tida jeg var der' date=' begge hørtes ut som de var rimlig pene. De fisket fra land. Gikk en del ørret helt tett inntil land der (på østsida), og beitet sikkert på maur.

 

Hadde ikke så lyst til å trenge meg innpå, så jeg gikk videre.

 

og forresten... BRK ringte og var helt lyrisk i det dere dro fra vannet.. Hadde akkurat tatt ei røye på 58 cm, ca 2,3 kg.... Småpent...[/quote']

 

Da veit jeg det til en annen gang, skal stikke bortom å prate litt neste gang. Fikk SMS fra BRK, veldig moro at det klaffa for han i helga. Det unner jeg ham virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i lillomarka og prøvde på lørdag. kom frem i 5 daget med noen små rødbrune maur i krok 16 jeg hadde bundet kvelden før. Var sporadisk med vak, lite maur og se. Hadde 4 tilslag før den 5 ble kroket.

0,127 fortommen røyk etter 5 sekunders kamp. F... danse ! Kunne vært den 1. kilos ørreten i august måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles maur som er ute å flyr... :)

 

Under en treningsøkt med sykkel idag, fikk jeg masser av de som satt seg fast på bena mine idet jeg sykla opp eidslia på Bjørkelangen... Disse var sorte og bittesmå, krok 18-20 kanskje.

 

Tok en tur opp til et større vann og tittet også, men kunne ikke se noen der, men så var jeg ikke der spesielt lenge eller. Null vak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles maur som er ute å flyr... :)

 

Under en treningsøkt med sykkel idag' date=' fikk jeg masser av de som satt seg fast på bena mine idet jeg sykla opp eidslia på Bjørkelangen... Disse var sorte og bittesmå, krok 18-20 kanskje.

 

Tok en tur opp til et større vann og tittet også, men kunne ikke se noen der, men så var jeg ikke der spesielt lenge eller. Null vak.[/quote']

 

Jeg så også små sorte jordmaur som svermet i går og på tirsdag. Nå er det hælja :D Håper på skikkelig action!! Disse maursvermingene kan være fryktelig lokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...