Gå til innhold

Hvorfor høyresveiv?


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Må jo nevnes at det sveives fint lite i løpet av en dags fluefiske, da . . . Er ihvertfall langt mellom de fiskene jeg får som må sveives inn  ;D

Sveiver hele tiden jeg,kaster ut og sveiver inn,kaster ut og sveiver inn er det feil??

Det er egentlig ikke feil Glenn. Spinnerfiske eller slukfisking kalles det ;)

Forøvrig svever jeg også med høyre, fordi jeg synes det rett og slett er mest behagelig.

Opplands sveiving med andre ord.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Alle vi som sveiver med høyre, og bruker vår beste side til det har klart å velge oss ei stang med riktig "ærn-ærn" som kan "kjøre" fisken for oss. Vi klarer med vår dårligste hånd å holde stanga i et fast grep og styre den. Derfor har vi godhånda til alle andre kompliserte gjøremål. Hvorfor drive å sveive rundt på ei hånd som egentlig vil være i ro ;D

Til og med søta bror (som egentlig ikke er så søt) har klart å begynne å kjøre bil på høyre side av veien.

Kjell Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Hva som er riktig ærn ærn er vel opp til hver enkelt. Men syns du virkelig det å sveive er komplisert? Jeg syns det er mer komplisert å ha kontroll på stor og vill fisk. Selvsagt mulig jeg er gæli sveiva i hodet, hehe. Ikke med henda da. Begge de klarer å sveive.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Selvsagt mulig jeg er gæli sveiva i hodet, hehe..

Det ekke bare mulig, du er gæli sveiva i hodet ;D ;D

Høyre er den eneste rette måten å sveive på, punktum. Resten er bare tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ser du har lagt til et smilefjes som meg Erik, så jeg regner med at du har litt ironi som meg.

Dette kan jo umulig bli en seriøs tråd. Ellers hadde vi vært ferdig etter maks to innlegg.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...