Gå til innhold

Spørsmål: VHS til digitalt. Hvordan?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk et spørsmål her om dagen fra fatter'n om hvordan overføre VHS til digitalt. Eller som han sa det selv på dialekt: Frå essa kassehttom te någgå e fan slakte me kein sjå!! (Jeg er halvt Vågåværing selv, og kan oversette om det trengs  ;D).

Jeg har ikke noe greie på dette. Men han har altså ikke lenger VHS, men kun DVD oppi Vågå. Han vil se jaktvideoene våre fortsatt. Saken er at vi har jakta gromt mye i sammen, jeg og pappa, alt fra villsvinjakt i Polen, småviltjakt i Skottland og ikke minst høyfjellsjakt her i Norge på rein i mange år. Er det noe mulighet for å gjøre dette? VHS til digitalt?

AHBvillsvin.jpg

Et godt minne:

Jeg og fatter'n i Polen på villsvinjakt på andre året. År 1987, midt på svarte natta. Her er jeg 14 år gammel.

Pappa er og blir min bestevenn noen sinne - stålmannen jeg alltid hadde der  :) Pappa var stabil som fjell. Og så vill som jeg var på den tiden trengte jeg nok også en ganske tøff far som tok styringen, og tok meg med på alt av jakt og eventyr.

Vhs til dvd hadde vært knall og fått til.

Kunne nesten ha blitt en bursdagsgave ved neste anledning til fatter'n  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Enig. Men har man et eldre DV kamera med REC, så kan analog kilde kobles til dette. Er filmen på DV er jo resten plankekjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...