Gå til innhold

Døgnfluene står for døren


Sigve

Anbefalte innlegg

Har de siste turene gått over fra myggboks til døgnflue boksen. Buzzerne er lagt litt på hylla for en liten stund. Var i en nydelig liten elv i går og Baetisen er godt i gang. Helt ubeskrivelig flott å se disse bevingede skapningene løfte seg opp av elven.

Ørreten virker litt treig. Som om de ikke skjønner hva disse englene er. I dag og de følgende dagene kommer forholdene for kjempeklekkninger til å være perfekte. Svært lite vind og regnbyger.

Skal legge ut bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor lenge fisken henger på mygg,selv om det klekker døgnfluer. ;)

Hadde megaklekking av vespertina,og det var skikkelig teppelagt,i et fluevann i Østmarka for noen år siden.

Og fisken ? Gikk i mellom og plukket mygg. ;D

Tar gjerne litt tid før den slår over,men hadde bra nymfefiske(baetis) på søndag. <<l

Kos deg du Sigve.

Gleder meg til bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg mye til døgnfluebonanza i marka, og nå er det så nærme at jeg nesten kan kjenne det.  Alle de opplevelsene som står i kø fremover, og mer kunnskap innabords i år skal sørge for at denne sesongen topper fjorårets i døgnfluefiskingen. :)

Begynner klekkinga på marginata og vespertina samtidig?

Gleder meg til bilder, Sigve, døgflueshots er konge! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre ikke noen særlig med døgnfluebilder. Skal gjøre opp for meg i morgen. Fikk et flott action bilde av Ronny som fanger "storfisk" på en comparadun :) Blir noen timer i morgen etter jobb om været tillater det

[attachimg=1]

post-969-13949892212939_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble meg og Terje enig om at å sitte på skolen og glane i veggen i desperate forsøk på å åpne skolebøkene utgikk.. Vi hev oss rundt hentet fluestenger og kom oss i bilen,  vi ante det klekket baetiser :)

Vel fremme ved den sagnomsuste og smellvakkre prikkefantbekken ble vi stående å se at fisken villig vaket på baetiser :)

Etter 2 min i elven fant jeg ut , joda vadebuksen lekker som en sil :) Stemmning :)

Fisket tok baetisene vi serverte fisken, og stemmningen i den lille vasstrukne gjengen steg betraktelig :)

Terje fikk seg 2 stk som var litt over vanlig størrelse...

Vi vandret videre i elven, Terje bryter ut HÆ så du det??

Joda han hadde en veldig fin fisk som kom ut av det blå tok fluen svømte mot han hoppet og stakk sin vei uten at Terje helt fikk meg seg hva i alle dager som hendte der :) Selv skjønte jeg ikke ett kvekk at hva som hendte vedsiden av meg, siden jeg var opptatt med en 200grams sardin :)

Alt i alt ble det mye fisk , der de store snek seg unna :) 

Christian

post-3489-13949892214149_thumb.jpg

post-3489-13949892214504_thumb.jpg

post-3489-13949892214874_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet hvertfall hvor den store ("større") står... Prikkefantbekken leverte hvertfall en god formiddagsøkt, og videre tro på "heime-spøta" baetisimitasjoner. Det er jammen deilig å se døgnfluene komme seilende ned på overflaten! Ørreten har våknet og har endelig fått blikket oppover mot overflaten. De "større" fiskene lot seg lure selv om de egentlig ikke var på vakeren, så fluene mine må se bra ut fra undersiden... Dumt den som jeg mistet, som kunne gjort det hele fra en småfisketur til en solskinnshistorie! Nei, nå må jeg gi meg..! Det var så bra som det kan blir uansett! Jeg vet hvor den står til neste gang... God Kok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Willy og Magnus :-)

Blir iallefall super motivert for mer foto av sånne kommentarer, sammen med alle de kongebildene, filmsnuttene og historiene som serveres på løpende bånde av dere her inne på forumet!

Skal ut å se etter døgnfluer sammen med sønnen min i helga. Han er helt oppslukt i alt som kravler, kryper, flyr og svømmer :-)

Hilsen Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...