Gå til innhold

10`#5


Beate P.

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med en velkomponert stang på 9 1/2 - 10 fot for snøreklasse 5? Stangen skal brukes i stor elv etter ørret. Jeg ønsker å lett kunne løfte bakslengen over busker og vegetasjon, kaste langt og pent og mende mye line.

Forslag mottas med takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Spør Erik Eikre, han er en av kostruktørene.

Ja, det kan jeg.

Hei Erik, har du ERN og AA for Fluvius 9'6'' #5?

Edit: En annen ting jeg lurer på som jeg ikke finner noe sted på nettsidene til Eikre er hvor mange stangdeler stanga er? Regner med den er 4-delt, men bekreft gjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Spør Erik Eikre, han er en av kostruktørene.

Ja, det kan jeg.

Hei Erik, har du ERN og AA for Fluvius 9'6'' #5?

Edit: En annen ting jeg lurer på som jeg ikke finner noe sted på nettsidene til Eikre er hvor mange stangdeler stanga er? Regner med den er 4-delt, men bekreft gjerne.   

Ja den er det. Veldig fin stang til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ruffen!

Det virker ellers som det ikke er overstadig begeistring for 10' #5-ere her inne.

Hadde ei 10 fots 5'er, som jeg anskaffet mye av samme årsaker som du nevner. Tenkte først og fremst at den ville være perfekt til bellybåtfiske.

Det jeg merket veldig fort var at jeg ble litt sliten i armen av å kaste med den lange kjeppen. Den ekstra fot'en i forhold til standard 9 fot kjentes veldig godt, og jeg syntes ikke jeg fikk så mye positivt ut av den som jeg håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd scott E2 i 10fot klasse 5 da? Helt rå stang etter mine meninger:)

Nei, jeg har ikke prøvd den. Jeg er egentlig ikke ute etter en stiv kastemaskin, men en dypere aksjon og en noe roligere kasterytme. Vet ikke om E2 er den type stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hysa

Hei Beate P. Snakk med Staffan om Steffen Broth. Han anbefalte meg en slik stang. Den passer meg utmerket, da jeg er en gammel mann og trenger noe langsomt i hendene. Min er 9,6" og skal brukes utelukkende etter sjø-ørret og smålaks. Det kan jo være at andre her også har synspunkter om Steffen Broth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...