Gå til innhold
  • 0

Noen gode råd?


arnefk

Spørsmål

Hei!

Har akkuratt blitt medlem her. Nå har jeg bestemt meg for å begynne med fluefiske noe som ser veldig artig ut. Det jeg lurer på hva slags utstyr er å anbefale for en nybegynner? Jeg fisker for det meste etter Ørret og Røye på fjellet.

Det jeg er på jakt etter er

Stang:

Snelle:

Snøre:

+ diverse som er nødvendig

Hadde satt stor pris på gode råd  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Du har kommet til rett plass. Les i nybegynner-forumet, der fins tusenvis av tips fra erfarne og flinke folk.

Du sier lite om budsjett, bosted og om du har fisket med flue før.

Et kastekurs er lurt å legge penger i, spesielt hvis du ikke kjenner noen som fisker fra før og kan lære deg det.

Ellers så kommer du sikkert til å få masse tips her ang utstyr. Det fins en jungel av utstyr.. Ta med deg pengebe du vil bruke og reis til nærmeste fiskebutikk. De kan hjelpe deg! Igjen, fortell hvor du befinner deg, så vet gutta her inne hvor du bør gå :)

Lykke til, det er en skikkelig artig hobby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Fikk bl.a. en WF line #3 fra www.profish.dk i dag - som falt i min "smak".

Noe "fortung" - slik at den ladet kjapt.

Og glatt var den også <<l.

N.kr. 63,20.

Se også på stengene fra dette firmaet - og du kan finne stang/snøre som er meget bra for en langt mindre sum enn du kanskje hadde tenkt å bruke  ;).

Jeg har flere stenger fra dette firmaet - og er meget fornøyd.

Kan forøvrig nevne at jeg brakk en del på den ene stangen (min egen skyld) - og ny del var i postkassen etter 4 dager (og da var stangen 3 år gammel).

Den kostet hele n.kr. 490,-  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg ville valgt #6 (5,5) line for fjellfiske. Om det står 5 eller 6 på stanga blir det samme, bare stanga lades

med 10-12 meter utenfor stangtuppen.

De fleste her på forumet selger stenger fordi de enten har kjøpt for stiv eller for myk stang. Du må prøve flere stenger!

Gå på fjellet å kaste i flere timer er slitsomt. Det er viktig å finne en stang som passer deg.

I mnd. skifte juni/juli tar jeg med #4 og #5 (6) i Femundsmarka. På Hardangervidda i august tar jeg med 2 stk #6 stenger. Soft og en kjappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...