Gå til innhold

Polaroidbriller


Terje S

Anbefalte innlegg

Gjest Bishop

Selv er jeg særdeles godt fornøyd med Smith Action Optics, spesielt bra er de photochromatic brillene dems. Men se på fiskebrillene de har, meget god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon hadde jo mange kule modeller! Hva slags glass har du prøvd Robin? Ser ikke ut som de har noe særlig i brungulsjangeren.

Smith ser kvalitetsorienterte ut! Men finner ikke noen spesefikke fiskebriller? Litt rotete side de hadde. Iallefall visst man leter etter fotokromatiske fiskebriller, hehe.

Har du prøvd de copper glassene JBL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Har du prøvd de copper glassene JFL?

Jepp, brun er en særdeles god allround farge. Selv har jeg flere par, dette for å gi meg alternative farger under forskjellige forhold. Men alt i alt så trenger du bare brune/kobber til fiske her i landet. Vel å merke i mine øyne da.

Her er de to jeg bruker mest, og i denne rekkefølgen:

1: Smith Serpico Gold with Polarized Brown Lens

2: Smith Action Optics D o m a i n (forbanna korrektur) Polarchrome Grey/Green

Sistnenvte er ikke lenger i produksjon.

Her har du forresten "the golden rule" hva farger angår.

Gray

Excellent for day to day use. Gray lenses transmit all colors of the spectrum so there is little distortion. Ideal for bright sunny days and open water fishing.

Copper

Copper is a very high contrast lens that is soothing to the eyes. It absorbs blue light, heightening visual acuity and boosting contrast, making this lens the best choice for sight fishing applications.

Brown

Considered by many to be the best all-around tint for fishing. Provides excellent contrast and true color perception. Great for shallow water stream and flats fishing in medium to bright light.

Amber

Excellent for low light conditions such as first and last light or heavily overcast days.

post-0-1394989254618_thumb.jpg

post-0-1394989254632_thumb.jpg

post-0-1394989254652_thumb.jpg

post-0-13949892546791_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Et tips om du ser etter solbriller som du vil ha ekstra skarpe er å faktiskt skaffe et par med styrke i. Jeg hadde det fram til i fjor. Kjøpte på specsavers for en billig penning, tror jeg betalte 1200 kr for et par med styrke og pola. Skal egentlig skaffe nye men syns ikke de har så mange modeller som egner seg for fiske. Har sjekket på disse om faktisk setter inn med styrke og pola uansett hvor konvekse glassene er https://www.costadelmar.com/home.

Det er styrken på glassene, størrelsen og konveksiviteten som styrer om det går eller ikke. Disse gutta greier å ta den ganske langt. Kan være et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for noen år siden et par solbriller med styrke på kjøpet ved kjøp av vanlige briller. Men jeg ble helt sjøsyk av de. Det hadde såklart vært det beste, men jeg tør ikke forhåndsbetale for et slikt par etter den opplevelsen. Men jeg bør vel sjekke det nærmere. Skal sjekke ut den linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg fikk for noen år siden et par solbriller med styrke på kjøpet ved kjøp av vanlige briller. Men jeg ble helt sjøsyk av de. Det hadde såklart vært det beste, men jeg tør ikke forhåndsbetale for et slikt par etter den opplevelsen. Men jeg bør vel sjekke det nærmere. Skal sjekke ut den linken.

De selger dem på Nfisk så du kanskje kunne gått inn og snakket med dem om det - om du nå bor i nærheten av Oslo. Ellers er det bare å sjekke hvor de selges nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt annet er etterligninger...... kjøp polariserte briller fra produsenten som oppdaget denne effekten

http://www.polaroideyewear.com/en/Collection/productdetail.aspx?id=704&col=5&_page=

Har kanskje skjedd LITT siden 1929... ;D

Men man kan trygt si at Polaroid er helt i toppsjiktet av hva man finner på bensinstasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Costa del mar

Jeg er enig. Har selv et par TripleTail med et slags rosa-gult glass. Knallbra.

I den billige enden har jeg god erfaring med Guidelines briller, rundt 399 for et par med gult glass = kjempekjøp. Vurderer å kjøpe to par med forskjellige glassfarger hvis jeg noengang mister Costa'ene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjeve hornhinder og nærsynt. Bestilte solbriller fra England. veldig fornøyd. 2000 glass!

Alle opplysninger framkommer på kortet fra norsk opptiker, styrke korreksjon etc.

www.optilabs.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...