Gå til innhold

Laks-O-rama på Nrk2 !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Fra kl 23:45 i kveld blir det å benke seg foran tv'n med popcorn og hjembrent, for da er det desperate laksefiskere for alle penga, hele natta til ende  ;D

Ikke at jeg har all verdens interesse for laksefiske lenger, men kan knapt forestille meg noe morsommere enn forsmådde laksefiskere, med all verdens teorier om hvorfor laksen ikke biter/har gått på elva.

Er ikke alt for mange år siden jeg var blant de fortapte selv, og jeg husker fadesene som om det var i går  ;D

Vi er ikke kjent for å være blant de hvasseste knivene i skuffa, så når man ble tilbudt gratis fiskekort på støren på åpninga var vi ikke sene om å kaste oss i bilen og kjøre 5-6 timer til "lakseland".

At ikke en jævla laks passerete gaulfossen før godt ut i juni kunne ikke vi vite, men etter samme fadesen 3 år på rad begynte vi nok å ane ugler i fossen.

Syntes det var merkelig at det ikke var større rift om disse gratis-kortene også, serru  ;D

På Borten-losen valdet, som det sendes fra i natt, anses vi som legender, selv om det er drøyt 15 år siden vi gjorde oss bemerket der  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Glem Frustrerte fruer og annet pakk! Jeg er en n00b å regne for å dra laksen (minst 15 år siden jeg var proff på dette området), men dette er faktisk et kanonbra opplegg fra Bagn-kanalen NRK! Endelig litt fokus på det å dra laksen! Frem til nå har det kun vært TV1000/Viasat som har sendt laks i bevegelse etter midnatt, men at selveste NRK skulle komme med slike sendinger hadde jeg aldri trodd! Ser ut til at pizzabudet har blitt byttet ut med menn i latex så dette lover godt!!  <<l Følger med argus øyne!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha, dette er jo fantastisk ! Her står det hundre mann på hundre meters elvestrekke, og omtrent samtlige med den klassiske markbøtta på magen  ;D

Så noen luringer som forsøkte å sette ut igjen en liten støing også, etter at den tilsynelatende var død  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkke som så er det jo dritkult av nrk å kjøre dette prosjektet  <<l

Fatter ikke at de ikke var på plass på åpningsdagen i hunnselva, men de får vel ikke med seg alt.

Har ikke sett et eneste vak siden sendinga startet jeg, så det er nok ikke noe klekking på gang for øyeblikket  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha, dette er jo fantastisk ! Her står det hundre mann på hundre meters elvestrekke, og omtrent samtlige med den klassiske markbøtta på magen  ;D

Så noen luringer som forsøkte å sette ut igjen en liten støing også, etter at den tilsynelatende var død  :P

Fiskens siste krampetrekninger ble sikkert tolket som sprek livslyst, så de slapp den nok med god samvittighet :D

Jeg blir dratt med på laksefiske i sommer, så jeg må bare plukke opp så mange tips jeg klarer. Sånn kø-fiske ser jo strålende ut. Som herr NJFF sa, en fantastisk måte å nyte naturen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkke som så er det jo dritkult av nrk å kjøre dette prosjektet  <<l

Fatter ikke at de ikke var på plass på åpningsdagen i hunnselva, men de får vel ikke med seg alt.

Har ikke sett et eneste vak siden sendinga startet jeg, så det er nok ikke noe klekking på gang for øyeblikket  ;D

For all del, bedre an alt annet som går på NRK spør u meg ;)

hehe Hunnselva minutt for minutt liksom... 8) hadde ihvertfall blitt bra underholdning etter hva jeg har hørt  :D

ser ut som det klekker mark for øyeblikket...litt av ei klyse han setter på der nuh , eller ihverfall laksen kommer til og tro det når 100 marklyser gang på gang kommer flytende foran snuten pån :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en massiv klekking på TV1000 akkurat nå  :o

Har ikke sjekket entomologien så jeg vet ikke om det er vulgata eller vagina, men en av artene er det i alle fall  <<l

Faen, Lars . . . Her får jeg ikke inn noe Tv1000, så slipp laksen å la oss lakse-fanatikere nyte estestikken på Nrk2  ;D

ser ut som det klekker mark for øyeblikket...litt av ei klyse han setter på der nuh  :P

He-he, jeg gir meg ende over  ;D

Sjekk fyren som har satt opp telt midt på steinøra, 2 meter fra elvekanten  :o Håper elva stiger kraftig i løpet av natta  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en massiv klekking på TV1000 akkurat nå  :o

Har ikke sjekket entomologien så jeg vet ikke om det er vulgata eller vagina, men en av artene er det i alle fall  <<l

Jeg får bare sånn "Ikke tilgjengelig" eller hva pokker det er, jeg.

Skulle tru jeg kunne få lov til å se på klekkeprogram når jeg abbonerer og gode greier.

Typisk!

Endelig litt instruktiv tv, og så blir jeg nekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heite det var laks på TV1000 ja... Rimelig størrelse også... Skulle likt å sett tørrfluefiske minutt for minutt i Hemsilda. 150 fluefiskere som sitter og venter på at det skal klekke noe...  ;D

Hemsila ei helg midt i aurivilliperioden er nok noe nrk kommer til å dekke live før eller siden  8)

Nei, fy pokker . . . Når jeg ser dette så skjønner jeg hvorfor min lakse-karriere ble kortvarig. Nesten så folk rapper til naboen med markklysa, jo  ;D

Sååå mange fiskere, og ikke en kjeft har fått noe enda  :P Kommer nok et spinnerfall utpå natta  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Dette er genialt! Litt kjedelig start for "eksperten" fra NJFF som NRK har fått med seg også synes jeg:

Hu fra Ut i natur'n: Nei...SE der! Nå tror jeg de har fått fisk!

"Eksperten" : Nei, det tror jeg ikke. De leiter nok etter sluken. Hadde de fått fisk så hadde det vært ville jubelscener og dans der nede.

Hu fra Ut i natur'n: Ja, du har nok rett. Vi får høre på eksperten..... NEI, se der da! De HAR fått fisk (man ser tydelig fisken i bildet).

"Eksperten" blir mutt og mumler litt helt til de setter fisken tilbake, hvorpå han sier meget innsiktsfullt: Det var nok en fisk de ikke ville ha.. (no shit?!) Den virka litt tynn, gjorde den ikke?

Hu fra Ut i natur'n: Kan det ha vært en vinterstøing?

"Eksperten": Nei, det virker veldig usansynlig..

2 min etterpå bekrefter fiskeren at han har satt tilbake en vinterstøing.. Hahah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Dette er genialt! Litt kjedelig start for "eksperten" fra NJFF som NRK har fått med seg også synes jeg:

Hu fra Ut i natur'n: Nei...SE der! Nå tror jeg de har fått fisk!

"Eksperten" : Nei, det tror jeg ikke. De leiter nok etter sluken. Hadde de fått fisk så hadde det vært ville jubelscener og dans der nede.

Hu fra Ut i natur'n: Ja, du har nok rett. Vi får høre på eksperten..... NEI, se der da! De HAR fått fisk (man ser tydelig fisken i bildet).

"Eksperten" blir mutt og mumler litt helt til de setter fisken tilbake, hvorpå han sier meget innsiktsfullt: Det var nok en fisk de ikke ville ha.. (no shit?!) Den virka litt tynn, gjorde den ikke?

Hu fra Ut i natur'n: Kan det ha vært en vinterstøing?

"Eksperten": Nei, det virker veldig usansynlig..

2 min etterpå bekrefter fiskeren at han har satt tilbake en vinterstøing.. Hahah!

Holdt på å gjemme meg bak sofaen jeg, for dette var litt over middels pinlig  ;D

Han Espen Farstad er jo full krise . . .

Sikkert artig for markdengerne å få kamera opp i trynet mens de river og sliter etter å ha satt fast søkket mellom steiner uti elva, også  ;D

Nei, tror jaggu jeg heller ville satset på mjøs-ørret prosjektet ditt fremfor mer laksefiske på kortvald som dette  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting så trodde jeg ikke at jeg skulle ende opp med et halvt dusin puter rundt hodet under "dra laksen i 24t med nrk". Fantastisk når han prøver å ro det i land når den halvdøde støingen settes tilbake i elva. Støing? Nei, bare slipset som løsna litt...  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting så trodde jeg ikke at jeg skulle ende opp med et halvt dusin puter rundt hodet under "dra laksen i 24t med nrk". Fantastisk når han prøver å ro det i land når den halvdøde støingen settes tilbake i elva. Støing? Nei, bare slipset som løsna litt...  :rolleyes:

Tror til og med de skjønte selv at den døde laksen ikke ville svømme, så de tok den opp igjen etter en liten stund  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk 1 døgn på Borten-Losen. Aldri mer.

Regner det faktisk som veldig sansynlig at det vil bli en liveoverføring av ett eller flere bryske basketak mellom markfiskere/slukfiskere/fluefiskere ila. natta. Den som venter får se. Sjøl satser jeg på morrabettet (på tv asså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser allerede flere som har begynt å miste trua nå . . . Tar seg tid til en sigg, snakker i mobilen, ikke lenger så farlig å sette på ny marktugge selv om det bare henger noen slintrer igjen på kroken, geipen lengre og lengre nedpå knea  ;D

Slossing og steinkasting er nært forestående, håper jeg  :D

Her kommer fiskeoppsynet også, gitt  <<l

PS ! Hva er greia med at disse markfiskerne står å stirrer opp på stangtuppen sin hele tida ?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser allerede flere som har begynt å miste trua nå . . . Tar seg tid til en sigg, snakker i mobilen, ikke lenger så farlig å sette på ny marktugge selv om det bare henger noen slintrer igjen på kroken, geipen lengre og lengre nedpå knea  ;D

Slossing og steinkasting er nært forestående, håper jeg  :D

;D Ja, man kan se at kara mister mer og mer fokuset på sjølve fisket! Halvparten av tida stirrer jo de fleste med tusenmetersblikk rett inn i kamera  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...