Gå til innhold

Hipp Hurra for "persa" !!!!


Flemming

Anbefalte innlegg

Vi kan vel snart kalle denne tråden for "persa´s fluemønstre".... ;)

 

Må bare takke for alle innleggene dine her persa. Fortsett slik !!!! :D

Regner med at mange av medlemmene våre setter pris på alle fluemønstrene dine, og jeg synes du fortjener skikkelig ros for stadig å komme med nye ideer. Slikt inspirerer andre til å binde, og kanskje noen får ideer til fluer vi aldri har sett før også. Spesielt synes jeg det er morro at du tør å eksperimentere med nye og syntetiske materialer i gamle innarbeidede mønster...

 

Håper dere andre ikke blir skremt av persas kvalitetbilder og fluer? Hiv dere på og legg inn mønster her!!! Det er ikke så viktig med foto-kvaliteten, det er fluemønsteret og ideéne som teller. Husk at det vil være til stor inspirasjon for alle de som står i startgropa, eller ønsker å utvide horisonten litt på fluefronten... Kom igjen!!

 

Hva synes dere andre? Har ikke "persa" gjort seg fortjent til litt ros? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til hyllesten. Den er helt på sin plass. Flott at noen husker på å gjøre litt krus på disse som stadig bidrar. Jeg har hentet inspirasjon til egne eksperimenter fra de mange mønstrene og materialvalgene. Fortsett! Kanskje vi andre også skulle bli flinkere til å dele litt selv om vi ikke er like stødige og binder litt mer "rufsete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker folkens :D Mitt engasjement her på fluefiskesiden er vel mest uttrykk for glødende interesse for fiske og det siste året også fluebindingen. Gleden av å binde og eksperimentere med fluer er lett å få uttrykk for på denne siden og jeg håper flere "nybegynnere" vil oppdage morroa med å pusle med disse fluene. Som Flemming er innepå er ikke alt orginalt men varianter med egen vri som flash og syntet i kjente mønstre feks. Min opplevelse er at utviklingen innen fluebinding ikke nødvendigvis går med sjumilskritt men mye som bindes er kjente teknikker og mønstre med en personlig touch. Ellers har jeg stor tro på å finne "inspirasjon" dvs kreativ kopiering ;) Slikt kan man få mye av om man skummer nettet, leser blader og snoper rundt etter inspirasjon. Litt ekstremt var det i helgen når jeg var i 60 års dag i familien, jeg ble mest interessert i duken som lå på bordet, syntetisk, lettvevd gjennomsiktig med lett trådmønster i hmmm, så jeg satt å tenkte vårfluevinger mens de andre skålte rundt meg :roll: Jeg forlot ihvertfall bursdagen med dukent under armen.. :shock: VEl vel: Et annet nytt matriale for meg er Polarchenille , strevsomt å få tak i fra junaiten men et fint langfibret uregelmessig chenille med mye liv i. Her demonsrtrert på ALIVE-REKA fra "kystflue og havøøred" Her er også Dukflua med CDC dubbing kropp, CDC undervinge, Blanding av partridge og CDC spunnet i løkke til fremkropp

post-368-13949845739876_thumb.jpg

post-368-13949845740377_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge meg på her.

Utrolig mange flotte fluer innen for en rekke kategorier. Og så har du bare bundet fluer et års tid ? Ekstremt bratt læringskurve du utviser. Dessuten ser jeg av frekvensen på nye materialer at du må ha et ganske substansielt investeringsbudsjett på materialsida :)

 

Stå på, her er det mye inspirasjon og hente !

 

mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...