Gå til innhold

Liverpool 2012/2013


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Hvis unge Ince har et snev av villskapen og råheten til faren, så YES, Sturridge er jeg mer betenkt over. Han har ikke akkurat blomstret iår... men, vi må jo kjøpe inn spisser for å fylle opp. En spiller som er nevnt uten kontrakt snart er Lampard? Det er en vinnerskalle av de sjeldne.

Lampard?? ???ssscared

Startet med julegløggen allerede Juvis? ;D

Neida, men jeg savner ledere, Gerrard er bare en blek skygge av seg selv, Lucas er vel forran skjema, mens Allen prøver å sette PL rekord i støttepasninger. Det skjer liksom litt lite til tider...

Allen har spilt mesteparten av kampene som anker på midten, rollen Lucas egentlig skal ha. Da skal man spille på det sikre og ikke ta noen sjanser, ballen skal holdes i laget. Derav mange støttepassninger..

Nå som Lucas er tilbake og Allen flyttet opp til den rollen han er tiltenkt, ser vi at gutten kan jo å spille ball. Virker på meg som at du ikke helt forstår Brendan's spillestil og rollene i laget :)

Fat Frank er den siste personen jeg ønsker å se i vår vakre trøye ved siden av Shrek, Evra, Terry og Ferdinand. Ser vi tilbake til samarbeidet mellom Fat Frank og Stevie på landslaget, så har de 2 sammen aldri fungert skikkelig. Var ikke før Barry kom inn for Fat Frank at midtbanen fungerte og da var Stevie briljant. Ja han har slitt denne sesongen, men han også måtte forholde seg til en ny spillestil og alt det innebærer. Har sett glimt av gammel storhet, så jeg håper og tror han vil komme tilbake. Captain Fantastic har fortsatt noen år igjen på banen, han vil dominere kamper igjen

Angående spilleren Fat Frank, så er vel karrieren hans enda mere på hell enn Stevie's er. Nei, gi oss heller Xabi Alonso tilbake. En våt drøm jeg håper går i oppfyllelse <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 566
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Sitter å roter/lagrer bildene mine fra telefonen. Kom over ett som passet her. Det er av plenen min. Ett resultat av at jeg var på ferie og har en meget sinnsforvirret nabo  >:(

Priceless <<l;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allen har spilt mesteparten av kampene som anker på midten, rollen Lucas egentlig skal ha. Da skal man spille på det sikre og ikke ta noen sjanser. Derav mange støttepassninger..

Nå som Lucas er tilbake og Allen flyttet opp til den rollen han er tiltenkt i laget, ser vi at gutten kan jo å spille ball. Virker på meg som at du ikke helt forstår Brendan's spillestil og rollene i laget :)

Fat Frank er den siste personen jeg ønsker å se i vår vakre trøye ved siden av Shrek, Evra, Terry og Ferdinand. Ser vi tilbake til samarbeidet mellom Fat Frank og Stevie på landslaget, så har de 2 sammen aldri fungert skikkelig. Var ikke før Barry kom inn for Fat Frank at midtbanen fungerte og da var Stevie briljant. Ja han har slitt denne sesongen, men han også måtte forholde seg til en ny spillestil og alt det innebærer. Har sett glimt av gammel storhet, så jeg håper og tror han vil komme tilbake. Captain Fantastic har fortsatt noen år igjen på banen, han vil dominere kamper igjen

Angående spilleren Fat Frank, så er vel karrieren hans enda mere på hell enn Stevie's er. Nei, gi oss heller Xabi Alonso tilbake. En våt drøm jeg håper går i oppfyllelse <<l

Jeg gidder ikke dra noen lang diskusjon for du er jo experten her.. men det kan kanskje være flere en jeg som synes Sturridge høres ut som et skikkelig bomkjøp uten at jeg har hovedfag i BR fotball? Liverpool.no har en blogg av Gard Oterholm på forsiden der han på slutten sier "det finnes helt klart bedre og billigere alternativer enn den litt for dribleglade og hodeløse Chelsea-vingen". Sier egentlig det meste og ikke forstår jeg heller hvordan han skal passe inn i stilen?

Du sier at jeg ikke forstår BR stilen, kan godt hende. Du sier at jeg missforstår hvordan Allen skal spille? Kan godt hende, men jeg har flere ganger sett Allen vende opp og slå dype støttepassninger der han hadde klare alternativer for mere kreative løsninger. Jeg er ikke den eneste som uttaler at det brukes for mange støttepasninger av unge Allen, han topper alle statistikker over den type passninger og er lite glad i å risikere noe, selv når han har befunnet seg langt forbi midtstreken. Når det gjelder Stevi så kan jeg også drive ønsketenkninger, men det er faktisk 3dje sesongen han sliter og ikke den første. Spillestil har sikkert betydning, men det er plenty av situasjoner hvor spillestilen ikke har en dritt å si der han har muligheten til å vippe matcher akkurat som før, der han enten bommer saftig eller spiller en støttepasning... Men bevares, jeg tror fortsatt, han er jo selve sjelen i laget :)

At Lampard og Stevi ikke passer sammen på Englands midtbane er litt ukjent for meg, for jeg gidder sjelden å se en hel kamp når de spiller. Kaos, rot og rør, slapp struktur og stadige feil og balltap gjør det kjedelig. Kan hende du har rett, men du har ikke tenkt over at det også kan bero på denne spillestilproblemstillingen du gjerne vil sementere fast her da? Men jeg er enig, det har aldri fungert.

Alonso er tidenes største feilsalg, jeg hadde ønsket ham tilbake før alt annet, der er vi også helt enige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...regnet med at du ville syntes det  ;D

Er nok ikke alene om det, men morsomt at du deler godbiten. Hvordan har han fikset det, ser ikke ut som om det er klippet? Ugressmiddel?

Han har kjørt gressklipperen på det aller laveste  :D Han hadde vurdert sprøytemidler som hadde gjort det litt mer langvarig, men turte ikke  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Allen har spilt mesteparten av kampene som anker på midten, rollen Lucas egentlig skal ha. Da skal man spille på det sikre og ikke ta noen sjanser. Derav mange støttepassninger..

Nå som Lucas er tilbake og Allen flyttet opp til den rollen han er tiltenkt i laget, ser vi at gutten kan jo å spille ball. Virker på meg som at du ikke helt forstår Brendan's spillestil og rollene i laget :)

Fat Frank er den siste personen jeg ønsker å se i vår vakre trøye ved siden av Shrek, Evra, Terry og Ferdinand. Ser vi tilbake til samarbeidet mellom Fat Frank og Stevie på landslaget, så har de 2 sammen aldri fungert skikkelig. Var ikke før Barry kom inn for Fat Frank at midtbanen fungerte og da var Stevie briljant. Ja han har slitt denne sesongen, men han også måtte forholde seg til en ny spillestil og alt det innebærer. Har sett glimt av gammel storhet, så jeg håper og tror han vil komme tilbake. Captain Fantastic har fortsatt noen år igjen på banen, han vil dominere kamper igjen

Angående spilleren Fat Frank, så er vel karrieren hans enda mere på hell enn Stevie's er. Nei, gi oss heller Xabi Alonso tilbake. En våt drøm jeg håper går i oppfyllelse <<l

Jeg gidder ikke dra noen lang diskusjon for du er jo experten her.. men det kan kanskje være flere en jeg som synes Sturridge høres ut som et skikkelig bomkjøp uten at jeg har hovedfag i BR fotball? Liverpool.no har en blogg av Gard Oterholm på forsiden der han på slutten sier "det finnes helt klart bedre og billigere alternativer enn den litt for dribleglade og hodeløse Chelsea-vingen". Sier egentlig det meste og ikke forstår jeg heller hvordan han skal passe inn i stilen?

Du sier at jeg ikke forstår BR stilen, kan godt hende. Du sier at jeg missforstår hvordan Allen skal spille? Kan godt hende, men jeg har flere ganger sett Allen vende opp og slå dype støttepassninger der han hadde klare alternativer for mere kreative løsninger. Jeg er ikke den eneste som uttaler at det brukes for mange støttepasninger av unge Allen, han topper alle statistikker over den type passninger og er lite glad i å risikere noe, selv når han har befunnet seg langt forbi midtstreken. Når det gjelder Stevi så kan jeg også drive ønsketenkninger, men det er faktisk 3dje sesongen han sliter og ikke den første. Spillestil har sikkert betydning, men det er plenty av situasjoner hvor spillestilen ikke har en dritt å si der han har muligheten til å vippe matcher akkurat som før, der han enten bommer saftig eller spiller en støttepasning... Men bevares, jeg tror fortsatt, han er jo selve sjelen i laget :)

At Lampard og Stevi ikke passer sammen på Englands midtbane er litt ukjent for meg, for jeg gidder sjelden å se en hel kamp når de spiller. Kaos, rot og rør, slapp struktur og stadige feil og balltap gjør det kjedelig. Kan hende du har rett, men du har ikke tenkt over at det også kan bero på denne spillestilproblemstillingen du gjerne vil sementere fast her da? Men jeg er enig, det har aldri fungert.

Alonso er tidenes største feilsalg, jeg hadde ønsket ham tilbake før alt annet, der er vi også helt enige!

Så så Rolf, vakke sånn ment. Allen var god i starten av sesongen, viste prov på at han kan bli/blir en tilvekst i byggverket til Brendan. Men som sagt må du forstå rollen han spilte, der skal det holdes på ballen og ikke ta noen risker hvor vi kan bli tatt på senga. Kreative løsninger er ikke hans jobb, det skal de andre på midten ta seg av. En feilpassning med 2/3 av laget i angrep kan bli kostbart. Han sa jo selv at han var ukomfortabel i ankerrollen, men at han spilte der fordi Brendan mente det var det beste for laget. Tror nok at du vil se en annen Allen i fremtiden nå som Lucas er tilbake. Er altfor tidlig å skyte ham ned enda :)

Les denne artikkelen, veldig interessant lesning

http://www.eplindex.com/18827/liverpool-finally-replacement-alonso.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært like enkelt mot Villa, men i dag satt også forsvaret, og vi sløste ikke altfor mye med sjansene, selv om vi faktisk burde hatt et par mål til (Suarez og Agger), men 4-0 er greit det! Endelig for Downing, og godt å se en jublende Gerrard igjen også!  <<l

Ps. Downings pasning til Gerrard er fotballintelligens av høy klasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det Xtra-Lars, men når L'pool taper en kamp hvor de har 70 prosent possession er det spesielt. Skaper for lite sjanser og sløser for mye, men jeg og de aller fleste ser BRs spillemønster, og det tror jeg vil føre oss godt oppover igjen. Kanskje ikke denne sesongen, selv om muligheten ikke er helt avskrevet for topp fire. Noen gode signeringer i januar, som innfrir, så er vi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med Stoke. Selv da vi var på høyden i 2008/09 så tapte vi fire poeng mot et av PLs kjedeligste, men forsvarsmessig solide og tidvis effektive lag. Vi gratulerer Stoke i dag, og ser frem til neste kamp. Mange poeng å kjempe om fortsatt.  <<l

PS!

Gleder meg til den dagen Stian må håndtere nederlag med jevne mellomrom.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Gleder meg til den dagen Stian må håndtere nederlag med jevne mellomrom.   ;)

Hvis du da spam'er United-tråden på samme måte som jeg gjorde nå, vil jeg komme til å hate deg, hate alt med laget vi tapte imot og si: "men neste år, da faen skal du se på andre boller"  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!

Gleder meg til den dagen Stian må håndtere nederlag med jevne mellomrom.   ;)

Hvis du da spam'er United-tråden på samme måte som jeg gjorde nå, vil jeg komme til å hate deg, hate alt med laget vi tapte imot og si: "men neste år, da faen skal du se på andre boller"  ;D

Så du mener vi skal slutte å ha troen?

Dere har vunnet mye hjemme, men selv i storhetstiden i ligaen har dere ikke tatt Europa med storm, tross sjanser på sjanser hvert eneste år i tre tiår (to PL-seirer er jo ingenting mot Liverpools storhetstid hjemme og ute på 70- og 80-tallet). Dere har burde ha vunnet CL fire-fem ganger under SAF, tatt i betraktning alle verdensstjerner dere har hatt innom.  ttongue  Men heldigvis har dere vært altfor dårlige når det virkelig gjelder.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo barneskirenn den gangen dere hadde storhetstiden. Da var jo england den store nasjonen i fotball-europa med alle de store stjernene. Vi har måttet kjempe mot en overmakt i Spania, samt ett fotball-europa med mye mer penger i flere av landene. I perioden dere vant, vant også lag som Nottingham Forest 2 år på rad, Aston Villa ol. Det er ikke motstand det vøtt  ttongue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo barneskirenn den gangen dere hadde storhetstiden. Da var jo england den store nasjonen i fotball-europa med alle de store stjernene. Vi har måttet kjempe mot en overmakt i Spania, samt ett fotball-europa med mye mer penger i flere av landene. I perioden dere vant, vant også lag som Nottingham Forest 2 år på rad, Aston Villa ol. Det er ikke motstand det vøtt  ttongue

Vi vant i den perioden da spillerne var britiske og klubblojaliteten en annen enn hva vi ser i dag. Faktisk glad for at vi vant i den perioden. PS! Du har tydeligvis glemt hvilken stormakt Italia en gang var, men du har vel ikke fulgt med i så mange år. Dessuten dere har jo klart å slå pølse-Bayern og Chelski, sistnevnte fordi John Terry bomma på straffe. Ha, ha, ha. Her skal det være en smiley der jeg ligger på ryggen og slår meg på magen i et gigantisk latterutbrudd. Det blir nok enda mer å le av i år.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja...skriver fra mobilen så det er begrenset hvor mye detaljer jeg orker å ha med i mine innlegg. Den gang Liverpool var en storhet var 99% av fotballspillerne i Europa gymlærere, gartnere eller jobbet på bensinstasjon (mulig du sitter inne med en mer presis prosent, men 99 var for å få frem ett poeng  ;)) I dag har hver krik og krok potensielle lag til å nå langt i CL. Moro det, men mye vanskeligere å heve seg i toppen ofte. Se stjernegalleriet i City..

Men enig at lojaliteten og kulturen i hvert lag og dets supportere var større den gangen. Samtidig er utviklingen i fotballen morsom. Det er profesjonelle kunstnere vi ser der ute på gresset i dag. Det blir jeg påminnet hver gang jeg ser "klassikeren" på viasat fotball. Makan til treige fotballspillere med altfor kort shorts det var den gangen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fotballen har jo som alt annet utviklet seg, og nivået er helt klart høyere jevnt over og flere lag er med å kjemper om gjeveste Europa-tittel. Men at det er penger, og nesten utelukkende penger, som har styrt fotballen de siste tiårene vet jeg ikke om er så sjarmerende, når alt kommer til alt.

Faktisk var det veldig ok med gymlærere og gartnere i stallen, at de tok en øl på puben etter kamp, og kanskje også en før. Mulig jeg blir for nostalgisk, men de virkelige følelsene for Liverpool er tilbake til den tiden vi stilte med så og si samme 11'er til hver kamp, og satt inn på supersub David Fairclough når det virkelig var behov for friske bein, om vi kan kalle dem det. Det er også fra den tiden at vi har alle de morsomme fotballhistoriene om både fans og supportere. Nå er jo interessen for en klubb størst i forbindelse med overgangsvinduet, og pressen skriver mest om hårfrisyrer, modellkjærester og penger som er sløst bort på elleville finansprosjekter.

Nei, snart får jeg vel gjøre Shankly's ord til mine:

In my time we had the best two teams in Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fotballen har jo som alt annet utviklet seg, og nivået er helt klart høyere jevnt over og flere lag er med å kjemper om gjeveste Europa-tittel. Men at det er penger, og nesten utelukkende penger, som har styrt fotballen de siste tiårene vet jeg ikke om er så sjarmerende, når alt kommer til alt.

Faktisk var det veldig ok med gymlærere og gartnere i stallen, at de tok en øl på puben etter kamp, og kanskje også en før. Mulig jeg blir for nostalgisk, men de virkelige følelsene for Liverpool er tilbake til den tiden vi stilte med så og si samme 11'er til hver kamp, og satt inn på supersub David Fairclough når det virkelig var behov for friske bein, om vi kan kalle dem det. Det er også fra den tiden at vi har alle de morsomme fotballhistoriene om både fans og supportere. Nå er jo interessen for en klubb størst i forbindelse med overgangsvinduet, og pressen skriver mest om hårfrisyrer, modellkjærester og penger som er sløst bort på elleville finansprosjekter.

Nei, snart får jeg vel gjøre Shankly's ord til mine:

In my time we had the best two teams in Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves.

Savner du brevduer og morse også?   :D

Enig i dette med penger, men hva er ikke drevet av dette i dagens samfunn? Tror man bare må falle til ro med utviklingen eller bytte klubb til en uten penger, men med sjarm og som spiller i 3-4 div.

X-tra Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kamp i dag ! <<l

Første 30 var helt suverene, og jeg begynte å tenke på om det var mulig å slå United-Norwich 9-0, og det på bortebane. Men så dabbet det av, og i andre så strammet QPR opp forsvaret, men etter første var jeg uansett aldri i tvil om at dette ble 3 greie poeng. Finta til Suarez på 1-0 var helt herlig, du verden som Hill ble satt ut av spill.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kamp i dag ! <<l

Første 30 var helt suverene, og jeg begynte å tenke på om det var mulig å slå United-Norwich 9-0, og det på bortebane. Men så dabbet det av, og i andre så strammet QPR opp forsvaret, men etter første var jeg uansett aldri i tvil om at dette ble 3 greie poeng. Finta til Suarez på 1-0 var helt herlig, du verden som Hill ble satt ut av spill.  <<l

Har du glemt møtet med dem i mars?  Da tapte dere 3-2 etter kollaps i sluttminuttene. Her er det du skrev da  ;D

I dag prioriterte jeg kasting med ny stang fremfor fotball. Et veldig godt valg. F...f.... for et møkkalag vi er i år. KK bør innse at han ikke har grep om dette, bare for å komme Henry i forkjøpet. Han er uansett ute av Anfield til sommeren. Veldig trist at det skulle bli sånn, men vi henger ikke med i moderne fotball og har en stall som ikke leverer i det hele tatt.

Pleier å være tålmodig, men dette holder bare ikke. Elendig er ordet.  

Neste år bør ambisjonen være å spille god fotball igjen, så får plassering være plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...