Gå til innhold

Søppel i skogen.


Kim W

Anbefalte innlegg

Tok med kjærring og unger og reiste opp til ett vann i nærområdet i går. Vi pleier ofte og dra opp hit og grille pølser, fiske og kose oss. Det synet som møtte oss da vi ankom vår faste leirplass var bedrøvelig. Det lå tomme ølbokser, sneiper og søppel overalt. Tomme slukesker, sene osv....

Blir så provosert og lei meg når jeg ser sånt, det er så jævlig unødvendig. Unga reagerte på søpla med en gang og vi tok raskt affære med rydding å forklaring att sånt gjør man ikke. Guttungen spurte om hvorfor folk gjør sånt og da måtte jeg forklare ham at desverre så er verden full av slemme tullinger.

Nei, dette var ikke bra...  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, trist å se hvor mye møkkafolk som trasker i skogen.  Det er blitt med noen kilo hjem i løpet av årene, søppel etter andre.

Jeg lurer på om disse menneskene bruker samme forsøplede leirplass flere ganger eller om de finner seg koseligere plasser de kan forsøple på nytt...?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, trist å se hvor mye møkkafolk som trasker i skogen.  Det er blitt med noen kilo hjem i løpet av årene, søppel etter andre.

Jeg lurer på om disse menneskene bruker samme forsøplede leirplass flere ganger eller om de finner seg koseligere plasser de kan forsøple på nytt...?  :rolleyes:

Ingen tvil om at vi her snakker om sluk og markfiskere  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, trist å se hvor mye møkkafolk som trasker i skogen.  Det er blitt med noen kilo hjem i løpet av årene, søppel etter andre.

Jeg lurer på om disse menneskene bruker samme forsøplede leirplass flere ganger eller om de finner seg koseligere plasser de kan forsøple på nytt...?  :rolleyes:

Ingen tvil om at vi her snakker om sluk og markfiskere  ;D ;D

Ingen tvil om det nei. Har akkurat kommet hjem fra tur på Hardangervidda og midt blandt søppla som låg igjen der oppe, var det markboks med gammel mark. Tilfeldighet, tror jeg. Her må vi alle ta ta et ansvar. Tror vi må begynne i nærområdet først, ser bare hvor mye søppel som ligger å flyter langs veiene våre. Innfør samme regime som i California 1000 dollar i bot for å hive søppel.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi i den eldre generasjonen har vært for dårlige til å lære våre barn å rydde opp etter seg etter at leken er over, slik at vi også har noe skyld. For å slippe å gnåle på barna hele tiden, så er det så mye lettere å gjøre det selv. Kom vel med den nye barneoppdragelsen rundt 60/70 årene. Men det straffer seg.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var usikker på om du virkelig mente det her, gitt..  :) Engangsgriller, ølbokser, fiskesene og plastikk i skauen er ille, men ikke det verste jeg kan tenke meg... Da er skogs/anleggsmaskiner eller utbyggingskåte politikere hakket verre. Eller hva med dogging og man to man action? Det må nevnes at det er laaangt mer sjeldent enn tomme ølbokser, i hvert fall her i "min" skog, men alikavæl a 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var usikker på om du virkelig mente det her, gitt..  :) Engangsgriller, ølbokser, fiskesene og plastikk i skauen er ille, men ikke det verste jeg kan tenke meg... Da er skogs/anleggsmaskiner eller utbyggingskåte politikere hakket verre. Eller hva med dogging og man to man action? Det må nevnes at det er laaangt mer sjeldent enn tomme ølbokser, i hvert fall her i "min" skog, men alikavæl a 

Alt du nevner her går under kategori søppel.

Klart jeg rydder etter andre, jeg er såpass glad i marka at jeg tar det som en selvfølge selv om det (i noens øyne) "ikke er min jobb". Regner med at marka takker meg på neste tur med ett par fine prikkefanter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...