Gå til innhold

Kastemaskin


Fripp

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kastemaskin finnes,men da er det ikke stanga vi snakker om. ;D

Her er en sann kastemaskin,eller en robot om du vil.

Den er utviklet av Castanalysis.

Castanalysis er Noel Perkins og Bruce Richards.

En tidligere prototype ble utviklet med hjelp fra

Michael Baldwin og Kiran D` Souza.

Det kule med en slik maskin er at man får like kast.

Det vil aldri skje så lenge et menneske kaster. ;D

Her er maskinen:

https://picasaweb.google.com/105024232758427754970/20September2012#slideshow/5790288088486747794

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastemaskin finnes,men da er det ikke stanga vi snakker om. ;D

Her er en sann kastemaskin,eller en robot om du vil.

Den er utviklet av Castanalysis.

Castanalysis er Noel Perkins og Bruce Richards.

En tidligere prototype ble utviklet med hjelp fra

Michael Baldwin og Kiran D` Souza.

Det kule med en slik maskin er at man får like kast.

Det vil aldri skje så lenge et menneske kaster. ;D

Her er maskinen:

https://picasaweb.google.com/105024232758427754970/20September2012#slideshow/5790288088486747794

Tom.

Ja men fae..

En slik maskin må da kunne få plass i sekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

Der har vi jo en kastemaskin, Tom.

Kastemaskiner blir også brukt til leirdueskyting og katapult var vel en av de første på markede.

Nå er det på tid å forkaste dette begrepet som beskrivelse av stangegenskaper. De som er opptatt av CCS målinger og andre som er interessert i en relativ objektiv beskrivelse av en stang, rister nok kanskje litt oppgitt på hodet når det høyest subjektive kastemaskinbegrepet blir kastet fram.

For meg gir det altså ingen mening da det er et begrep som er uten meningsinnhold untatt for den som utrykker begrepet.

Nok mas fra meg, "kampen" min for å begrave kastemaskinene er over ;D

Jeg tror definitivt at jeg ikke har lykkes, men det kan jeg leve godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Jan R. Med over 1000 inlegg og total innlogget nesten 40 dager på forumet og du skriver at du ikke tar hobbyen din alvorlig. Du er som alle andre her inne, blodig opptatt og alvorlig interessert i fiske og all dens mysterier ;D

Du må ikke henge deg opp i bagateller. Den beste fluefiskeren jeg kjenner tror jeg ikke er medlem her en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Jan R. Med over 1000 inlegg og total innlogget nesten 40 dager på forumet og du skriver at du ikke tar hobbyen din alvorlig. Du er som alle andre her inne, blodig opptatt og alvorlig interessert i fiske og all dens mysterier ;D

Du må ikke henge deg opp i bagateller. Den beste fluefiskeren jeg kjenner tror jeg ikke er medlem her en gang ;)

40 døgn på forumet er ikke bagateller, Sigve :) Kvalitets tid :) For å bli en svært god kaster så er det nok mer ideelt å bruke tiden på trening enn kos på forum. For meg akkurat nå så er fluefisketilbehøret også svært så fasinerende. Forumet beriker jo interessen min og jeg får tips som kan gi mer fisk, men skulle nok brukt mer tid på kastetrening. Motivasjon for kasting uten veiledning og mulighet for å få fisk, er ikke sååå stor som når jeg er i elv, vidde eller sjø, dessverre. Kommer du på trening på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Jan R. Med over 1000 inlegg og total innlogget nesten 40 dager på forumet og du skriver at du ikke tar hobbyen din alvorlig. Du er som alle andre her inne, blodig opptatt og alvorlig interessert i fiske og all dens mysterier ;D

Du må ikke henge deg opp i bagateller. Den beste fluefiskeren jeg kjenner tror jeg ikke er medlem her en gang ;)

40 døgn på forumet er ikke bagateller, Sigve :) Kvalitets tid :) For å bli en svært god kaster så er det nok mer ideelt å bruke tiden på trening enn kos på forum. For meg akkurat nå så er fluefisketilbehøret også svært så fasinerende. Forumet beriker jo interessen min og jeg får tips som kan gi mer fisk, men skulle nok brukt mer tid på kastetrening. Motivasjon for kasting uten veiledning og mulighet for å få fisk, er ikke sååå stor som når jeg er i elv, vidde eller sjø, dessverre. Kommer du på trening på søndag?

Det beste tipset mitt for å få mer fisk, hvis det er det som teller, er å komme deg ut å fiske og ikke sitter her å lese deg opp på andres opplevelser. Det er uhyre skjelden jeg har opplevd samme situasjon 2 ganger. Selv om jeg har prøvd å oppsøke den.

Tar kanskje en tur. Tar kanskje med en kastemaskin og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...