Gå til innhold
  • 0

Nymphe rigg


Bluecharger

Spørsmål

10 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei,og velkommen som nymfefisker,og på forumet. :)

Her er det mye,mye å lese om nymfefiske.

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13982.0

Også måten å lage en rigg på,som ved enkle grep kan overføres til nymfefiske med lange kast også.

Det har blitt startet noen tråder om "langlinenymfing"(altså vanlig nymfing),men de har stort sett rent ut i sanden.

Hvis du er nybegynner ville jeg nok ikke gått for 4 nymfer i riggen,du vil ha mer enn nok med å holde orden på etpar stykker. ;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Mye god info i linken Willy refererer til. Tror du finner svar på mye der og det gjør heller ikke noe om du blåser liv i tråden igjen med et par spørsmål ;)

Er også enig om at man ikke bør begynne med mer enn to fluer.

Jeg begynte mitt kortlinefiske dette året og må si at det er utrolig morro :)

Hev meg på et kurs med Stig i Ekso og fikk da lært raskt det grunnleggende, samt at vi fikk med et par hemmelige triks han hadde. Så kurset anbefales  <<l

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Langlinenymfing uten indikator er etter hva jeg leser det samme som å ikke kjenne 80% av fisken som tar nymfa. Indikatorer er vel derfor å anse som ett must. Er litt glad i tørrflueflyt med nymfeopphenger i krokbøyen for da fisker man både høyt og lavt!

Noen mener indikator og nymfe ikke har noe med fluefiske å gjøre, men det er bare fordi de ikke mestrer teknikken. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Du kan sikkert få noen helt konkrete tips av gutta her om du er mer presis på hvor du primært skal (starte å) fiske med nymfe. Stor elv, liten elv/bekk eller stillevann? Klart vann med mulighet for å se fisken?

PS! Og ja, nymfefiske det er kult det!  ;)      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Man får i alle fall mer trening i selve fiskingen. Eller jeg gjør i alle fall det.

Det er vel det tryggeste å skrive. Det er morro når man føler man får det til.

Jada.

Er selvfølgelig enig med deg,trives godt med småfisken selv jeg,rett og slett fordi jeg liker å fiske med flue. :)

Også er det jo sånn her i verden at hvis man fisker mye og kanskje mye i nærområdet der det ikke finnes så mye stort(og de fleste fanges på slump)blir det endel smått,og de store får høre de store anledninger til.

Så,øv på småfisken,det er både enklere og vanskeligere. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...