Gå til innhold

Sneller med ekstraspoler.


kupa

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser litt etter sneller til 7er snører som selges med fleire ekstra spoler, eller rettere sagt med plast ruller.

Hadde ei slik STH rundt 90 talet.

Er det noen her med erfaring den dagens sneller som kan komme med tips om god sjø-ørret snelle til bruk i sjø. Helst bør snella ha 4spoler.

Ønsker at den har god og javn brems også.

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et annet alternativ:

http://www.fishtec.co.uk/buy.cfm/fly-reels-and-spools/airflo-switch-super-lite-fly-reel/40/no/44207

Frest aluminium snelle, med spoler av kunststoff. Har hatt denne i #4-6 i to sesonger, og syns den er helt ok. Det fins sneller med bedre /jevnere brems, men bremsen stiller jeg uansett ganske lett, for å hindre overløp.

Og prisen er jo ganske fornuftig da.. selv om moms og frakt tilkommer. 4+1 spoler og "snellebag".

Hos samme leverandør fins det flere alternativer.

Kjøper selv helst i norsk butikk, men i dette tilfellet fant jeg ikke noe tilsvarende..

(PS: Jeg opplevde Fishtec som reale - de sendte feil, den rimeligere modellen i hel kompositt. Når jeg påpekte dette sendte de riktig modell, med beskjed om å beholde begge snellene. Og alle 10 spolene kan brukes omhverandre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har kvittet meg med "ekstra-spole-snellene".

Er jo like enkelt å montere en annen snelle.

Og ikke noe større plass tar den i sekken heller.

Har man bare med en snelle med ekstra spole - og et eller annet går i stykker/ikke virker - er det jo bare å pakke sammen :-\.

Har man derimot med to forskjellige sneller - ja, da  <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den løsninga jeg bruker i ferskvann. To Dryfly sneller med en ekstra rulle så jeg alltid har med meg tre liner. Vurderer å skaffe meg en til så jeg har fire da jeg ofte savner en annen synkegrad i tillegg til den jeg har på synkelina mi.

En kassett løsning ville jo selvfølgelig blitt i tillegg til det man har fra før så om noe skulle gå galt er alltid en backup med. Lenge leve chest/backpack kombo der man har plass til å ha med sånt på alle fisketurene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...