Gå til innhold

DVD og Blueray ut?


Trond Kjærstad

Anbefalte innlegg

LOL Martin?:P Offentlige trackere er for nabbz:P

Småfolk altså. Liker ikke folk som bare tenker på seg selv og proklamerer egne valg som sannhet for alle, når vi snakker om markeder på 4.000.000 mennesker.

For folk flest, som ikke har tilgang til hyperbredbånd du kun får kjøpt i de største byene, så er Netflix den desidert enkleste og beste løsningen for rask tilgang til media. For folk flest, er ikke lukkede private nettverk med et par nerds som seeder bånn fyring en mulighet.

Fortell meg heller mer om hvordan dere lærer mormor å laste ned riktig torrent fra private nettverk, hvordan hun laster ned VLC og hvordan hun slår på tekst i VLC - fremfor å installere Netflix på tv`n og klikke "se filmen". Det er jo det vi diskuterer, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

79,- mnd for å leie så mye film du bare orker på Netflix.

Glem download, det tar alt for lang tid og er for dårlig kvalitet, ikke tekstet og det er ulovlig.

Spotify for film :D

Hvis jeg vil laste ned noe ulovlig, gjør jeg det med en hastighet på 50mbps (full pupp). Tekstet, full hd og med ca 2 klikk. Netflix har et forferdelig elendig utvalg foreløpig, men man får håpe det blir bedre, og da kan det jo være et alternativ for de som laster ned. Foreløpig er det ikke det.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL Martin?:P Offentlige trackere er for nabbz:P

Småfolk altså. Liker ikke folk som bare tenker på seg selv og proklamerer egne valg som sannhet for alle, når vi snakker om markeder på 4.000.000 mennesker.

For folk flest, som ikke har tilgang til hyperbredbånd du kun får kjøpt i de største byene, så er Netflix den desidert enkleste og beste løsningen for rask tilgang til media. For folk flest, er ikke lukkede private nettverk med et par nerds som seeder bånn fyring en mulighet.

Fortell meg heller mer om hvordan dere lærer mormor å laste ned riktig torrent fra private nettverk, hvordan hun laster ned VLC og hvordan hun slår på tekst i VLC - fremfor å installere Netflix på tv`n og klikke "se filmen". Det er jo det vi diskuterer, er det ikke?

Småfolk? Nå såret du meg ;);D

Bestemoren min er oldschool, mann  Hun vil neppe ha vlc og torrentz.. Bestemødre er altså naturtalenter når det kommer til netflix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hardware.no/artikler/9-aring-fikk-ole-brumm-maskinen-sin-beslaglagt/114701

Som jeg forsøker å si, Netflix er det beste alternativet for folk flest.

Dette kan vi krangle om resten av uka, men "diskusjonen" går nå helst i at dere ikke synes Netflix dekker deres avanserte behov. For folk flest, er det perfekt. Nå må bare utvalget vokse og det gjør det jo. Problemet er at film, musikk, spill og bokbransjen er dekket av en rekke advokater som skal ha sitt til seg og sine sjefer, så rettighetsproblematikken tar tid å løse for hvert enkelt land.

Utvalget hos Netflix ble dobblet det første året i Canada, UK og noen andre land, ifølge Netflix selv. Så får vi smøre oss med tålmodighet og vente. Enn så lenge koser vi oss gløgg ihjel med klassikerene som ligger på Netflix. Og det uten å stjele, eller måtte stresse med NAS`n, eller opp med mediacenteret, eller frem med musa. Selv det å laste ned på nettbrettet og sende trådløst via Wifi opplever vi som mer jobb enn å bare slå på Netflix som ligger inne på tv`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Enig med Claus her. Også det som blir sagt mht. Utvalget i Netflix. Forferdelige kontraktsvilkår også.

Men uansett er begge disse (og flere) eksempler på plateformatets snarlige exit.

I mellomtiden sitter jeg å tenker stygge tanker om Sony og Samsung som ikke støtter mp4 fra nettverksdisken min. AVI my ass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Claus her. Også det som blir sagt mht. Utvalget i Netflix. Forferdelige kontraktsvilkår også.

Blir sikkert bedre utvalg om dere piratkopierer istedet  <<l

Tjenesten kom for en måned siden og det er helt ekstremt hvor mye rettighetslobbyen har klart å grave seg ned i papirmølla. Utvalget til Netflix kommer - men det vil ta tid. Frem til da har vi bluray som eneste lovlige alternativ, som kan gi oss nye filmer med et tilfredstillende kvalitetsbilde.

DVD er som Netflix på halv oppløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Enig med Claus her. Også det som blir sagt mht. Utvalget i Netflix. Forferdelige kontraktsvilkår også.

Blir sikkert bedre utvalg om dere piratkopierer istedet  <<l

Tjenesten kom for en måned siden og det er helt ekstremt hvor mye rettighetslobbyen har klart å grave seg ned i papirmølla. Utvalget til Netflix kommer - men det vil ta tid. Frem til da har vi bluray som eneste lovlige alternativ, som kan gi oss nye filmer med et tilfredstillende kvalitetsbilde.

DVD er som Netflix på halv oppløsning...

Vet ikke hva du mener med "dere".. Og piratkopiering. Jeg kjøper heller filmene mine på tilbud noen måneder etter at de har kommet ut. Det finnes en god del lovlige torrents også.

DVD er Netflix på halv oppløsning ja :)

Er ikke noe glad i .mkv filer og VLC uansett.............

Uansett diskuteres det om DVD og Blueray er på vei ut, og svaret på det er JA.

Spar meg for piratkopieringsbeskyldningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på mennesker som mener kopi er synonymt med piratkopi når det kommer til media.

En dvd-rip, BD-rip eller cd-rip trenger ikke være nedlastet, det kan i noen tilfeller være at eieren ønsker å ta vare på mediet og dermed lager en kopi.. til seg selv.

Også kalt backup :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonstråder lever tydelig sitt eget liv ;D Ser forresten at den nye iMac'n som kommer i desember ikke har DVD-brenner/spiller. Det er jo et signal fra Apple i forhold til DVD. (Vi starter ikke en ny Mac/Pc diskusjon!!)

Jeg opplever egentlig at min Asus Transformer (nettbrett med skikkelig integrert tastatur v/ behov) helt dytter unna min 4kg kraftplugg Intel i7 laptop. Transformeren er 100% nettdrevet. I tillegg har jeg en stor stasjonær data, med datakraft til alt som trenger traktor. Likevel, det eneste jeg bruker disk drevet til, er å brenne ut egenproduserte filmer i ny og ne. Resten er internett. Og da er det selvsagt filmer som skal vises på projektorer på klubbhus o.l. hvor de gjerne ikke har særlig til moderne IT løsninger i det hele tatt. Ellers, USB pinner, dropbox, torrent, epost etc.etc.

Så det er vel ikke bare Apple, men også vi brukere som stadig vekk går over til internett. Enklere å trykke på noen linker enn å lete frem en DVD i hylla :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på mennesker som mener kopi er synonymt med piratkopi når det kommer til media.

En dvd-rip, BD-rip eller cd-rip trenger ikke være nedlastet, det kan i noen tilfeller være at eieren ønsker å ta vare på mediet og dermed lager en kopi.. til seg selv.

Også kalt backup :rolleyes:

Jeg har lenge vært i bresjen for at tilbyderene av digitalt innhold må slutte med stygge kopibeskyttelser og heller fokusere på å tilby innhold slik vi selv ønsker å ha det. Såkallt DRM ved PC spill har gjort livet vanskelig for mang en lovlig spiller. Gjerne beskyttelse som krever at du må være online hele tiden mens du spiller, og hvis Telenor linjen din faller ut så kan du heller ikke spille. Men dersom man piratkopierer spillet så slipper man den slitsomme teknologien, så sånnsett har bransjen kun straffet de som ønsker å være lovlydige.

Det samme kan vi også se på DVD og Bluray. Hvor mange sekunder med reklame må man ikke tygge seg igjennom før man kommer til det man faktisk har betalt for? Som pirat får man kun produktet, og ingen teit reklame - som kunde må man først bli hjernevasket i 8 minutter med trailere før man kan nyte produktet.

Netflix er første steget på veien mot et produkt som vi har etterspurt - men kvaliteten er ikke hundre prosent, så jeg er fremdeles ivrig kjøper av bluray. På samme måte som Pål, er det bare å forsyne seg grovt i hyllene som består av ett til to år gamle filmer. Særlig fra play.com, bluray til 50kr stk.

Men DVD har jeg helt sluttet å kjøpe - hvorfor skal vi kjøpe dårlig kvalitet som attpåtil er stress å spille av? Unntaket må være tilbudshylla med dvd for 9,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix er første steget på veien mot et produkt som vi har etterspurt

Ideen bak Netflix er jo super. Da Spotify kom, kuttet jeg umiddelbart ut nedlasting og kjøp av musikk. Nå har jeg all musikk jeg finner interessant tilgjengelig nårsomhelst og hvorsomhelst, trenger ikke engang nett-tilgang for favorittene mine (er det 3333 sanger?)

Dersom Netflix får opp utvalget, vil jeg kutte ut nedlasting og kjøp av film og serier også - så fremt filmene kommer der samtidig som på butikken da.

99 kroner for Spotify og 79 for Netflix er jo ingenting. Jeg som "storkonsument" av film og musikk, kunne godt betalt mye mer for slike tjenester.

Når det gjelder Vimeos pay per view, må det jo være gulle godt for de "halvprofesjonelle" (bare for å touche tema, liksom :) )

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...