Gå til innhold

Line til Fario #5


Magnus_A

Anbefalte innlegg

Ser etter ei ny line til min Guideline Fario 905. Har tidligere brukt en håndfull forskjellige liner (hovedsaklig SA liner), og må si at jeg synes Aircel er det jeg har likt best. Kan være at jeg kjøper to liner hvis jeg finner to jeg ikke klarer velge mellom. Sett litt på Jim Teeny Gary LaFontaine Pro, og Guideline Highwater bla. Brukt SA GPX sist sesong, og synes lina er bra, men føler at Aircel er bedre på alle områder egentlig. For meg. Lettere å skyte line, og takler vrien vind langt bedre. Fortsatt synes jeg ikke den passer optimalt på Fario'en, og ser derfor en ny line til Farioen. Tar gjerne imot tips fra folk som har akkurat den stanga og hvilken line de bruker til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening passer alle liner alle stenger (innenfor lineklasse selvsagt), jeg tenker mer på bruksområdet når jeg skal velge line :)

Liker du lang eller kort klump til ditt fiske?

Liker du lange klumper er Guideline Experience eller Eikre Evolo Long Belly et godt valg om jeg skal driste meg til å anbefale noe.

Liker du liner med mer standard klumplengde er Eikre Evolo i standardutgave eller Guideline 4cast gode liner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker longbelly til det fisket. Også det jeg har hørt blitt anbefalt til tørrfluefiske etter ørret/røye. Skal ha de linene i tankene når jeg kjøper. Takk Ørreten.

Generell allround line til tørrflue og nymfefiske. Viktig at den takler vind bra, da mange av disse spesial-linene synes jeg svikter meg når det blåser litt. Ellers; rask å spenne opp, glir godt, holdbar, langkastende, lander så lett som mulig etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

fisker du på steder hvor du har fri baksleng? altså vadefiske?..... synes at en vanlig tapering som aircel er et godt valg til det meste av de vanlige fiskesituasjoner. Oppdager hele tiden at snørevalg er en synsegreie på lik linje med hvilken stang som er best..... derfor vanskelig å råde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter ei ny line til min Guideline Fario 905. Har tidligere brukt en håndfull forskjellige liner (hovedsaklig SA liner), og må si at jeg synes Aircel er det jeg har likt best. Kan være at jeg kjøper to liner hvis jeg finner to jeg ikke klarer velge mellom. Sett litt på Jim Teeny Gary LaFontaine Pro, og Guideline Highwater bla. Brukt SA GPX sist sesong, og synes lina er bra, men føler at Aircel er bedre på alle områder egentlig. For meg. Lettere å skyte line, og takler vrien vind langt bedre. Fortsatt synes jeg ikke den passer optimalt på Fario'en, og ser derfor en ny line til Farioen. Tar gjerne imot tips fra folk som har akkurat den stanga og hvilken line de bruker til den.

selv bruker jeg på min fario 4# GL pres,SA Supra og airflo.. men snøret avhenger for min del hvodan fiske er om det er lengde eller presentasjon.. alt etter smak og behag.. men anbefaler SA supra om de finnes enda :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Finner meg som oftest i situasjoner der jeg har fri baksleng ja. Tenker jeg går for Aircel og en LaFontaine Pro.

Styr unna LaFontaine, tror du vil angre på det kjøpet. Hør på Ørreten/Marius og gå for Eikre-Fly Evolo Long Belly, fantastiske liner. Akkurat det vil du ikke angre på <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner meg som oftest i situasjoner der jeg har fri baksleng ja. Tenker jeg går for Aircel og en LaFontaine Pro.

Styr unna LaFontaine, tror du vil angre på det kjøpet. Hør på Ørreten/Marius og gå for Eikre-Fly Evolo Long Belly, fantastiske liner. Akkurat det vil du ikke angre på <<l

Bra du sa det. Ikke bestilt noe enda. Hvor kjøper jeg den lina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Som et apropo : Du må teste liner litt selv også. Mye som er personlige preferanser, og forslag her inne er ikke nødvendigvis riktig for deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...