Gå til innhold

Mkb design liner (Mikael Blomberg flueline, Nyhet)


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Var så heldig :) å fikk testet 5# Presentation flyt på messa i skipet i helga på min SB # 4-5 og JEG synes

snøret var litt for tungt på den stanga.  Skal ikke utelukke snøret før jeg får testet #4

  Mvh Roger Ø

Hvis det var det blå snøre du mente så var det Distance og ikke Presentation, Roger :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Vet dere hva, nå skal jeg bryte alle retningslinjer for bransjefolk og kommentere en line fra en "konkurrent". Nei, jeg kaller oss heller kollegaer. Jeg har kastet med den blå lina og finner ikke andre feil enn med kasteren. Den var kjempegod! Det eneste jeg ikke har fått testet er hvordan den er under selve fisket (mending, hvor lett den slipper fra vannet osv...), men kjenner Micke såpass at jeg er sikker på at det også er tenkt på. Er det noe han kan, utover det å kaste, så er det faktisk å fiske! Og liner er hans spesialitet. Altså er jeg trygg på at han vil få stor suksess med sine liner.

Prøvde den blå lina på en 9'6 #5 i går og en skikkelig god kaster ville kastet herfra til månen med den komboen. Jeg måtte dessverre nøye meg med fra Hemsedal til Gol. Og "vannkast" klarte til og med jeg med den lina.

Lykke til Micke! Tror dette blir veldig bra.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere...

Linen heter MKB distance Presentation...

Erik....

Takk skal du ha  <<l... Veldig hyggelig... Det satte jeg veldig stor pris på..

Noe som alle burde vite er at disse snørene er laget for Eriks eminente Stenger...

Det er ju det jeg har ståendes her på låven min...

Ang mending osv så vet du/dere like gott som meg at det er en fin

balansegang mellom skyteegenskaper og det å kunne mende

runningline....

Har vel måtte gjort noen kompromisser her ja...

Henning...

Satser generellt på to Flytliner.. MKB Distance #4-#7 som og leveres

i sinktip og Intermediate belly... Og en mer standard flytline med 30`/9,15m...

Over and out... Tls  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Jeg søker litt råd her blant folk med erfaring, og først som sist, jeg er IKKE ute etter å snakke nedsettende om MKB snørene.

Jeg anser meg i dag som en middles til dårlig fluekaster, men har trent mye siste tiden for å bli bedre. Er ikke nybegynner.

I kveld dro jeg til åpent vann i nordmarka primært for å øve og teste litt forskjellig greier. Fikk faktisk årets første ørret på tørrflue. Den lever enda.

Jeg kjøpte et MKB distance presentation for kort tid siden, men det fungerer overhodet ikke for meg. Absolutt ingen glid i ringene og nesten umulig med dobbeltrekk selvom jeg ikke behersker teknikken optimalt. Forskjellen er enorm sammenlignet med et par år gammelt Vision WF5 (longbelly) og et nytt Guideline presentation WF4.

Har brukt MKB snøret en 2-3 dager for å se om det ble bedre -> not. Tørket med fille og behandlet med SA line dressing i dag, overhodet ingen forskjell.

Jeg er ikke i posisjon til å vurdere nyanser mellom forskjellige snører, men i dette tilfellet er forskjellen påfallende.

Noen som har opplevd og kjøpe et nytt, presumptivt godt snøre som ikke funker? Er det noe annet jeg bør gjøre med snøret før jeg konkluderer med at det er "ubrukelig" for meg? Tilsette noe remedium, vaske det etc. Og er det greit/mulig å reklamere på et snøre brukt noen ganger og som er kjøpt på nett? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo fumigatus.....

Du har som alle andre forbrukerer i dette landet rett til å levere tilbake en vare

du ikke er fornøyd med... og spesiellt i dette tilfelle når vi snakker om feilvare....

Hadde du tatt kontakt med oss direkte så hadde det vært ordnet med en gang...

Det er nå sånn at jeg ikke har mulighet til å kvalitetssikkre hvert enkelt snøre...

Har vært borti et tillfelle med et snøre som kunden mente ikke gled...

Han fikk et nytt et og er strålende fornøyd..

Ta kontakt med meg via pm eller på hjemmesiden så får du en ny line assap!!!

Mvh Mikael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

×
×
  • Opprett ny...