Gå til innhold

Fluvius+Konic


Stedjan

Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Har prøvd Evotec 85 og jeg likte den ikke, altfor begrenset bruksområde i mine øyne. Tåler ikke mye overheng før du mister kontakt med lina og siden klumpen er 8.5m, vil du få problemer med å presentere fint fra 10-12m og lengre avstander. Ville heller ha satset på noe med en lengre klump som f.eks Eikre-Fly Evolo, GL Experience, SA Air Cel o.l

Nå kommer jeg sikkert til å få tyn for dette, men det får bare våge seg <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snørene der er skikkelig fine hvis du skal stå og dille på 5-6 meter, men for litt mer seriøs bruk så er jeg helt enig med Rayomond og Pål.  ;D

<<l Kunne kjøpe ekstra spole til konicen og nytt snøre, så jeg har ett for litt lek og morro i elv og en til litt mer seriøse kast(når jeg får det til) hehe :D

Hvis jeg for eksempel kjøper Zpey Silence til min Fluvius 9' #5M, hvem klasse på snøre burde jeg ha? #5 eller #6 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snørene der er skikkelig fine hvis du skal stå og dille på 5-6 meter, men for litt mer seriøs bruk så er jeg helt enig med Rayomond og Pål.  ;D

<<l Kunne kjøpe ekstra spole til konicen og nytt snøre, så jeg har ett for litt lek og morro i elv og en til litt mer seriøse kast(når jeg får det til) hehe :D

Hvis jeg for eksempel kjøper Zpey Silence til min Fluvius 9' #5M, hvem klasse på snøre burde jeg ha? #5 eller #6 ?

Gå for 5'er-snøret . . . Fluvius M er nok best med snøre i samme klasse som stanga er merket med, uansett hvilket snøre du velger  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snørene der er skikkelig fine hvis du skal stå og dille på 5-6 meter, men for litt mer seriøs bruk så er jeg helt enig med Rayomond og Pål.  ;D

<<l Kunne kjøpe ekstra spole til konicen og nytt snøre, så jeg har ett for litt lek og morro i elv og en til litt mer seriøse kast(når jeg får det til) hehe :D

Hvis jeg for eksempel kjøper Zpey Silence til min Fluvius 9' #5M, hvem klasse på snøre burde jeg ha? #5 eller #6 ?

Gå for 5'er-snøret . . . Fluvius M er nok best med snøre i samme klasse som stanga er merket med, uansett hvilket snøre du velger  :)

Takk, Lars :) Tror jeg ser om jeg kan få Zpey Silence til en billig penge eller bytte med Evotec'n  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Evotec 85 og jeg likte den ikke, altfor begrenset bruksområde i mine øyne. Tåler ikke mye overheng før du mister kontakt med lina og siden klumpen er 8.5m, vil du få problemer med å presentere fint fra 10-12m og lengre avstander. Ville heller ha satset på noe med en lengre klump som f.eks Eikre-Fly Evolo, GL Experience, SA Air Cel o.l

Nå kommer jeg sikkert til å få tyn for dette, men det får bare våge seg <<l

Jeg liker heller ikke så korte klumper men å påstå at man ikke klarer å presentere fint på lengre en 10 meter får stå for din regning. Det klarer i alle fall jeg. Men så er jo jeg sykt god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv lina før du eventuelt finner ut att du vil ha en med lengre klump. Evotec 85 er ei knall line for kast opp mot 15 meter med full snørekontroll og fine presentasjoner, den er også veldig god til vannkast!  :)

Skal nok ha den evotec lina ja, så får se hvordan det er ;D  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Kjøpt Eikre-fly Fluvius 9' #5M med Lamson Konic 2 og Evotec 85 #5 flyt line.

Høres dette ut som en bra kombo? Sikkert helt grei, men kjekt å høre andres meninger  <<l

Kjøpte Konic'n med Evotec snøre på :)

Mvh

Christian

Hei, Stedjan.

Evotec 85 er for trange forhold. Og som Raymond og flere her sier, tåler ikke særlig med overheng (naturlig nok). Men lader kjapt i trange situasjoner. Jeg bruker det snøret her blandt annet  og det skyter , men noen skal lengre også, og det er av og til på sin plass. Evotec 85/ Opti Stream https://vimeo.com/29451765 og her

Begge snørene går som oftest mer enn langt nok for min del, men jeg fisker også ofte litt tettere på enn mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...