Gå til innhold

Noen som har tips til SØ fiske nå for tiden?


Dan Haukland

Anbefalte innlegg

synk3, store fluer, hvit/rosa har funka meget bra for meg.. i fjor trur jeg atte jeg så de første børstemarkene helt i slutten av februar, men de store svermingene var ikke før i mars

store fiskeimitasjoner og pattegrisen.. men vinter flua mi må være den som blir bindi i filmen under, men med hvit dubbing og hotpink marabou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Flyt, sakte inntrekk, mickey finn farger, lang fortom sol og vindstille har alltid vært det beste for meg der jeg fisker i skikkelig kaldt vann. Tildels også blå og vit thunder creek og dynamitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite og rosa reker, hvor smått og lettdressa kan fiske veldig bra. Blå og sølv deciever-lignede fluer har også fiska godt for meg i kaldt vintervann. Svarte streamere funker bra i skumring og mørket, nesten akkurat som på sommern.

Har på følelsen av det lønner seg å flashe og vise seg litt ekstra godt på solrike dager. Flua trenger ikke være stor, oftere tvert imot, men skarpe farger og litt hard brytning med kontrastene rundt er som regel mitt førstevalg til isvann. Hvitt, rosa, orange, blått osv.

Lang fortom bruker jeg hele året, men det er ekstra viktig på vintern, da vannet ofte er lavt og grådig blankt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortyngede glimmer/cdc reker i str. 8 funket for meg på denne tiden i fjor. Gjerne uv hot pink eller pearl ice dub.

Små og flashy. Eller så varierer temperaturen i vannet veldig på denne årstiden med tanke på strømninger og vindretning. Om du vet om steder hvor det under riktige forhold blir presset varmere vann fra dypet og opp, så tror jeg dette er alfa omega  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe om fiske etter sjøørret, men kom over dette blogg-innlegget i dag (feb. 22.). Kanskje av interesse?

Forøvrig en veldig fin side, men det er en annen sak :-)

http://bakslengen.wordpress.com/

Sjekket denne linken og linkene bloggen hadde til Asgeir sine to artikler om farger og Sjøørret fiske. Ifølge Asgeir så:

" Vi vet imidlertid at de aller fleste fiskene (unntatt haiene) ser og kan skille mellom fargerne også på dypere vann. Fiskens øyer har en helt annen oppbygning enn våre, og ser mye bedre i dårlige lysforhold en oss. "

(http://www.eu.purefishing.com/blogs/no/asgeir-alvestad/2013/02/05/fargeguiden-for-sjoorret-del-1/)

Er det noen som vet hvor han har dette fra?

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

med tanke på hvor forskjellige meninger som er her, hvor fisker dere? grensa mellom telemark og vestfold på meg

Brakkvann, Drammensfjorden-Sandebukta etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker stort sett i vestfold for meg går det i fast int glass line airflo,div lopper,kobber bassen,små duse rekevarianter har gitt ett par fisk ,men virker som man er avhengig av og treffe godt og gjerne fiske der solen har fått tatt litt tak har troen på teorien om at sø henter energi fra solen  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på hvor forskjellige meninger som er her, hvor fisker dere? grensa mellom telemark og vestfold på meg

Fisker mye på Jeløya. Kjellandsvik bukta og ved Gullholmen. Kulpe ved Kambo. Rogneskjær, indre Oslofjord og ved Storesand, Hvaler, ytre Oslofjord. Fått på SØ på alle stedene.

Min favoritt, som flere over, er en luring av ei flue som har mye hvitt og litt rosa. Og svære stygge øyne. En litt overdressed mickey finn er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune :D Strekningen Hvitsten-Krokstrand-Son-Jeløya,gir fisk og er alle isfrie strekker. (drøye 4 mnd igjen til Driva)  8)

Hallå Øivind :).

Kanskje det blir tur nedover mot dine trakter i stedet i morra ja ;).

Vi er to "fiske-i-havet"-ferskinger som må få fiskelukt på fingrene igjen,men da trenger vi all den hjelp vi kan få :P.

4 mnd går fort det 8)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...