Gå til innhold

Rio Gold WF5F


Knut S

Anbefalte innlegg

Aldri testet denne lina, men fulgte med et snellekjøp. Er den verdt å beholde til Sage One og Z-Axis femmer? Er storfan av GL Experience til T&T HII firern. Et veldig løst spørsmål dette her, jeg vet, men ønsker bare noen synspunkter på lina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coatinga er ok, lina er stabil og fin under kasting. Den er kanskje litt tung i forhold til det som er oppført på kartongen? Klumplengden er lang, +14meter hvis jeg ikke husker helt feil. Bakdelen, for MEG, er at skytelina er litt for tjukk og at det krever litt smøring når man skal dra på med noen ekstra meter utover skogsvanne. Sikkert enklere å oppnå litt lengde med ei stivere stang, men på mjukere stenger som jeg brukte, så fant jeg ikke helt takta. Detta gjaldt spesielt på vannkast, hvor man er avhengig av litt gli for å få ut mer enn bare klumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Använder Rio Gold #5 på mina Z-Axis och till överhandskast är det det bästa jag prövat.

Kastar långt med lätthet och skjuter bra sammt är extremt stabilt i luften.

På ZXL därimot fick jag det inte att fungera alls.

Mvh

O

Ps. Har GL Experience också. Lite "billig" coating på den och fungerade bättre när jag tog av en bit av spetsen på den är min erfarenhet. Skall testa ut Rio LT som liknar i tapering men är en bättre lina kvalitetsmässigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det blir for mye OT, men er det noen som har erfaring med "Tournament"-versjonen? (#5)

Har haft den. Vad tänker du på? Över 20 meter klump och seriöst tung.

Kul att leka med på ett snabbt #7 spö om man vill kasta riktigt långt! :)

Men den följer ju AFTMA klassningen på första 9,15meterna så klart.

Mvh

O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

När jag skall ha nya Rio linor till Sage brukar jag alltid ta en prat med Chris Anderson på Sage.

Hans råd har aldrig gjort mig besviken! Vet att hans allround favorit till One #4, #5 är Rio Gold så jag tror inte du blir besviken. Rio linorna har imponerat mig stort. Lite minne även i kallt väder. Håller sig fina och mjuka med fint glid i coatingen. Skall man "klaga" lite på Gold kan jag tycka att fronttaperingen är lite kort så den kan landa lite tungt i spetsen om man inte är försiktig när man lägger ned den.

Mvh

O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Gold WF3F på en Scott S3-863, det funker som snus...

Wut, fisker du med Scott?

;D

Jeg forsøker å bygge opp under et mer alternativt bohem-image, men ikke si det til noen....  ;D

Men fankern, hvor er "liker" knappen da?

Bohemian lawyers association neste? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det blir for mye OT, men er det noen som har erfaring med "Tournament"-versjonen? (#5)

Har haft den. Vad tänker du på? Över 20 meter klump och seriöst tung.

Kul att leka med på ett snabbt #7 spö om man vill kasta riktigt långt! :)

Men den följer ju AFTMA klassningen på första 9,15meterna så klart.

Mvh

O

Hehe. Var vel deg jeg handlet det av, vel? #7-stang til #5-snøret? Hmmm. Kanskje jeg har fått meg et glimrende snøre til den "småvanskelige" Vision Extreme Plus#6-stanga mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Håper ikke det blir for mye OT, men er det noen som har erfaring med "Tournament"-versjonen? (#5)

Denne lina er laget kun for konkurransekasting og ikke fisking. Mener å huske at kjernen har en bruddstyrke på 5-6 kilo? Finner det ikke igjen på hjemmesiden til Rio ihvertfall, men ser at en butikk nevner det samme

This line is built on a 15lb single strand monofilament core, that ensures a slightly stiffer, slicker finish than with standard braided cores.  Anglers should bear this low core strength in mind if choosing to use the line for fishing applications

http://www.flyfishusa.com/lines/rio/rio-gold-tournament.htm

Men hvor ofte får man ørret på 5-6 kilo her i Norge? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det blir for mye OT, men er det noen som har erfaring med "Tournament"-versjonen? (#5)

Har haft den. Vad tänker du på? Över 20 meter klump och seriöst tung.

Kul att leka med på ett snabbt #7 spö om man vill kasta riktigt långt! :)

Men den följer ju AFTMA klassningen på första 9,15meterna så klart.

Mvh

O

Hehe. Var vel deg jeg handlet det av, vel? #7-stang til #5-snøret? Hmmm. Kanskje jeg har fått meg et glimrende snøre til den "småvanskelige" Vision Extreme Plus#6-stanga mi...

Stämmer bra det. Det är ju ett #5 snöre för första 9,15meterna väger 9,1gram.

Men när man har 21meter klump blir det tungt så klart. Samma sak med alla tävlingslinor.

Och alla spön som är tänkta att användas till tävling fungerar helt topp med en sån lina.

Eller så tar man ett lite kraftigare spö bara. Oavsätt väldigt kul lina att kasta med. :)

En kvick #6a funkar fint. Men mina #5or blev lite för klena .

mVH

o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...