Gå til innhold

Hva skjedde egentlig med Fenwick?


Anbefalte innlegg

Hvor gikk det galt og hva har egentlig skjedd med merket etter hvert..? Husker når jeg begynte å kaste med flue for en 17-18 år siden ahdde de jo riktige gode stenger.. Som fks Ironfeather og Techna AV.. Husker spesielt ironfeather 9 fot kl 6 og Techna AV 9 fot kl 8 som to riktig gode stenger...

Men de siste stengene jeg har prøvd har vært sykt dårlige.. Som fks Silverwing eller no lignende..

Hva gikk galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh  <<l dette blir en fin tråd  ;)  Husker "jærnfjera " jeg å...... hvor ble det av ræælet ja  .. hmm gudene veit.. vet sport 1 selger "Fenwicked"  ;D  sikkert som pakke løsninger.. ("Top modellen koster veill.  5999kr og alltid på tilbud for kun 1599kr å greier ")  hehehe  jaja skal ikke si noe mere om den saken jeg altså,,, jeg ville ikke hatt det ,,, men at andre har og bruker det hversågod,, funker jo  :o

Kunne hvert interresant å høre hvor mange her inne på forumet som bruker Fenwick til sitt fiske    <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenwick datt av etter IF og kom med billigere IFF. Don gjekk vell til sage og jim følgte på, kan vere litt feil. Jim trur eg var innom winston også. AV stengene var ok i eit par klasser, men noko tunge, så var det javn slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Fenwick ble, så vidt jeg husker, kjøpt opp av ABU Garcia, og pga dette, sa flere ansatte opp, deriblant Don Green! ABU-Garcia inngår nå i Pure Fishing som består av Berkley, Fenwick, Stren, Mitchell osv…

Ironfeahter og de første modellene av Techna AV er "ennå" svært gode stenger.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel Ironfeather #5 på hytta som jeg bruker på fjellet. Kan ikke finne noe galt med den jeg. Har ikke prøvd nyere saker fra den kanten. Har veeeldig lyst på et par nye/ andre typer stenger men får meg ikke helt til å kvitte meg med IF'en. Muligens bare nostalgi somgjør det men viktig det også <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenwick datt av etter IF og kom med billigere IFF. Don gjekk vell til sage og jim følgte på, kan vere litt feil. Jim trur eg var innom winston også. AV stengene var ok i eit par klasser, men noko tunge, så var det javn slutt.

Historiemiks der... ;D

Don ETABLERTE Sage i 1980 (eller Winslow, senere Sage). IF kom en del senere. Rundt slutten av 80-tallet hvis jeg ikke husker feil. Ikke sikker paa naar Pure Fishing kjoepte dem, men de klarte fint aa oedelegge det merket i loepet av faa aar...

Hadde en Fenwick Royale 907 paa midten av 80-tallet. En helt grei stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...