Gå til innhold

Operasjon 1000!


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

OK, folkens. Like før jeg skrev dette innlegget så jeg at det nå er 910 registrerte brukere i forumet. La oss se hvor fort vi kan nå 1000!! Jeg tror vi vokser med ca. 10 medlemmer i uka, og det vil si at det vil ta oss 9 uker å nå dette målet.

 

LA OSS GI RUNE OG GUTTA EN JULEPRESANG! La oss gjøre det vi kan alle sammen for å nå 1000 medlemmer innen julaften. Dvs. to uker fra i dag. Send emails til alle du kjenner av fluefiskere, til og med kombifiskere, isenkram slyngere, maggot torturister osv. Nevn Fluefiskesiden for fiskere du treffer langs sjøen (kan man fortsatt fiske sjøørret i Norge?? I wouldn't know 8) ), i fiskebutikker, sett opp oppslag i den lokale foreningen, etc. etc. Dette klarer vi!!

 

detta blir gøy!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd forskjellige søkemotorer og søkt etter fluefiske. Fluefiskesiden kom ikke opp på førstesiden over søkeresultatene noen sted :( . Vet ikke om det er mulig å få til men det ville nok hjelpe på medlemstallet!

:D

 

Hmm.. dette visste jeg ikke. Rune, dette må det gjøres noe med!

Bare ikke spør meg hvordan...... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke mitt spesialfelt, men jeg tror jeg har en forklaringen.

 

Slike søkemotorer er "dumme" og det eneste de har kontroll på er enkeltord. Ikke innhold. I realiteten er disse søkemoteroene så vidt jeg vet bare en stor database det deler av tekst er knyttet til en bestemt adresse. Når man så søker på fluefiske, vil de sidene med fluefiske i tittelen eller den siden som har ordet "fluefiske" flest ganger i teksten på siden få høyest rangering på søket. Fluefiskesiden heter, ja riktig, fluefiskesiden og dette medfører lavere ragering på grunn av tittel. Ordet fluefiske finner du heller ikke så mange ganger alene på forsiden. At fluefiske inngår som delord vil medføre treff, men lavere rangert. Så hvis man vil komme høyere på et søk er det bare å skrive fluefiske (alene) flest mulig ganger i beskrivelesne av siden pluss på forsiden.

 

Dette er nå min lille teori, men det er da sikkert IT utdannede her inne som kan gi en bedre forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Dette er ikke mitt spesialfelt' date=' men jeg tror jeg har en forklaringen.

 

Slike søkemotorer er "dumme" og det eneste de har kontroll på er enkeltord. Ikke innhold. I realiteten er disse søkemoteroene så vidt jeg vet bare en stor database det deler av tekst er knyttet til en bestemt adresse. Når man så søker på fluefiske, vil de sidene med fluefiske i tittelen eller den siden som har ordet "fluefiske" flest ganger i teksten på siden få høyest rangering på søket. Fluefiskesiden heter, ja riktig, fluefiskesiden og dette medfører lavere ragering på grunn av tittel. Ordet fluefiske finner du heller ikke så mange ganger alene på forsiden. At fluefiske inngår som delord vil medføre treff, men lavere rangert. Så hvis man vil komme høyere på et søk er det bare å skrive fluefiske (alene) flest mulig ganger i beskrivelesne av siden pluss på forsiden.

 

Dette er nå min lille teori, men det er da sikkert IT utdannede her inne som kan gi en bedre forklaring.[/quote']

 

Dette er riktig, ja. Det er også flere ting som gjør at en side blir rangert høyere.

 

Blandt annet:

- hyppige oppdateringer

- God bruk av alt-tekst på bilder

 

Tittel blir vel også indexert.

 

Les mer her:

http://www.google.com/intl/en/webmasters/guidelines.html

 

mjoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange eksterne sider som peker inn mot fluefiskesiden.no har også betydning for rangering på en del søkemotorer. For å få flere besøkende siden, og dermed flere debatanter i forumet, så kan jo de som har egne hjemmesider legge ut lenke til fluefiskesiden.no

 

Jeg har lagt ut en lenke til forumet fra bloggen min, men den er ikke så mye besøkt så det har vel liten effekt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått akkurat 40 nye brukere her inne på én mnd, så det øker da litt.... ;)

Det som er synd, er (iflg Rune) at alt for mange bruker artikler, tips og fluemønster etc fra hovedsiden uten å melde seg inn i forumet....

 

Nå er det ingen mening i å ha flest mulig medlemmer hvis de ikke er aktive, det er jo først når medlemmer bidrar i debattene med innlegg det blir interressant, men kanskje vi kunne starte en vervekampanje med premie til den som har vervet flest mulig aktive medlemmer (minimum to-tre innlegg?) under en periode? Vanskelig å sjekke om et medlem er en hund eller katt, men men.... ;)

 

Ser på en del andre fora at det er "unaturlig" mange medlemmer i statestikken i forhold til den "lille" kjernen med aktive som snakker om laks, klumpesnører, og hvilken musikk de hører på....(hehe).. laugh.png' alt=':lol:'>

Men det er kanskje naturlig at det blir sånn...?

 

Tror det beste lokkemidlet er et enda mer aktivt forum, så jeg oppfordrer ALLE til å bidra mer med kunnskapene og meningene deres! Nybegynnere har også masse å bidra med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil altid være en hard kjerne som er de mest aktive.

 

Men man kan jo gjøre noen grep på forsida da. Kan jo plassere forumet på en mere synlig plass en det er nå.

 

Nå har dere jo lagt opp et banner der da. og det hjelper nok litt. Vet ikke om dere har tenkt å la det være der permanent...

 

mjoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/3297791.html

 

I innslaget forteller Gisle Hannemyr (egen hjemmeside her) at Google først og fremst rangerer treffene etter hvor mange andre sider som peker på den aktuelle siden. For å forhindre at snyltere og andre manipulerer resultatene legger Google forskjellig vekt på hvilke sider som linker til de sidene man skal rangere. Det er bedre at "seriøse" aktører som CNN og The New York Times linker til siden din enn at en 14-årings hjemmesider gjør det.

 

Google velger selv ut disse "seriøse" aktørene, og siden de er amerikanere velger de flest amerikanske aktører. Selv om det ikke var intensjonen har dette ført til at amerikanske nettsteder favoriseres av Google, så en egen europeisk søkemotor kan virkelig ha noe for seg.

 

Avsender: Eivind Grimsby Haarr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...