Gå til innhold

#Åhsomjeggledermeg - Kola uke 35 2013


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på jobben en god halvtime på overtid fordi jeg bare måtte sjekke værmeldingen.

Jeg måtte se om det var kommet flere rapporter fra Kola.

Kanskje noen skal selge noe jeg trenger (men rekker jeg å få det til torsdag)?

For jeg skal nemlig til Kola. I uke 35. Det vil si at jeg flyr til Kirkenes på fredag denne uken.

Denne uken! Endelig har tiden kommet.

Nå er det endelig min tur til å prøve meg på Kola.

Jeg har en sitrende, boblende og nesten euforisk følelse av å glede meg. Jeg har ikke gledet meg så mye til noe på mange mange år.

Det er ikke sikkert det blir så veldig mange store fisker. Kanskje det blåser og snør og alt blir kjipt. Jeg er allerede litt forkjølet.

Men jeg gleder meg.

Og her skal jeg skrive rapport.

Gosj, som jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 35 kan være kanonbra.

Vi hadde iallefall meget bra fiske i uke35 når jeg var der for noen år siden.

Tror vi fikk over 160 fisk over kiloen.(arrester meg Jan Haukås hvis jeg husker feil) Mest på streamer, men en god del på tørt også. Når sola tittet frem kom døgnfluene også.

Noe ustabilt vær, men godt fiske.

God tur Lars Erik

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, da er jeg tilbakeetter en uke på Kola.

En helt fantastisk opplevelse, selv om fisket var det dårligste vår gruppeleder hadde opplevd (Vegard Veberg har vel 11-12 uker på Kola nå, så det sier sitt)

Veldig moro, vledig flott natur og veldig mange situasjoner med stor fisk.

Jeg kommer medrapport og en personlig betraktning av kolajomfrutur så snart jeg har lastet ned bilder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

OK, det tok litt tid å samle seg til en rapport... Faktisk har jeg vært inaktiv på forumet hele vinteren, så det er først nå jeg kom på hele greia

Uansett:

Vi var for sent ute i fjor. Uke 35 var en dårlig uke. En flott tur, bevares. Alt man kan ønske og mere til. Men fiske? Njæ. Visstnok var det rævva

Selv fikk jeg bare 6 over kiloen og det dobbelte mellom 0,5 og 1,0.

Det er visst en rævva uke.

Bedre enn min beste uke noensinne før det.

Lite/ ingen vak. Lite / ingen regn. Null mygg. Mørke netter, kalde morgener. Store, gyteklare hanner som skremte vekk all annen fisk på standplassene.

Hvorfor tok det oss 4 dager å skifte til streamere?

Jeg mista 3-kilosen på streamer. Og fikk tre andre fine på streamer etter flere dager tørrflue-blanking.

Om jeg skal tilbake?

Uke 27, 2014 :)post-708-13979068667326_thumb.jpgpost-708-13979068834934_thumb.jpg

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...