Gå til innhold

Win 8-problemer. Laste inn Classic Shell?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei, karer.

Jeg vet det er en del Windowskyndige her, så jeg har et spørsmål:

Jeg kjøpte en pc med Win8 til min datter i bursdagsgave, men hun har store problemer med å venne seg til Win 8 (og for så vidt jeg også). For å få et mer anvendelig operativssystem, så har jeg lest at Classic Shell kan være tingen. Er det et bra program eller er det andre man heller bør velge?

Må si at jeg blir svett av Win 8, og er glad jeg selv kjører Mac og OSX  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows 8 er installert på den stasjonære på jobb. Jeg er glad jeg jobber på en terminalserver for å si det slik. ;D

Men av og til må jeg bruke den "stasjonære kraften" og da er det spesielt èn irriterende feil:

Windows Utforsker prosessen i oppgavebehandlingen må startes på nytt, da den plutselig, uten noe slags form for mening, bestemmer seg for å suge CPU typ 99-100%. Noe galt skjer med minne også, suger voldsomt med minne. PC`en blir i alle fall utrolig treig, og utrolig irriterende!  :-\

Last ned Classic Shell, for guds skyld  ;D Og merke deg dette som står ovenfor her i tilfelle den på mystisk vis blir treg.  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får slå ett slag for Windows 8 jeg da. Nå har jeg vært med siden Windows som OS siden 3.0 (overgang fra DOS 6.2), jeg var med på beta'n av Win95 og har hatt alle versjoner frem til siste, som nå er Windows 8. Win8 har jeg brukt siden release dagen og til å begynne med var det uvant, men driftssikkert. Jo mer jeg brukte det, jo bedre syntes jeg det ble. Nå kunne jeg ikke tenkt meg ett annet OS. (Ja, jeg har også brukt diverse versjoner av RedHat Linux m.fl.)

Windows 8 er ment for berøringsskjermer, der er det faktisk helt genialt. Til stasjoner pc av typen uten touch så er det ett langt mer stabilt OS enn samtlige tidligere Windows versjoner. Windows 8 og måten OS'et fungerer på er kommet for å bli, det er ett helt nytt OS fra bunnen av, og ikke bygget på gamle rester slik NT, 98, ME, Win2K, XP, Vista og Windows 7 var.

For en som bruker Win8 på en stasjonær PC så er det vesentlig en stor forskjell som man kan finne irriterende til å begynne med, men som etter hvert blir en vane. Startknappen er borte! Både ja og nei, du finner tilnærmet samme meny ved å føre musepeker ned i venstre hjørne for deretter å klikke en gang med venstre musetast. Dersom det du ikke leter er på denne skjermen kan du klikke en gang på høyre musetast for så å velge Alle Apper nederst i høyre hjørne.

Klarer du dette, å venne deg startskjermen, samt venner deg til å bruke begge musetastene så vil du se hvor genialt enkelt og ikke minst logisk oppbygd Windows 8 faktisk er.  <<l

Leif Morten, At Win8 er etterfølger av Vista?  :rolleyes:;D

Demir, jeg ville bedt IT gutta dine om å tatt en kikk på maskinen din, den skal selvsagt ikke være slik. Med mindre den er full av "inkompatible" enheter da.  :P

AndréB, det er jo kun ved oppstart av programmer du trenger å bruke startskjermen da, når du åpner ett program så forsvinner jo denne. Du har alle muligheter som tidligere Windows versjoner gav deg i forhold til å lage menyer og ikoner både på bakgrunn og oppgavelinje. Så det er nok ikke så vanskelig ser du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréB, det er jo kun ved oppstart av programmer du trenger å bruke startskjermen da, når du åpner ett program så forsvinner jo denne. Du har alle muligheter som tidligere Windows versjoner gav deg i forhold til å lage menyer og ikoner både på bakgrunn og oppgavelinje. Så det er nok ikke så vanskelig ser du. :)

Hei  :) Nei, det er nok bare en tilvenningssak. Men verre synes jeg det er at dattera mi kvier seg for å bruke den, og heller bruker iPad'n sin, så da tenkte jeg å prøve å finne ut noe slik at hun kjenner seg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréB, det er jo kun ved oppstart av programmer du trenger å bruke startskjermen da, når du åpner ett program så forsvinner jo denne. Du har alle muligheter som tidligere Windows versjoner gav deg i forhold til å lage menyer og ikoner både på bakgrunn og oppgavelinje. Så det er nok ikke så vanskelig ser du. :)

Hei  :) Nei, det er nok bare en tilvenningssak. Men verre synes jeg det er at dattera mi kvier seg for å bruke den, og heller bruker iPad'n sin, så da tenkte jeg å prøve å finne ut noe slik at hun kjenner seg igjen :)

Bytt ut IPad'n med ett Windows 8 Surface brett (ikke RT utgaven). Da skal du se pipen får en annen lyd! ;D

Også kan du ta IPad'n!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...