Gå til innhold

Rio Perception VS Gold


Andreas L

Anbefalte innlegg

Da var Perception lina i hus. Førsteintrykk etter en halvtime i hagen er at lina sitter som et skudd på min Z-axis klasse 5. Lina glir godt, og føles balansert i lufta. Den føles lettere enn rio grand, men muligens litt tyngre enn GL highwater. Det kjennes ut som lina lader stanga ganske tidlig, og det skal ikke mange meter utenfor toppen før det er god kontakt. Har rio gold i klasse 4, og har inntrykk av at klumpen på gold er mye lengre enn perception.

Hageflekken er ikke så stor, så har ikke testa lina fult ut enda. Skal slenge inn en oppdatering når jeg får testet grundigere. Men lina kjennes fin ut ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Kastet litt i hagen med Perception  :)

Prøvde den på sp, zxl og Circa .

Syns det passet utmerket på litt mykere stenger også .

Klumpen er vel 11m i #5 .

Må teste det på vannkast også men syns det virker lovende .

Noen som vet klump vekta i klasse 5  ?

11,33 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har prøvd Perception #5 på både en TCX590 og en ZXL 590. I begge tilfellene fungerer dette utmerket, noe som overrakser meg litt i og med det er tale om to veldig forskjellige stenger. Jeg har et Fio Gold på en G2 883, og det blir for tungt/lang IMO.

Enig her, Knut . . . Rio Gold blir litt tungt på G2 (har selv prøvd det på min G2 #4).

På stenger som Helios og andre litt "sintere" stenger syntes jeg imidlertid Gold er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har synspunkter ang Rio Gold vs Perceptionvs Trout LT på ei G.Loomis streamdance #4 glx 8.6' stang? 

har Rio Gold idag, og føler ikke den spenner stanga så jeg får skyti noe større m line:p 

teknikken er det sikkert mye og gå på, men om noen har en ide om kanskje ei anna line passer bedre til min stang så hyl ut. 

 

min #6 Zpey dreamcatcher med rio Mainstream trout får jeg fart på, men føler ikke jeg kan bruke #6ern te mygg fiske:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har synspunkter ang Rio Gold vs Perceptionvs Trout LT på ei G.Loomis streamdance #4 glx 8.6' stang? 

har Rio Gold idag, og føler ikke den spenner stanga så jeg får skyti noe større m line:p 

teknikken er det sikkert mye og gå på, men om noen har en ide om kanskje ei anna line passer bedre til min stang så hyl ut. 

 

min #6 Zpey dreamcatcher med rio Mainstream trout får jeg fart på, men føler ikke jeg kan bruke #6ern te mygg fiske:D

 

Gold har kanskje litt for lang klump. Jeg liker ikke den ekstremt lange fronttaperingen på RIOs Trout LT. Jeg synes den blir for "vinglete". Jeg ville gått for Perceptions!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

perception er ett lettere snøre enn Gold fortsatt holde meg til #4 eller gå opp til#5? 

 

eller vil den kortere klumpen gjøre susen så jeg ikke behøver gå opp en line klasse :P 

 

trodde det var en kort klump på Gold og var missfornøyd med att jeg ikke fikk ut merr en klumpen + 2-4 meter, men da er det jo iofs innafor sånn egentlig, føler bare att denna lina ikke passer stanga. 

får prøve perception, må bare svelge prislappen først :D 899.- nesten ran på åpen gate detta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trout lt er hva jeg vil kalle en delikat mellomdistanse line. På de lengste kastene vil den kunne føles vinglete, men den er vel strengt tatt ikke designet for de lengste kastene. Der kommer feks gold til sin rett med en bråere fremtapering og lang klump.

Siden du nevner pris vil jeg gjerne slå et slag for aircell, igjen. Fin frem og baktapering for kontroll på korte kast, lange kast og også vannkast. Fin allroundline til knallpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...