Gå til innhold

Kjøp av kroker - hvilken butikk?


tk

Anbefalte innlegg

Henger meg på spørrerunden.

Noen som kjenner en norsk butikk/nettbutikk som har TMC 103bl i størresen 19 og 11, helst i esker a 100 stk? Har titta litt rundt, men de hadde den ikke engang på nordisk.

 

Jeg trodde ikke dette var en ukurant krok, men der tok jeg kanskje feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Hmm... Det er sikkert Knapek krokene du tenker på :D

Har ikke prøvd disse selv' date=' men har hørt flere klage på disse, og at de har en lei tendens til å rette seg ut på fisk rundt kiloen.

Litt i kjipt i grunn når du endelig har fått en sværing ;)[/quote']

Jeg er nok av den oppfatning av at dersom man ikke har noen erfaring selv så behøver man ikke uttale seg om det heller. Da får man heller spørre og ikke svare.

 

Jeg har brukt Knapek i 2 år og ikke på noe tidspunkt oppdaget at dette er et problem som er større enn med andre korker. Derimot kan det være et problem at dersom man ikke er vant til å fiske uten mothake er det fort gjort å presse mer enn nødvendig fordi man er redd for å miste fisken. Noe som også kan påvirke kroken er dersom krokspissen kiler seg under et bein i kjeften på fisken kan det på grunn av spisslengden (som oftest er lengre på mothakeløse kroker) forekomme at kroken retter seg noe ut. Akkurat i slike tilfeller kan nok muligens Knapek pga. sin lange spiss være mer utsatt enn vanlig. Men denne muligheten er da satt opp mot øket krokingsegenskap. Jeg har mistet mye mindre fisk på Knapek enn på andre mothakeløse kroker (joda, jeg har mistet på disse også). At jeg er importør av disse Knapek-krokene anser jeg som knekkende likegyldig i denne debatten da grunnen til at jeg tok dem inn var for at det norske landslaget kunne stille like sterkt på krokfronten som våre motstandere. I VM er det nemlig et overveldende flertall som ikke vil bruke andre kroker da disse gir minst tap av fisk. Siden jeg nå har fått tatt inn disse krokene er det jo greit å tilby dem til andre også.

 

Jeg la forresten merke til at en av dem som klagde over kroken sin faktisk ikke hadde mistet fisken, selv om kroken var bøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Henger meg på spørrerunden.

Noen som kjenner en norsk butikk/nettbutikk som har TMC 103bl i størresen 19 og 11' date=' helst i esker a 100 stk? Har titta litt rundt, men de hadde den ikke engang på nordisk.

 

Jeg trodde ikke dette var en ukurant krok, men der tok jeg kanskje feil?[/quote']

Tror kanskje Hemsedal Sport har. Det er forresten meget bra kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la forresten merke til at en av dem som klagde over kroken sin faktisk ikke hadde mistet fisken' date=' selv om kroken var bøyd.[/quote']

 

Regner med det er meg du sikter til, og vil bare presisere at jeg ikke klagde på kroken. Jeg stilte et spørsmål på hvor lett kroken bøyde seg og sa ellers att jeg hadde gode erfraringer med den, for den har meget gode krokings egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Regner med det er meg du sikter til' date=' og vil bare presisere at jeg ikke klagde på kroken. Jeg stilte et spørsmål på hvor lett kroken bøyde seg og sa ellers att jeg hadde gode erfraringer med den, for den har meget gode krokings egenskaper.[/quote']

Jeg skal selvfølgelig ta en test på hvor mye som skal til for å bøye forskjellige kroker. Har jo interresse av svaret jeg også da vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok av den oppfatning av at dersom man ikke har noen erfaring selv så behøver man ikke uttale seg om det heller. Da får man heller spørre og ikke svare.

 

Sorry Erik! Det var ikke meningen å tråkke noen på fingerne her! :oops:

Har en kompis som påstår at de bøyer seg, men tror nok du har "litt" mer peiling en han for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Sorry Erik! Det var ikke meningen å tråkke noen på fingerne her! :oops:

Har en kompis som påstår at de bøyer seg' date=' men tror nok du har "litt" mer peiling en han for å si det sånn :D[/quote']

Huff da, det var ikke meningen å virke gretten. Det hender at jeg skriver før jeg tenker, dessverre. :oops: Ingen fare Aleksander, det er kulda som gir meg ukontrollerte spasmer i tastaturfingrene.

 

De eneste som har peiling vaker dessverre sjelden når det passer best for oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det så fint sto i New York Times en gang "det fine med internett er at ingen vet at jeg er en hund" (vel, det her ble ikke helt det samme uten tegninga :D ). Dette fenomenet er ikke helt uproblematisk på et forbrukerforum (sikkert mange hunder her inne laugh.png' alt=':lol:'> )

 

Med det i minne tror jeg at jeg fint skulle ha greid å startet en svertekampanje mot et hvilket som helst produkt, ( i alle fall hvis det er relativt nytt på markedet) uten en gang å ha tatt i det. Når først ryktene begyner å gå baller det fort på seg, fem fjær blir til ti sjiraffer osv.... Vi er jo gode til å drive med slarv. "Mener å ha hørt noe rykter om at XX sine stenger er lagd på samme emne som Y sine stenger, kun annene farge og dobbel pris" Og en dårlig omtale veier mer en fem bra, ikke sant?

 

Slik sett liker jeg det forumet her, folk virker relativt edruelige. Men man bør nok være sitt ansvar som bruker bevist. Jeg er nok også en av de som har presentert "harde fakta" på et noe tynt grunnlag :oops:

 

Takk for tips til Sven-Kåre, tror jeg får ta en telefon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...