Gå til innhold
  • 0

På'an igjen med fluefiske! Skal kjøpe stang, snelle og snøre. Trenger tips!


ma.andresen

Spørsmål

Etter noen år borte fra fluefiske pga. jobbsituasjon er jeg nå klar for å starte på'an igjen! :D

Fisket veldig mye med flue før når jeg var ungdom, i hovedsak tørrflue, men alt av utstyr har kommet bort de siste årene. Jeg trenger derfor hjelp til kjøp av nytt utstyr. Det vil si stang, snelle og snøre.

Fisket blir i hovedsak ørret med tørrflue i mindre elver og i vann, i Troms. Har lest litt rundt og har kikket litt på Guideline LPXe, men er åpen for alle forslag.

Kom gjerne med forslag på stang, snelle og snøre. Gjerne med ca pris og hvor det kan/burde kjøpes fra. Har ikke satt noe øvre budget, men tenker å holde meg unna den helt øverste prisklassen siden dette blir litt som å starte på nytt.

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei :) Anbefaler og kikke på den her http://www.loopnorge.no/products/evotec-single-hand-9-5-4piece-mediumaction evotec er ei knall stang :) og her får du den til en billig penge i tillegg :) Sammen med den snella her som jeg er utrolig bra http://villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Fluefiske/Fluesneller/Guideline-Quadra-4-6-fluesnelle og det snøre her http://villmarksbutikken.net/Produkter/Fiske/Fluefiske/Flueliner-og-backing/Zpey-Balance-WF du kjenner at det spenner opp stanga selv på de aller korteste kastene  <<l

Mvh Jostein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Etter noen år borte fra fluefiske pga. jobbsituasjon er jeg nå klar for å starte på'an igjen! :D

Fisket veldig mye med flue før når jeg var ungdom, i hovedsak tørrflue, men alt av utstyr har kommet bort de siste årene. Jeg trenger derfor hjelp til kjøp av nytt utstyr. Det vil si stang, snelle og snøre.

Fisket blir i hovedsak ørret med tørrflue i mindre elver og i vann, i Troms. Har lest litt rundt og har kikket litt på Guideline LPXe, men er åpen for alle forslag.

Martin

Så hyggelig, da  <<l

Man kan ikke drive å bo i troms uten å fiske med flue  :D

Kan ikke skjønne annet enn at Guideline Lpxe må være ei knall stang å gå for . . . Har aldri hørt noen si noe negativt om den, og mange er eier av denne stanga.

Personlig ville jeg gått for klasse 5, om det er ørret/røye/harr du skal fiske, og denne stanga funker nok godt med et guideline snøre også, som Highwater, Experience eller Presentation (om du foretrekker kort klump).

Lykke til med innkjøp, uansett hva du måtte velge  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Gratulerer med nytt utstyr!

Hvis prisen ligger der jeg antar, så har du fått mye for pengene. Highwater-snøret har imidlertid en temmelig lang klump, så det er kanskje ikke det letteste snøret å starte med. Hvis du synes det går litt "trått" i starten, kan du vurdere å skaffe deg et snøre med kortere klump; feks GL Presentation. Jeg snakker kun av egen erfaring, andre kan være uenig med meg her.

Men kanskje kastinga sitter i kroppen ennå, fra ungdommen, og da er det jo bare fryd og gammen.

Lykke til, og fortell gjerne hvordan det går, når du kommer i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Og hvis du vil ha ei line ca. midt i mellom når det gjelder klumplengde - SA Air Cel WF er ei line som funker for de fleste, med det meste...  Kjempeline med god coating og lite minne, og meget lav pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...