Gå til innhold

Skyteklump vs overlining


Tom Aage Aarnes

Anbefalte innlegg

Samme her Brumund. :)

Jeg for min del vil ikke være låst til det å måtte kaste,eller fiske,etter en eller annen norm eller anbefaling,og dermed begrense mine egne muligheter for et mangfold innen fluefiske og kasting.

Å måtte kaste med en mer eller mindre fast lengde er ikke noe som eksisterer i min

verden.Bare tanken er faktisk helt fjern for meg.

Hvis jeg vil,og mener det er formålstjenelig å ha kun1m,eller 2m line utenfor så 

gjør jeg det.I neste øyeblikk kan det være snakk om 20m eller mer,eller alt i mellom.

Å være fluefisker og ikke kunne bruke den muligheten er bare en begrensning etter

mitt syn,og gir et fattigere fluefiskeliv.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fluefisker er ikke det å være så mye mer opptatt av kasting enn selve fisket en begrensning i seg selv?

For meg er det ikke det,heller motsatt vil jeg si.

Og at jeg er mer opptatt av kasting enn fisking er bare en antagelse fra din side,og du har vel strengt tatt ikke særlig peiling hvor det landet egentlig ligger hen?Eller er du i den tro?

Er du synsk,eller bare prater du,og skyter fra hofta?

Du prøver bare å sette det å kaste opp mot det å fiske,og det er i mine øyne totalt negativt,og lite formålstjenelig.Du skaper ikke utvikling på den måten.Det er en destruktiv tanke etter mitt syn,og er bare ødeleggende for det totale bildet.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter ikke kasting opp mot fiske, snarere i sammenheng med.

Ser lett at du fisker for lite og kaster for mye og veldig feil i forhold til normalt fiske. Du har ganske enkelt lite peiling på fiske. Ellers ville du ikke sagt så mye dumt som går på tvers av det "alle" har erfart. Men det ser du helt klart ikke selv. Og det gjør meg litt urolig at en som er så ensporet skal hjelpe fluefiskere som mesteparten av tiden de fisker står i vann og ikke på brygge eller gress.

Jeg har studert dine filmklipp og de aller fleste ville endt med katastrofe om du hadde hatt vann til over knærne. Lær gjerne folk kasting på gress og brygge, men ikke ødelegg andres teknikk og utstyrskombinasjoner som er ment til å fiske med. Du må selvfølgelig bare over og underline til du ser mannen med ljåen selv. Du trenger jo ikke være redd for at gresset blir skremt av overdreven plasking og lurvete presentasjoner. Å overline for å tilpasse seg stanga er nemlig ofte veldig dumt om man vil ha mer fisk. Det er bedre å finne ei stang til det snøret som er fornuftig i forhold til det fisket man står over for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...