Gå til innhold

Hvilken backing?


Guttemann

Anbefalte innlegg

Stil og kontraster er viktig, som Lillevann nevner  <<l Sånn ellers så skal du ikke være redd for å surre på 30lb heller. Jeg mener, så lenge du har plass nok på snella di. Du skal jo tross alt fiske i sjøen, og man veit jo aldri? En dag kan man jo være heldig å kroke ei makrellstørje, eller en middels hval? Da føles det nok tryggere med 30 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, folkens. Enig i at fargen og kulheten er viktig! Noe av grunnen til at jeg gjør det selv denne gangen er at min lokale sjappe bare har hvit backing, og det ser jo jævlig lite kult ut, særlig når den etter hvert gulner.

 

Hvor mange meter setter dere på? Man må jo kjøpe 100m, og det er jo ikke akkurat vits å sitte igjen med 20 meter. Derfor: 50 eller 100?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten du velger 20 eller 30 backing vil jeg råde deg til å ta en liten jobb ekstra. Legg fluesnøret på snella først, deretter fyller du opp med backing til snella er så full som du vil ha den. Deretter tar du av alt sammen og snur det slik at backingen kommer innerst. Dette for ikke å overfylle spolen på snella.

 

TVI TVI og lykke til.

 

Magne Fjellstad.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt scierra dacron backing 100 Yds. 20lb bruddstyrke. og 30lb. har 20lb på mi #8 1hånds, og 30lb på mi #9/10 2hånds. meget fornøygd med denne. tar liten plass, så lite problem med kapasitet på snella.. med mindre du har ei veldi lita snelle då :P

 

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fluesnorer/Backing,skyteliner/Backing/Scierra-Dacron-backing-100yds-20lbs-Farge--Orange-119702-p0000051045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...