Gå til innhold

Skjera?


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Men ikke på denne måten. Før byttet så var det fler aktive - føltes det ut som hvert fall. Skjer nesten ikke noe i fluebindetrådene. En handfull aktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye ffs gir meg litt samme følelsen som å be inn til fest i Oslo Spektrum, med 4-5 festdeltakere . . . Det blir veldig tomt.

Vet ikke om det har med den nye plattformen å gjøre, men den nedadgående trenden fortsetter ihvertfall.

"Gamle" ffs var mer intimt og trivelig syntes jeg, selv om det var rom for forbedringer der også.

Selv benytter jeg stort sett iPad hjemme, og nye ffs er helt krise på denne . . . Får ikke engang tilgang på smilyer, og det er i det hele tatt svært lite iPad-vennlig.

Faktisk bedre å benytte tapatalk . . .

Og hva skjer med at bilder man poster kommer som thumbnails ?

Nei, det ser ikke bra ut for ffs for tida, og når det blir mindre brukervennlig enn tidligere, da vil enda flere bytte ut ffs til fordel for facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongen har startet... ;)

Jada, det er helt sikkert en medvirkende faktor.

For mange er vel fluebindinga unnagjort for sesongen også, og det bruker å være lite aktivitet i de trådene etter at sesongen kommer igang.

Har fortsatt trua på at ffs vil bestå, men håper det etterhvert gjøres mer brukervennlig enn det fremstår i dag.

Når jeg feks skal inn på en tråd å sjekke uleste innlegg nå så må jeg bla eller scrolle meg frem til de nye innleggene, og det er ett av flere irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare slutter de her inne, men nå driver jo folk å gir seg med fluefiske også..... ;-)

Det har nok dessverre blitt stillere enn før, mange ressurspersoner har blitt borte av ymse grunner, selv håper jeg siden består da Facebook ikke er et alternativ. For min egen del har det vært litt bindesperre en stund, og har såvidt fått startet fiskingen, men slenger innom her stort sett hver dag. Jeg likte også forumet bedre før oppdateringen, men det går seg nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook vil aldri bli noe egnet forum for fluefiske, annet enn at fluefiskere man måtte ha på "vennelista" si kommenterer på statuser.

Det opprettes noen grupper nå og da hvor det diskuteres fluefiske, men det er aldri snakk om mer enn små klikker som deltar.

Men det er uansett der mange legger ut sine fiskerapporter og fluefiskerelaterte ting fremfor på ffs for tida, og det er sikkert forskjellige grunner til det.

Tror som sagt at ffs må gjøres mer brukervennelig enn i dag, om det skal være liv laga.

Merker for min egen del også at det er mer aktuellt å legge ut noe bilder og kanskje en kort rapport fra fisketurer på fb enn her, men håper det vil endre seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Facebook er et bra og hyggelig sted om man vil ha tilbakemelding på fluebinding for eks. Det er digg å få litt tilbakemelding. Her er det som å poste i et mørkt rom. I tillegg er det folk fra hele verden. Så det er mye å lære og mange å lære fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er et bra og hyggelig sted om man vil ha tilbakemelding på fluebinding for eks. Det er digg å få litt tilbakemelding. Her er det som å poste i et mørkt rom. I tillegg er det folk fra hele verden. Så det er mye å lære og mange å lære fra.

Den eneste som kan gi verdifull tilbakemelding på fluer er verken aktiv her eller på fb, og det er fisken ;-)

Neida, skjønner hva du mener swede, og det kan virke som fb har blitt den nye plattformen for å dele fluebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det er definitivt fisken som har siste ordet. I mellomtiden er det hyggelig med en falsk vinterklapp på skulderen for å lyse opp i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til slik sentimentalitet en mandag kveld? Et snev av internett-fobi bør alle ha. Velkjent fenomen.

Ikke noe sentimentalitet for min del ;-)

En ny sesong står for døren, så for min del kan ffs være ffs de neste 5-6 månedene . . . Jeg skal nyte hver eneste fisketur, og de skal det bli mange av :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje har lufta gått litt ut av fluefiske? Det er litt tynt i rekkene av stjerner. Det tar på både for -Lars- og meg til stadighet å måtte gå foran. Blir kanskje litt for mye på noen aldrende skuldre? ;D

Skal innrømme at det var en skuffelse å ikke engang bli nominert til Gullkroken, etter alt vi har bidratt med i "Noe du lurer på ?" tråden. Slikt hjelper ikke akkurat på motivasjonen, og var det ikke for at jeg fortsatt drar endel brukbare damer på fluefiskinga mi, så kunne fort veien vært kort til golfbagen.

Nei, utakk er verdens lønn i detta pottitlandet, og janteloven herjer. Under andre omstendigheter så hadde man kanskje blitt mer verdsatt for innsatsen man legger i å gjøre livet lettere for andre !!!!!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Lars. Det virker som en del tar seg nær av at noen av oss tør å stikke hodet frem, by på kunnskap og erfaring i en lite selvhøytidelig og beleven tone. Blir det møtt med applaus, klapp på skuldra og en pris i ny og ne? Neida, øredøvende stillhet, misunnelse og baksnakking er det som har møtt oss i tiår etter tiår etter tiår etter tiår. Klart vi begynner å fundere på om det er verdt det! Har bare en ting å si: Nisseluementalitet!!!!!!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke første generasjon "guruer" som har forsvunnet fra forumet, det har skjedd tidligere også.

 

Det er vel naturlig egentlig, alle diskusjonene er hatt, spørsmålene er stilt og svart for dem. Så må en ny generasjons guruer vokse fram for både stille gode, gamle spørsmål og svar, men også finne opp noen nye.

 

Det kan ha noe å si at forumplattformen ikke er for en yngre generasjon fluefiske, men istedenfor bruker snapshot, instagram eller noe jeg ikke har hørt om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste steg for oss nå Jørn, blir vel å flytte "Noe du lurer på?" temaet over på fb, og kanskje ta det på engelsk, slik at vi kan bidra med skillsa våre internasjonalt ? Der er kanskje folk takknemmelige fremfor misunnelige også, og en eller flere sponsorer vil mest sannsynlig ønske våre tjenester :-)

Vi trenger ihvertfall en arena der man får et klapp på skulderen og tommelen opp når man byr på seg selv, og ja, jeg tenker først og fremst usa !

Selv kunne jeg godt tenke meg å hjelpe de som sliter med mer alvorlige ting enn fluefiske også, og mener meg kvalifisert til å hjelpe alle som måtte slite med livet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lars, Vi bør nok over på engelsk for å nå et bredere publikum, selv om jeg vet at veldig mange fra alle verdens hjørner allerede er flittige brukere av Google translate for å få med seg de vi skriver. Har mottatt en rekke julekort på alle verdens språk som ønsker God Jul og med stor takk for at jeg deler.  

 

Har bare lyst til å tillegge at det nok ikke bare er kunnskap som må til for å nå ut og inn i folks hoder og sinn. Det kreves også karisma og naturlig sjarme for å nå igjennom, fange interesse, bygge forståelse og inspirere til utvikling. Og akkurat de egenskapene er det noen få av oss som har ekstremt mye mer av enn alle andre - uten at vi helt kan forklare hvorfor. Selv har jeg sluttet å analysere hvorfor, og bare innsett at det er en gave meg gitt.  laugh    

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se til høsten, hva man finner på :-)

Nå har jeg nettopp fått tilslaget på et koselig lite sommerhus i aleppo, syria, så jeg kommer til å tilbringe sommeren der.

Vil overraske meg mye om det ikke er gode fiskemuligheter i umiddelbar nærhet, og det skal bli hyggelig å bli kjent med lokalbefolkningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...