Gå til innhold

Danielsson vs. Waterworks Lamson


Myklebust

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Tror jeg ville valgt Danielsson FW. Mindre sjangs for slark.

 

Hehe' date=' jeg hadde ikke trodd at Alf skulle psyke deg så [b']sinnsykt[/b] ut med den lille kommentaren sin.

 

"Steike mykje slarsk i den LiteSpeed-snella di..." :D:D:D

 

PS! Jeg ville gått for LiteSpeed`en. Er superfornøyd med min... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er toppsneller! Jeg kan ikke skjønne annet enn at det eneste avgjørende her er hva du liker selv. Jeg lar ihvertfall ALDRI andre påvirke hva jeg velger av utstyr, så lenge kvaliteten er den samme.

 

Men jeg legger til at jeg har brukt Danielsson siden 1989, og har vært fornøyd og begeistret fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er toppsneller! Jeg lar ihvertfall ALDRI andre påvirke hva jeg velger av utstyr' date=' så lenge kvaliteten er den samme. [/quote']

 

Enig i at dette er toppsneller. Problemstillingen er vel heller slik Tore, at som nybegynner eller nyintrodusert til et produkt har du ikke 0-referanser til å bedømme kvaliteten.

 

Visuell kvalitet kan du oppleve i butikken - og det kan være j.. flott.

 

Den øvrige kvaliteten er noe du opplever over tid, gjennom bruk og kontakt med kundesupport hos leverandør. Først da kan du sammenligne kvaliteten. Akkurat her må jeg si at jeg er såpass ydmyk at jeg låner deler av øret til folk jeg stoler på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er toppsneller! Jeg lar ihvertfall ALDRI andre påvirke hva jeg velger av utstyr' date=' så lenge kvaliteten er den samme. [/quote']

 

Enig i at dette er toppsneller. Problemstillingen er vel heller slik Tore, at som nybegynner eller nyintrodusert til et produkt har du ikke 0-referanser til å bedømme kvaliteten.

 

Visuell kvalitet kan du oppleve i butikken - og det kan være j.. flott.

 

Den øvrige kvaliteten er noe du opplever over tid, gjennom bruk og kontakt med kundesupport hos leverandør. Først da kan du sammenligne kvaliteten. Akkurat her må jeg si at jeg er såpass ydmyk at jeg låner deler av øret til folk jeg stoler på. ;)

 

Jeg er helt enig. Ikke misforstå meg. Mitt poeng er at kvaliteten allerede er etablert i denne tråden, og at det eneste kriteriet som gjenstår er smak og behag.

Etter min erfaring kan slike ting bare avgjøres ved å ta og føle på produktet. Har man ikke mulighet for det så er det helt trygt å kjøpe hvilken som helst av disse "usett", og bruke favorittdesign som utgangspunkt. Du vil uansett få den gode "julegavefølelsen" når du får snella i posten :) .

 

Hva er best av Sage vs. G. Loomis, Thomas & Thomas vs. Winston, osv. Det beste man kan få ut av det er ren statistikk etterhvert som tråden vokser laugh.png' alt=':lol:'> .

 

En ting som kan være verdt å bemerke er Original snella. Jeg har brukt disse i en årrekke, og liker dem godt. Men man bør være klar over at "den er ikke som andre sneller". Den krever litt mer kjærlighet enn de andre på lista. Kjærlighet som er lett å gi. Lyden av en Original under kjøring av fisk er himmelsk. Et slags guddommelig 'sviiiisj'. Helt til et sandkorn eller gressstrå kommer inn i trinsene :evil: . Så mitt valg i dag ville vært Evotec'en. Mener det er mest snelle for pengene av samtlige sneller i denne klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kan være verdt å bemerke er Original snella. Jeg har brukt disse i en årrekke' date=' og liker dem godt. Men man bør være klar over at "den er ikke som andre sneller". Den krever litt mer kjærlighet enn de andre på lista. Kjærlighet som er lett å gi. Lyden av en Original under kjøring av fisk er himmelsk. Et slags guddommelig 'sviiiisj'. Helt til et sandkorn eller gressstrå kommer inn i trinsene :evil: .[/quote']

 

Man må i tillegg huske på å løsne motstanden på "bremsen" etter endt fiskeøkt. Hvis hjulene står lenge i spenn mot spolen, så får de runde hjulene "kanter". Dette gjør at spolen vil vibrere og ikke gå like jevnt som vanlig. Krever litt kjærlighet ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

En ting som kan være verdt å bemerke er Original snella. Jeg har brukt disse i en årrekke' date=' og liker dem godt. Men man bør være klar over at "den er ikke som andre sneller". Den krever litt mer kjærlighet enn de andre på lista. Kjærlighet som er lett å gi. Lyden av en Original under kjøring av fisk er himmelsk. Et slags guddommelig 'sviiiisj'. Helt til et sandkorn eller gressstrå kommer inn i trinsene :evil: .[/quote']

 

Man må i tillegg huske på å løsne motstanden på "bremsen" etter endt fiskeøkt. Hvis hjulene står lenge i spenn mot spolen, så får de runde hjulene "kanter". Dette gjør at spolen vil vibrere og ikke gå like jevnt som vanlig. Krever litt kjærlighet ja... ;)

 

He he, helt enig, gutter. Originalen ER ømfintlige saker som må pleies mer enn andre sneller. Jeg har en Original DryFly fra så tidlig som prod.nr.717. Tross god behandling er den forlengst pensjonert i dag. Men kanskje noen nye lagre hadde fått den på fote igjen? ;) Uansett var det ei nydelig snelle. Den er forøvrig erstattet med en Loop Evotec FW 47 (som den hette da). Mer praktisk og ei bedre snelle, men DryFlyen hadde mer sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

André, det positive med Originalene er at hvis du bytter lager og trinser så er snella så god som ny. Gjorde det på en av mine, og fikk faktisk følelsen av å fiske med en ny snelle etterpå.

 

Jeg har en helt ubrukt 1'er som jeg aldri skal selge. En søt liten sak :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

He he, Lars, ja, det boksmaten var fordervet. Det er slik man får vondt i hodet av :D

Tore, det hadde nok vært en god idé. Hvor mye tror du man må ut med for lager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville valgt Danielsson Evotec FW 2-6

 

Pent utseende og meget bra brems. Et stykke kinderegg av en snelle.

 

Tommys fluefiske har dessuten et sabla godt tilbud nå, 2600 inkl snøre og backing.

Mot et lite pristillegg får du en snærten gravering på den også.

 

Jeg hadde ikke vært i tvil, men som alle sier - alle disse snellene er meget gode, jeg har brukt alle selv. Utenom orginal nymph, men den er sikkert ikek ulik dryfly.

 

Lykke til med valget av en ny snelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...