Gå til innhold

Sneller: lettest mulig eller riktig balanse?


Verre_enn_minken

Anbefalte innlegg

Cane, karbon, glass, samma fanken... Jeg er overbevist om at snellas vekt i stor grad er med på å bestemme balansen og følelsen i stanga under kasting og praktisk fiske. Men herregud, det kan jo være det at jeg ikke har evnen til å føle hva som er riktig for meg  ppcrazyeyes

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg kaster med minst anstengelse når jeg har balansepunktet mellom peke og langfinger i kastehånden.

Om den totale vekten i antall gram da er litt mer, så merker jeg ikke det.

Har ikke noe som underbygger påstanden, hadde vært artig og sett noen faktiske mål på det.

Det optimale hadde etter min mening vært lettest mulig totalt, og i tillegg best mulig balansert.

Men hvor lett kan man klare å lage en godt balansert stang med snelle.

Det synes jeg er spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matematikk på en onsdags kveld :o Dere er noen harde mannfolk!

Dr. Dry, Jeg vil tru at det å ha en god balanse er viktig. Men jeg mener også at dette blir en helt personlig greie om man foretrekker det eller ikke. Jeg har møtt mange dyktige kastere som kaster like elegant uansett hva slags utstyr du putter i armene deres. Også har vi andre som får ødelagt dagen sin ved å gi dem noe de ikke er vant med. Med erfaring og tid så trur jeg du vil finne hva som passer best for deg :) Føler dette blir veldig individuelt. Personlig så bryr jeg meg svært lite om det. Men blir raskere sliten/tjei i kastearmen ved tyngre sneller på lavere klasser i stenger. Men selve kastingen/snørebukter/lengde/griserumper/åpne bukter kan jeg ikke si jeg merker mye til forskjell.. Da jeg sikkert er helt elendig til å kaste også :D

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig.

Og til deg Olav,hvilken stang føles pyton uten snelle når du kaster?

 

Tom.

Svaret må bli, alle stengene jeg vanligvis bruker snelle på! Blei rundlurt til å prøve for en del år tilbake, og da var det en Yellowline, en G2 og en Paradigm etter som jeg kan huske... Pyton! Balanse er alfa omega.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde ut fatter sin Vision GT four #8 10' prøve kasta bare på plen, men på den sto det ei ynkelig Pool12 snelle som var liten i mine øyne, og det kjente man på kastet, stanga virka litt ubalansert og man måtte jobbe litt i bakslengen for og få kontroll på den :P 

 

så jeg tror det er fordelsmessig og ha en akkurat tung nok evt litt tyngre snelle kontra og ha en for lett snelle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret må bli, alle stengene jeg vanligvis bruker snelle på! Blei rundlurt til å prøve for en del år tilbake, og da var det en Yellowline, en G2 og en Paradigm etter som jeg kan huske... Pyton! Balanse er alfa omega.

Du verden,alle stenger?

Et vesentlig poeng da er det Grunde snakker om,er det når du kaster,eller er det når du

bærer stanga i hånda?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå atte...atte...den eneste grunnen til at jeg er blitt

så jævla teknisk kaster i dag er fordi "i don't give a shit"...

 

Det må jo nødvendigvis være anstrengende å ha disse tankene i hodet

når man kaster?

 

Men syvert har jo en egen evne til å blande "CASTING" inn i normal 

fiske da....  :)

 

Syvert, begynn å fiske! Ikke kast så jævlig... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå atte...atte...den eneste grunnen til at jeg er blitt

så jævla teknisk kaster i dag er fordi "i don't give a shit"...

 

Det må jo nødvendigvis være anstrengende å ha disse tankene i hodet

når man kaster?

 

Men syvert har jo en egen evne til å blande "CASTING" inn i normal 

fiske da....  :)

 

Syvert, begynn å fiske! Ikke kast så jævlig... :D

Helt utrolig at noen klarer,eller mener at de klarer å ha et forhold til hva jeg tenker

når jeg kaster og fisker?

Casting er noe helt annet.

Nå er det på tide at du står opp og ikke blander sammen ting og tang.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...