Gå til innhold

Hva er det med oss og fiskeblad?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Jeg synes bare ikke en ihjelslått blødende ørret eller laks er særlig vakker eller underholdende for min del. Derfor mente jeg det jeg gjorde. At andre er av annen oppfatning lever jeg godt med .. bare en abbonent mindre for magasinet ( som vi diskuterte). En behandlet filet på en tallerken reagerer jeg ikke særlig på. Merkelig men sant.

Endret av BjørnarSkjevdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnar - var nok ingen som tilla deg meninger her, men C&R er en naturlig videreføring i ressonementet til ha/ikke ha død blødende fisk i blad. 

 

:)  OG når vi snakker om å tillegge andre meninger, så er det jo ingen her heller som har nevnt at "ihjelslått blødende ørret eller laks er vakkert eller underholdende", som du skriver. Det vi derimot skriver, er om et pragmatisk forhold til død fisk i blad, nettopp for å ikke gjøre det hele til en lek - og der i gjennom legge seg på hoggerstabben den dagen C&R blir skikkelig satt på dagsordenen  <<l  Var det tydeligere forklart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit ja Andre. Jeg har sagt dette tidligere også vet jeg. Handler ikke om politikk for c og r det jeg sier. Men mener at et fiskeblad kunne inntatt en rolle for begge deler med det jeg sier. Det samme gjelder laksebilder på fb der det er fangstrestriksjoner. Lettere for alle å håndheve reglene når bildevalget er bevisst. Jeg beklager de setningene jeg skrev om blødende fisk, og ser at jeg med disse skapte en enten eller holdning. Sånn er det å være våken klokka 3 om natta med høste og sykdom. Lunta er kortere selv uten børst hehe

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørnar.

 

Hvis du leste mitt innlegg som et angrep, så var det overhode ikke meningen fra min side. Tvert imot liker jeg klare holdninger.

 

Jeg er generelt opptatt av balansen mellom et aktivt forhold til naturen basert på tradisjonen vi kommer fra og forsvarlig en forvaltning av de tilgjengelige ressursene. Jeg har mener at debatten ofte preges av ytterpunkter, og ikke den gode middelvei. Generelt har jeg liten forståelse for mataukfiskere som tar opp mer enn vassdraget har godt av og mer enn man kan spise. Like ofte klør jeg meg i hodet når jeg møter fiskere som aldri har samvittighet til å ta livet av god matfisk. 

 

Begge deler blir for meg uforståelig og dårlig forvaltning både av ressurser og tradisjon.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt mindre og mindre bladinnkjøp de siste årene,men for en 10-15 år tilbake var det nesten julaften hver gang jeg handlet inn Villmarksliv og Jakt og Fiske....Alt om fiske har jeg alltid fått i posten,men som dere sier;få saker av virkelig interesse... Men bøker,det er noe annet,hater nettlesing av bøker,må ha de i hendene på senga før jeg sovner!! Liker eselører og stive permer,samt det å etablere sitt eget fiske/villmark/natur basert bibliotek hjemme :) Har den gamle følelsen i meg,må eie det selv,samme greia var det med LP plater og etterhvert CD"er,litt over middels int. i samlegreia" i det hele....

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da Rakkenes. Såg ingenting som angrep.. (Hadde tålt det også :-) ) ville bare poengtere at jeg ble misforstått. For å utdype litt mere hva jeg mener.Blader og enkelte artikkelforfattere har etter min mening blitt for opptatt av å tekkes alle. Da blir det litt lite igjen synes jeg. Det blir rett og slett litt uinteressant. Jeg tror dermed at litt standpunkt. Litt ... Dette står vi for, Hadde gitt et magasin med mere ryggrad. Vel .. noen hadde nok droppet ut. Men de hadde fått en fast skare. Kanskje hadde det vært positivt? Hvem vet .. kanskje hadde det også vært selvmord. Pistis nevner over her at ei bok vil han ha i hånda. Leser man ei bok, vil man ha budskapet til skribenten. Kanskje er det derfor han vil ha den fysisk ? Eller er det bare det med boka? Det må nesten pistus svare på. Jeg liker at det er et visst budskap. Fiske er ikke akkurat avisa. Det har vi jo ffs til :-)

Endret av BjørnarSkjevdal
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...