Gå til innhold

min første stang


Anbefalte innlegg

Det er veldig gøy å bygge stenger! Man får et annet forhold til utstyret når man har 'laget' det selv.

Håper stanga kaster som en drøm!

Når det kommer til epoxy så kan det ta litt tid før den tørker. Hvilket merke har du brukt?

De er ofte følsomme for blandingsforholdet, man må være veldig nøye og blande godt. Temperatur og luftfuktigheten spiller også inn.

Har det stått i hele natt burde det være ganske tørt, det skal ikke være fare for at det siger mer i hvert fall.

Men de kan være litt klissete i overflaten en stund, så jeg pleier å la stanga ligge et par dager så det får herdet skikkelig.

Tror de fleste som bygger stenger har opplevd å få noen fingermerker i epoxyen...

La den få stå til i morgen.

Har du fingermerker så kan du pusse forsiktig med fint sandpapir og legge på et nytt strøk. Det blir ikke synlig.

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å ha noe ikke alle andre har, og man har brukt timer med planlegging, bestilling, venting, prøvevifting, frustrasjon over tråd som glipper... og alt det som hører med. Det blir noe helt annet synes jeg.

Epoxyen du har brukt har en ganske så lang tørketid, så det er langt fra sikkert at noe er galt.

Mest sannsynlig vil jeg tro den herder fint bare den får stå i fred en stund. Og det er ikke så lett! Men bare se og ikke røre, så tipper jeg det går bra.

Fordelen med den du har brukt er at den har en forholdsvis lang arbeidstid, men det gjør også at den trenger mer tørketid.

Gleder meg til å se flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga kjennes ganske god ut, men dere aner ikke åssen tolmodighetsprøve det er for ett adhd hue og ha en nybygd stang ståanes og måtte vente for å teste

Her har dere bilder av de fineste og styggeste surringne og jeg er ikke helt fornøyd med epoxyen som tyter ut ved korken

post-5013-0-11023500-1425999864_thumb.jpg

post-5013-0-86016300-1425999887_thumb.jpg

post-5013-0-75697000-1425999908_thumb.jpg

post-5013-0-91790500-1425999929_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhx blir til gode stenger.

Den hvite var i vurderingen når jeg skulle bestille en hvit klinge, men valgte en fra Rodgeeks for jeg ville ha høyere klasse enn fem.

Bare å glede seg til første fisken sitter på den! Håper du får den gleden så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunørret er bare den møkkete lillebroren til sjøørreten :-p

Bare tuller!

Har epoxyen herdet skikkelig forresten?

Fyyfaaen - denna påstanden gjorde meg sjuk langt inni hjertet, Truls... Tviler på at verken Odin, Tor eller Heimdal er fornøyd med utsagnet ditt  ;D

Endret av Olav Haug
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyfaaen - denna påstanden gjorde meg sjuk langt inni hjertet, Truls... Tviler på at verken Odin, Tor eller Heimdal er fornøyd med utsagnet ditt  ;D

Er nok en i overkant drøy påstand fra min side, jeg ser den. Er som å banne i kjerka det, så det blir neppe noen tur til Valhall på meg.

Er egentlig veldig fornøyd med at brunørreten foretrekkes av de fleste, da blir det færre å dele kysten med.

Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, men skogen, marka og brunørret roper ikke på meg fiskemessig lenger. Kan fint sitte ved et skogsvann og se det vake uten at fiskelysten tar overhånd. Jaging i sjøen derimot... Da bør jeg ikke sitt bak rattet på en bil - livsfarlig.

Noen kan sikkert mene at noe har gått alvorlig galt et eller annet sted, og de har sikkert helt rett i det.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...